handdator

Visa fullständig version : Efter träning - kan inte äta

sebbeman
2010-11-09, 11:31
Hej

Vet inte om detta är något konstigt men alltid efter jag har dratt ett gympass så har jag extremt svårt att äta... Kan knappt få i mig en banan och efter kanske en och en halv timme så kan jag få i mig en portion, vad kan jag göra åt detta?

jag äter oftast en till en och en halv timme innan och dricker mkt vatten på träningen
Känns som det gör min träning sämre..?

mvh

maRRtin
2010-11-09, 11:36
Äter man så pass nära inpå passet så gör det nog inget om du väntar 1 - 1½ timme med att äta efteråt.

Vad du kan göra är att skippa/flytta måltiden innan passet, om du klarar av att träna som du vill. Då borde du ha mer aptit efter passet.

King Grub
2010-11-09, 11:45
Drick? Proteindrink/gainer eller mjölk om du inte använder proteintillskott. Då är det eventuella problemet helt ur världen.

Luca Brasi
2010-11-09, 14:12
Du trycker inte i dig en massa koffein eller något PWO som heter något i stil med "4ngel Dust!",Cracked n sm4ced" eller "Whitney Hustons victory stack"?

Cerberus
2010-11-09, 14:22
tar en proteindrink efter träning för min aptit är oftast helt dödad i minst 1-2 tim efter styrketräningen. När ja blir hungrig så äter jag.

karlingen
2010-11-09, 14:56
Hej

Vet inte om detta är något konstigt men alltid efter jag har dratt ett gympass så har jag extremt svårt att äta... Kan knappt få i mig en banan och efter kanske en och en halv timme så kan jag få i mig en portion, vad kan jag göra åt detta?

jag äter oftast en till en och en halv timme innan och dricker mkt vatten på träningen
Känns som det gör min träning sämre..?

mvh

Vad dricker du för PWO?

EDIT: såg precis Luca Brasi's roliga post

z_bumbi
2010-11-09, 15:15
Att dricka för mycket vatten kan vara ett problem så vad är mycket vatten?

Annars brukade jag köra med en svag gainer som jag började med i början av eller i mitten av passet just för att jag inte fick i mig något i slutet.

JimmyFlessa
2010-11-09, 15:39
Äter du såpass tätt inpå så är det väl knappast konstigt att du inte är hungrig efter, ät något litet innan bara och satsa på att lägga den stora måltiden efter träningen istället.