Logga in

Visa fullständig version : Klantigaste ni gjort på jobbet...

Tvärarg
2010-11-05, 15:51
Hittade ingen tråd om detta ämne så here it comes...

Vad är det klantigaste ni gjort på jobbet?

Jag körde sönder våran kommunfullmäktiges utelampa med en saxlift när jag skulle måla hans fasad :D och sen hade jag sönder hans skohorn när jag skulle ta på mig skorna efter jag varit på dasset....

MichiPich
2010-11-05, 15:54
kört in i en granitstolpe med firmabil INNAN jag hade tagit körkortet

Tvärarg
2010-11-05, 15:59
kört in i en granitstolpe med firmabil INNAN jag hade tagit körkortet

Hur slutade det :o?

agazza
2010-11-05, 16:00
Klantigaste var väl att inte gå med i facket.

Roligaste var väl att fråga vem den intressanta bruden var som hejade på chefen på stan, dottern var det visst. Han kunde slängt ur det innan man började bli grov i mun liksom.

Kek
2010-11-05, 16:01
Har inte klantat mig så jättemycket. Värsta är väl att jag tagit betalt av fel kund en gång :em:

Madame
2010-11-05, 16:02
råkade komma till jobbet 5 timmar före mitt pass för jag såg fel i schemat.
Fick jobba de 5 timmarna plus det pass jag hade :D
win-win iofs, jag vill ha ca$h och de behövde förstärkning :thumbup:

MichiPich
2010-11-05, 16:05
Hur slutade det :o?

det slutade bra för mig men inte för bilen som fick en fin v-formad inbuktning fram :P min snälla kollega tog på sig skulden som tur var..annars skulle man kanske fått uppskjutet körkort eller nått *cupid*

rolf
2010-11-05, 16:09
Som sommarjobbare åt staden glömde jag en gång att låsa handbromsen på traktorn jag använde, så medan jag stod och pissade i ett buskage såg jag hur traktorn långsamt rullade ner i vattnet. Jag har aldrig varit så snabb att dra in snorren, springa 15 meter, hoppa upp i hytten och dra åt bromsen. :D

Tvärarg
2010-11-05, 16:15
Som sommarjobbare åt staden glömde jag en gång att låsa handbromsen på traktorn jag använde, så medan jag stod och pissade i ett buskage såg jag hur traktorn långsamt rullade ner i vattnet. Jag har aldrig varit så snabb att dra in snorren, springa 15 meter, hoppa upp i hytten och dra åt bromsen. :D

hahahaha, vilken jävla panik man skulle få :D

cero
2010-11-05, 16:20

Fyfan vad roligt det hade varit om du bara hade sett ett par bubblor i vattnet när du vände dig om. :laugh:

HMB
2010-11-05, 16:35
Tappa en tvättmaskin i marken från cirka 4 meters höjd.

LoTiX
2010-11-05, 16:38

Låter som hämtat ur en Åsa Nisse-film :)

Har inte gjort något speciellt klantigt på de jobb jag haft. Men då jag var innesäljare/kundtjänst på en svensk bank var det en lirare i laget som hade råkat sätta upp 10 stycken månadsinbetalningar på en kunds aktiedepå istället för 1 månadsinbetalning. Lite skojjigt...

Tys0n
2010-11-05, 16:43
Körde budbil i några år innan. Parkerade i en lätt backe och glömde båda dra handbroms och lägga den i växel. Går in och lämnar paketet och kommer ut och bilen borta.. Den hade rullat ner längs vägen. Tur där inte stod någon bakom.. haha

mojoo
2010-11-05, 16:50
Körde budbil i några år innan. Parkerade i en lätt backe och glömde båda dra handbroms och lägga den i växel. Går in och lämnar paketet och kommer ut och bilen borta.. Den hade rullat ner längs vägen. Tur där inte stod någon bakom.. haha

Wow låter som du hade tur! Men svängde den inte eller så? Min fysik säger att de borde vara rätt stor chans att däcken börjar svänga. I och för sig är servon jäkligt trög om bilen är död.

