Visa fullständig version : Hjälp med kostschema!
andreaswho91
2010-11-09, 15:15
Tjenare!
Har nu fått enorm hjälp med mitt schema på detta underbara forum!
Nu är det bara kosten kvar, har ni något schema liggandes eller något som kan ja inspiration till mitt schema så våre det super! :D
Annars kanske ni kan slänga ihop ett om ni orkar?
Annars, tips? vad som helst som kan hjälpa mig att klara detta så bra som möjligt?
Kör på, tacksam för alla svar!
*EDIT*
Jag går i skolan så lunch äter jag där!
Beror på vad du vill.
Om du vill vill behålla/öka i vikt och/eller bli starkare: drick en liter mjölk efter träningen och ät i övrigt Helt Vanlig Mat(tm). Fokusera på det proteinrika i måltiden som kött, fisk, kyckling, ost. Allt annat är överkurs.
andreaswho91
2010-11-09, 15:29
Jag dricker whey 80 efter träning och innan jag lägger mig då jag tränar, tränignsfria dagar dricker jag en innan jag lägger mig..
1 liter efter träning? that's it? :)
Jag vill öka i muskelmassa/bli starkare, väger redan 80kg och är 180cm så väga mer vet jag inte?
Vad äter du en typisk träningsdag och en typisk vilodag? Ganska detaljerat.
Samt: märker du att du blir starkare så som du tränar och äter nu? Om du får i dig tillräckligt med protein och energi är det sällan något du behöver ändra på.
andreaswho91
2010-11-09, 15:40
Alltså, jag äter väl ganska vanligt.
Frukost : Special K (98% fibrer), sen inget mer där.. har problem med frukosten, får inte i mig det jag vill riktigt..
Lunch : Det som bjuds? äter mycket mat och sallad, samt 3-4 mackor. Dricker dog en cola light till, något som måste ändras på?
Middag : Makaroner/potatis/kött/korv/kyckling/fisk osv osv, det vanliga man får i hemmet.
Kvällsmat : oftast ett par mackor, samt en whey 80
Det är väl på ett ungefär hur det ser ut för mig..
Om jag ökat i styrka? jag tror det, ska börja föra anteckningar över vikt osv.
Bekymra dig inte om frukosten. Ät när du känner för det. Så länge du får i dig tillräckligt mycket totalt över dagen (även om det bara blir 1-3 mål) och blir starkare i gymmet gör du rätt.
Starta en träningsjournal!
andreaswho91
2010-11-09, 15:48
Träningsjournal?
JimmyFlessa
2010-11-09, 15:50
Träningsjournal?
ja, här på forumet? där kan du ju bokföra din träning och följa dina framsteg, samt att andra här kan ge kritik, tips och råd, så det är väl en ganska bra idé?
andreaswho91
2010-11-09, 15:53
Men gud, perfekt, någon mall man följer?
Många användare har en länk i sina signaturer till sina träningsjournaler. Du skriver precis som du vill. För inspiration kan du ta en titt i någons för att se hur de brukar se ut.
andreaswho91
2010-11-09, 15:55
Och, tycker ni att min "kost" är okej? inget jag behöver ändra eller så?
andreaswho91
2010-11-09, 15:55
Många användare har en länk i sina signaturer till sina träningsjournaler. Du skriver precis som du vill. För inspiration kan du ta en titt i någons för att se hur de brukar se ut.
Ska göra det!
JimmyFlessa
2010-11-09, 16:02
Och, tycker ni att min "kost" är okej? inget jag behöver ändra eller så?
Som Mikael sa: Märker du att du ökar i gymet (blir starkare) och mår bra utav det du äter, samt vet med dig att du får i dig tillräckligt med protein över dagen, så, ja.
andreaswho91
2010-11-09, 16:11
Jag mår väl bra utav det jag äter, men att jag får i mig t.ex rätt mängd av carbs och protein vet jag inte?
JimmyFlessa
2010-11-09, 16:17
Jag mår väl bra utav det jag äter, men att jag får i mig t.ex rätt mängd av carbs och protein vet jag inte?
Sätt dig och räkna på ditt proteinintag en dag. För att få i dig "tillräskligt" så borde du ligga på ca 2 gram protein per kilo av din kroppsvikt, d.v.s: väger du 100 Kg så ska du ha i dig minst 200 gram protein / dag.
Får du i dig tillräckligt med protein så är inte fördelningen mellan kolhydrater samt fett så noga, förutsatt att du mår bra och får i dig tillräckligt med energi.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.