handdator

Visa fullständig version : Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds

Trance
2010-11-08, 19:59
Ingen studie och jag hoppas det inte är postat innan. Inga nyheter heller för de flesta antar jag.

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html?hpt=T2

Onigiri
2010-11-09, 06:23
Kul att någon vågar "bevisa" att det går att skräpäta och bli fit! :)

Påminner lite om ballerina-dieten (1pkt ballerinakakor om dagen + proteinpulver/kyckling osv) en polare tänkte börja med men han slutade kvickt pga att det blev lite för dyrt för hans bristande ekonomi (arbetslös). Hade varit kul om han genomfört den på 12 veckor dock :)

maRRtin
2010-11-09, 07:49
Det här var ju lite festligt

Haub's "bad" cholesterol, or LDL, dropped 20 percent and his "good" cholesterol, or HDL, increased by 20 percent. He reduced the level of triglycerides, which are a form of fat, by 39 percent.

Snart kommer det en helt ny marknadsföringstrategi från godistillverkarna! :D

Lillleif
2010-11-09, 08:13
"His premise: That in weight loss, pure calorie counting is what matters most -- not the nutritional value of the food."

Dreas
2010-11-09, 08:52
"His premise: That in weight loss, pure calorie counting is what matters most -- not the nutritional value of the food."Ja, det går helt i linje med vad som tidigare sagts här på brädan, iaf som jag uppfattat det :)

mikaelj
2010-11-09, 09:03
Så länge man täcker vitamin-, mineral- och fett- och proteinbehovet. Jag tänker mest på hunger samt hur hans tänder & mage mår.

Eddie Vedder
2010-11-09, 10:04
Snart kommer det en helt ny marknadsföringstrategi från godistillverkarna! :D

Subway har redan utnyttjat det där. En snubbe i USA bantade på enbart Subwaymackor och det blev grym marknadsföring för dom som "det nyttiga snabbmatsalternativet":D

stevebc
2010-11-09, 11:02
Det här var ju lite festligt

Snart kommer det en helt ny marknadsföringstrategi från godistillverkarna! :DJag tror det har mer att göra med att hans bf% gick ner från 33 till 24 än vad han åt. Att övervikt påverkar den allmänna hälsan mer än dieten i sig (och nu åt han alltså grönsaker, multivitamin och tog proteindrinkar utöver kakorna) är väl ganska självklart?

Förbränner man sockret man får i sig är det inte alls lika skadligt som om man lagrar det. Ett exempel är ju Phelps beryktade 10.000 kcal-diet som bestod av en hel del socker och andra snabba kolhydrater.

Sedan var det ju inte direkt så att han åt sig mätt på kakor. Då hade han nog inte hittat underskottet. Han följde ju en fix kcal-restriktion som gjorde att han inte fick äta mer än x kakor om dagen. Det "enda" han egentligen visade var att man kan äta vad som helst och ändå gå ner i vikt, förutsatt att man förbränner mer än man konsumerar samt att kolesterolvärden och blodfetter förbättras när man minskar på sin fetma, även med en rätt kass diet.

maRRtin
2010-11-09, 11:23
...är väl ganska självklart?
...
Ja, det är ju lite det som är poängen med hela experimentet.

maRRtin
2010-11-09, 11:27
Subway har redan utnyttjat det där. En snubbe i USA bantade på enbart Subwaymackor och det blev grym marknadsföring för dom som "det nyttiga snabbmatsalternativet":D
Max också,
http://www.max.se/minimizeme.aspx

Guddi
2010-11-10, 07:05
Max också,
http://www.max.se/minimizeme.aspxJag skulle tro att alla större snabbmatsställen har exempel på den typen av person. Om inte så ställer jag upp som gratis reklampelare. *drool*

Hade fått bulka först men jag räknar kallt med att de står för den maten med :D

supercharge
2010-11-10, 07:13
Någon som vet om det finns några studier på vad som händer i förlängningen om man äter såhär, såvida man får i sig tillräckliga mängder protein, vitaminer och dylikt genom tillskott?

karlingen
2010-11-10, 13:10
Någon som vet om det finns några studier på vad som händer i förlängningen om man äter såhär, såvida man får i sig tillräckliga mängder protein, vitaminer och dylikt genom tillskott?

diabetes? Blodbrist? :P

z_bumbi
2010-11-10, 13:25

Utan att räkna så ökar han risken för tarmcancer och vissa hjärtsjukdomar pga bristen på fibrer men samtidigt så har han minskat riskerna genom att gå ner i vikt och förbättra sina värden så helhetsresultatet är omöjligt att förutsäga.