Olegh
2010-11-05, 16:56
Vält en pall som var på väg upp i pallstället. Blev lite extraarbete, men inga värre skador.

Sen har det väl blivit en och annan tabbe också, men det skyller jag på företagsklimatet snarare än min egen klantighet.

Inge Enveten
2010-11-05, 17:00

Hahahah det där var riktigt bra

pbiddy
2010-11-05, 17:04
Kanske inte klantigt på samma sätt men jag blev jävligt förbannad på en maskin på jobbet som skulle stansa hål i stötfångarna till Saab så jag kastade hela stötfångaren nerför gången och den gled ut precis framför ledningen som inte blev helt nöjda.
Varför i helvete skulle dom, för första gången nånsin, besöka oss dödliga på golvet just då?

BigSpawn
2010-11-05, 17:06
körde ner gräsklipparen i ett dike då jag sommarjobbade på golfbanan.Jag hade ju klippt ruffen ganska många gånger så man hade fått upp snittsen på det. Så jag gjorde en snabb svängande backning som vanligt för att sen slänga i framåt, grejjen var bara att det hade regnat så gräset var blött och hjulen bara spann.
Så där blev jag stående mitt i diket och det vara bara att gå hela långa vägen till chefen och be om hjälp att dra upp den, inget pinsamt alls;)

som tur var skrattade alla bara åt det

Exdiaq
2010-11-05, 17:08
Dragit ner en lyktstolpe med lastbilens överhäng.

Oxe
2010-11-05, 18:10
Min bästa bedrift var väl när jag släkte en hel korridors datorer på ett större polis hus... dom var inte så lyckliga...

Angel
2010-11-05, 18:23
Trodde jag hade bränt 700 tusen åt företaget i sommras. Nu var det dock inte så men det var några panikslagna timmar. Och det hade varit klantigt.

spann
2010-11-05, 18:30
sommarjobbade på ringhals nu i somras. skulle blästra några grejer, och blev riktigt nyfiken på hur det ser ut om man kollar rakt in i "pistol" grejen där sanden flyger ut. Så jag vänder ju den mot mig å tycker ner pedalen i botten å blästrar järnet på rutan man ska kolla in i... blev ett helvete att kunna se in riktigt efter de :) men sa inget

pellepedal
2010-11-05, 19:16
sommarjobbade på ringhals nu i somras. skulle blästra några grejer, och blev riktigt nyfiken på hur det ser ut om man kollar rakt in i "pistol" grejen där sanden flyger ut. Så jag vänder ju den mot mig å tycker ner pedalen i botten å blästrar järnet på rutan man ska kolla in i... blev ett helvete att kunna se in riktigt efter de :) men sa inget

Ok, smart... :thumbup:

limenka
2010-11-05, 20:23
Jag har bara sommarjobbat 2 gånger varav sista gången var på Volvo. Jag skulle borra några hål för att sätta fast en sak inne i en buss. Fick en lite väl lång borr så jag råkade borra igenom bussen 3 gånger. Handledaren satt bredvid, han sa att vi skulle dra innan någon såg att det var vi, jävligt skön snubbe.

Sen har jag borrat lite väl djupt på andra grejer men det är inte väsentligt :D

Virtual1339
2010-11-05, 20:33

Kom he på byxorna? ;)

ManuelIT
2010-11-05, 20:53
Snackat "skit" om chefen lite väl för högt när han råkar dyka upp från ingenstans. Två gånger. Ena gången var det om hans gravida fru. True story.

Arf Pingvin
2010-11-05, 23:09
Fällt ett trafikljus genom att först parkera framför det för att sedan backa därifrån rakt över spolpen med en L120.

Släckt ljusen på en taxibana på en flygplats genom flytta ett "brunnslock" 1 meter genom jorden. Kör inte snöslunga utanför asfalten :(

Smält hål i belagd väg med ett 10 tons järnstycke. Asfalt brinner tydligen :)

tsp
2010-11-05, 23:37
En DHL-lastbilschaufför lyckades med konst(klant)stycket att köra rakt över en gul postlåda här utanför huset. Det var över ett år sedan men jag fattar fortfarande inte hur han lyckades då den står mitt på en gräsmatta typ 10 meter från vägen. Han körde rakt över gräsmattan och rätt över lådan i alla fall. Vore kul om han hänger på kolo, i så fall ser jag fram emot en förklaring.

För egen del är det klantigaste jag gjort att välta ut ett kärl med cirka 150kg muttrar, brickor osv på golvet. Det lät kan jag säga.

Mora spöket
2010-11-05, 23:39
Gick in i en utav skjutdörrarna av glas... small så att hela personalen på supporten tittade upp..

Vinter
2010-11-06, 01:13
Råkade ta ett hörn för tvärt på lagret, så 3 burar med 800kg socker och mjöl spred sig över golvet..

John M
2010-11-06, 01:16

Vänta här nu, körde du blästern direkt in i ögat eller hade du en ruta emellan blästern och ögat?

Det gjorde ont va? :D

Spinkot
2010-11-06, 01:20
Var nog en blästerbox där man bara kör in armarna i hål i väggen på den med inbyggda handskar eller vad man ska säga. Sånna har de på Forsmark iaf

saab900
2010-11-06, 01:58
När jag sommarjobbade på ett äldreboende var jag och en kollega ute och gick med varsin gamling i rullstol. Min kollega föreslog att vi skulle köra rullstolsrace när vi kom till en lång, lång korridor, och gamlingarna hetsade oss tills vi knappt tyckte att vi hade något val. Min tant väger 90 kg, och hans bara 60-70, men mina Asics bör ge mig en fördel mot hans illrosa flipflops.
Jag tog tag om handtagen, lutade mig framåt och spann iväg längs det nybonade linoleumgolvet tills dörrarna svischade förbi. 30 m kvar. Jag sneglar över axeln och ser att min kollega har problem att få fotfäste i sina flipflop och har tappat 5-6 m redan.
Pulsen stiger, bara 20 m kvar nu. Min tant i rullstolen hejar ivrigt på mig och jag ser korridorens slut och äran och berömmelsen på avdelningen närma sig.

Jag kommer att bli tanternas idol!
Så plötsligt ser jag en strimma solljus sprida sig över golvet och den sjukhusgröna väggen. Dörren närmast öppnar sig, inåt rummet som tur är, men det vill sig inte bättre än att min enhetschef raskt stiger ut i korridoren bärandes på en trave pärmar vars vikt och omfång med lätthet hade imponerat på en nepalensisk sherpa.
Allt går i slow motion, och att få stopp på en framsusande rullstol med 90 kg tant i 60-meterstempo där bromsarna sitter nere vid hjulen är inget man gör i brådrasket.
Nu ser chefen mig, och jag ser hur hennes ögon spärras upp i ren och skär skräck där de plirar ut över kanten av berget med pärmar. Hon slänger pärmarna utåt korridoren, men hinner inte kasta sig undan i tid. Jag känner rullstolen kantra till när det bredare bakhjulet kör över hennes sandalförsedda fot och hör hur hon gnyr till av smärta och förvåning.

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag är inne på mitt livs andra vecka på en arbetsplats, och kanske har brutit foten på min chef! Och hur olämpligt är det inte att köra rullstolsrace med ett par pensionärer, vad fan ska de anhöriga säga? Jag är så rädd att jag känner hur det knyter sig i bröstet, knäna darrar och jag känner hur en korv är på väg ned mot ringmuskeln.
"Jag trodde faktiskt att det bara var ett talesätt att man kan bli så rädd att man skiter på sig, vilken häpnadsväckande upptäckt att det faktiskt går!" var den enda tankegång som gick genom min för tillfället kortslutna hjärna, men som tur var kom jag till sans igen och lyckades med en heroisk ansträngning pressa tillbaka korven uppför mitt stackars rektum. Jag hade förödmjukat mig tillräckligt och satt redan i skiten som det är var att bokstavligen skita ner mig som kronan på verket.

Som tur var klarade sig chefen med ett blåmärke och lät sig nöjas med en chokladask och en uppriktig ursäkt. Bys will be boys. Inget av historien nådde de anhöriga vad jag vet, och jag kom tillbaka till samma avdelning 5 somrar till. Men oj vad många gånger den historien väckte högljudda skratt i fikarummet!

Så gick det till när saab900 18 år gammal gjorde entré i arbetslivet och vann sjukhemmets mig veterligen första och förhoppningsvis sista 50 meter rullstolsrace.

tsp
2010-11-06, 02:26
Råkade ta ett hörn för tvärt på lagret, så 3 burar med 800kg socker och mjöl spred sig över golvet..

Bara ta hem å baka sockerkaka ju :D

Andy.da.wohoo
2010-11-06, 02:34
:laugh:

Vinter
2010-11-06, 04:06
Bara ta hem å baka sockerkaka ju :D

Jag blev tvungen att göra om ordern *cry* Det var sista dagen på första veckan, inget direkt jättebra första intryck.

Dav0d
2010-11-06, 04:32
Good one Saab900 :D

shut teh face
2010-11-06, 08:16
Interna skämt på jobbet. Jag skickade ett mejl om kanelbullar och en kollegas fru, skulle till oss i gänget, men blev hela företaget, cirka 1000 pers :)

G_lund
2010-11-06, 08:57
Krockat/repat ett antal firmabilar.
Den senaste var i vintras:
Jag och kollegan skulle upp för en riktigt lång och slingrig backe, vi tar oss nästan hela vägen upp men när vi har 20 meter kvar så börjar bilen spinna.
Då vi inte orkar dra på snökedjor så bestämmer vi oss för att gå sista biten, men först ska g_lund dricka lite vatten..
När jag tar mig en slurk och lutar mig mot motorhuven så släpper hela bilen och kanar iväg..
Nu kanade den inte så långt men förardörren som var öppen fastnade i en snödriva och böjde sig åt fel håll.

Råkade borra i min handledares mobiltelefon med en pelarborrmaskin på första sommarjobbet:D

Tabbe
2010-11-06, 09:35
Kan skriva samma sak som i tappa tråden, tappade 4 ton kakel från 10 meter.

Arf Pingvin
2010-11-06, 09:48
Vänta, var det inte du som låg med chefen för att sen dumpa henne så att stämningen blev dålig, även kallad göra en tabbe :cool:

hugok
2010-11-06, 10:08
När jag sommarjobbade på ett äldreboende var jag och en kollega ute och gick med varsin gamling i rullstol. Min kollega föreslog att vi skulle köra rullstolsrace när vi kom till en lång, lång korridor, och gamlingarna hetsade oss tills vi knappt tyckte att vi hade något val. Min tant väger 90 kg, och hans bara 60-70, men mina Asics bör ge mig en fördel mot hans illrosa flipflops.
Jag tog tag om handtagen, lutade mig framåt och spann iväg längs det nybonade linoleumgolvet tills dörrarna svischade förbi. 30 m kvar. Jag sneglar över axeln och ser att min kollega har problem att få fotfäste i sina flipflop och har tappat 5-6 m redan.
Pulsen stiger, bara 20 m kvar nu. Min tant i rullstolen hejar ivrigt på mig och jag ser korridorens slut och äran och berömmelsen på avdelningen närma sig.

Jag kommer att bli tanternas idol!
Så plötsligt ser jag en strimma solljus sprida sig över golvet och den sjukhusgröna väggen. Dörren närmast öppnar sig, inåt rummet som tur är, men det vill sig inte bättre än att min enhetschef raskt stiger ut i korridoren bärandes på en trave pärmar vars vikt och omfång med lätthet hade imponerat på en nepalensisk sherpa.
Allt går i slow motion, och att få stopp på en framsusande rullstol med 90 kg tant i 60-meterstempo där bromsarna sitter nere vid hjulen är inget man gör i brådrasket.
Nu ser chefen mig, och jag ser hur hennes ögon spärras upp i ren och skär skräck där de plirar ut över kanten av berget med pärmar. Hon slänger pärmarna utåt korridoren, men hinner inte kasta sig undan i tid. Jag känner rullstolen kantra till när det bredare bakhjulet kör över hennes sandalförsedda fot och hör hur hon gnyr till av smärta och förvåning.

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag är inne på mitt livs andra vecka på en arbetsplats, och kanske har brutit foten på min chef! Och hur olämpligt är det inte att köra rullstolsrace med ett par pensionärer, vad fan ska de anhöriga säga? Jag är så rädd att jag känner hur det knyter sig i bröstet, knäna darrar och jag känner hur en korv är på väg ned mot ringmuskeln.
"Jag trodde faktiskt att det bara var ett talesätt att man kan bli så rädd att man skiter på sig, vilken häpnadsväckande upptäckt att det faktiskt går!" var den enda tankegång som gick genom min för tillfället kortslutna hjärna, men som tur var kom jag till sans igen och lyckades med en heroisk ansträngning pressa tillbaka korven uppför mitt stackars rektum. Jag hade förödmjukat mig tillräckligt och satt redan i skiten som det är var att bokstavligen skita ner mig som kronan på verket.

Som tur var klarade sig chefen med ett blåmärke och lät sig nöjas med en chokladask och en uppriktig ursäkt. Bys will be boys. Inget av historien nådde de anhöriga vad jag vet, och jag kom tillbaka till samma avdelning 5 somrar till. Men oj vad många gånger den historien väckte högljudda skratt i fikarummet!

Så gick det till när saab900 18 år gammal gjorde entré i arbetslivet och vann sjukhemmets mig veterligen första och förhoppningsvis sista 50 meter rullstolsrace.

Hahahahaha*cry* Fyfan det var länge sedan ajg läste något så roligt.

Tabbe
2010-11-06, 11:31
Vänta, var det inte du som låg med chefen för att sen dumpa henne så att stämningen blev dålig, även kallad göra en tabbe :cool:

a jo om man ser det som ett misstag så :D

spann
2010-11-06, 12:59
Vänta här nu, körde du blästern direkt in i ögat eller hade du en ruta emellan blästern och ögat?

Det gjorde ont va? :D

hahah nej hade en ruta emllean:Virro

John M
2010-11-06, 14:00
Kan skriva samma sak som i tappa tråden, tappade 4 ton kakel från 10 meter.

Det gick sönder eller? hur dyrt blev det för företaget? :D

von huff
2010-11-06, 15:28
Lyfte 4 specialbeställda bastu ugnar med trucken och dom föll alla*gah!*På en praktikplats på en bokaffär som rederade jag deras kundsystem på nåt sätt, fick inte riktigt reda på hur det slutade men har för mig att de aldrig fick det lagat

Joe Hardgainer
2010-11-06, 16:09
Kom åt överfallslarmet när jag skulle stänga kassalådan. Fick ett samtal någon minut senare av polisen som undrade vad det var som hade hänt. Efter att ha svarat ingenting undade dom om jag blev tvingad att svara så p.g.a vapenhot. Wtf tänkte jag, och frågade om det här var någon riktigt dålig busringning.

Sen såg jag att knappen var intryckt.......och mumlade något om att den måste ha slagits på av misstag , innan jag lade på och gick och skämdes i ett hörn.

Larsson
2010-11-06, 16:21
Kom åt överfallslarmet när jag skulle stänga kassalådan. Fick ett samtal någon minut senare av polisen som undrade vad det var som hade hänt. Efter att ha svarat ingenting undade dom om jag blev tvingad att svara så p.g.a vapenhot. Wtf tänkte jag, och frågade om det här var någon riktigt dålig busringning.

Sen såg jag att knappen var intryckt.......och mumlade något om att den måste ha slagits på av misstag , innan jag lade på och gick och skämdes i ett hörn.

Vi hade en timanställd som lyckades trycka på överfallslarmet två gånger på samma dag. Var inte populärt hos polisen.

När jag jobbade på ett lager lyckades jag välta en kärra med 20 - 30st biofilmslådor på. De lådorna är väger ca 25 kg styck så det lät en hel del. Sen har jag kommit åt kaffemaskinen så den har gjort kaffe utan att någon kopp är placerad i den. Det ska finnas sensorer mot det, men de funkade uppenbarligen inte.

Morrris
2010-11-06, 16:25
Hmmm... Kommer inte på något på rak arm.

En vän körde metall i personalrummets micro första dagen på sin praktik. Efter att gubbarna slutade skratta fick han ett halvt wienerbröd och ett antal kommentarer på ämnet under resten av praktiktiden.

Wao
2010-11-06, 16:43
Hmmm... Kommer inte på något på rak arm.

En vän körde metall i personalrummets micro första dagen på sin praktik. Efter att gubbarna slutade skratta fick han ett halvt wienerbröd och ett antal kommentarer på ämnet under resten av praktiktiden.

Det var en riktig korkad gubbe på jobbet som gjorde likadant för några veckor sedan. Känner bara hur det börjar lukta bränt och så spanar jag in i micron och där står det två konservburkar med soldatens ärtsoppa. Han verkade inte förstå något heller, eller så brydda han sig inte, för han körde dem ett varv till i micron.

Upptaget
2010-11-06, 17:59
Inga stora saker men lyckats slänga säckakärran på tippen när jag slängde annat skräp, Förstört en ventil för 3,000 kr..

Men värsta som jag vet om är en polare som jobbar som montör av paraboler, canal digital, tv-apparater osv.. Han fick en adress av chefen där han skulle montera en parabol då dom beställt canal digital, han åker runt i området och räknar med att nummren går i vanlig ordning, dock så stog det inga nummer på de sista 3-4 husen eller nått sånt, han ringer på hos huset han tror det är och det öppnar en kärring och svarar att hon vet ingenting hon är bara barnvakt.. Han sätter iallfall igång och när han är färdig med allt efter 5 timmar och åkt därifrån så får han ett samtal av gubben i huset som kommit hem och frågar varför i helvete det sitter en parabol på hans hus haha :D

Han fick åka tillbaka och plocka ned allt, sedan var det verkligen på fel hus han gjorde detta, för gubben var en tjurig jävel och krävde rejäl ersättning för de 2 hål de borrat igenom väggen för att få in kablarna, slutade med att han fick en platt tv värd 5,000 kr..

Fettecke
2010-11-06, 18:28
Inte så mkt egentligen, vikt 2st truckgafflar på 2.4 meter styck, rätt fränt faktiskt =)
Jag har även förstört drygt 2 mil pappersfolie... Inte så våldsamma kostnader på respektive grej som tur är

Tollesson
2010-11-06, 19:09
Råkade så kallat salivsquirta en kund i ansiktet, stod och skulle ta betalt så kom det ett sånt "salivsprut" ur munnen när jag pratade... lagom kul

jakkan
2010-11-06, 19:44
Välte två eller tre helpallar fulla med korvpaket från 5meters höjde med min truck på första sommarjobbet efter gymnasiet, tur att ingen dog för att vara ärlig. En jävla smäll blev det iaf. Gjorde också ett stort hål i en pall med en borr värd en miljon med truckgafflarna första veckan på mitt nya jobb, turligt nog såg ingen så jag tog ut pallen vände på den och ställde tillbaka den i stallaget ;)

Olegh
2010-11-06, 19:50
Fan vad cäsh alla dessa fadäser måste kosta, rent samhällsekonomiskt.

spoonchest
2010-11-06, 20:42
Spillde ut 1500 liter mjölk en gång. pretty darn klantigt.

spoonchest
2010-11-06, 20:46

Hade polisen godtagit ditt "ingenting" och lagt på trots att det kanske var just ett skarpt läge, så hade denne troligtvis skrivit i den här tråden:D

Mantus
2010-11-06, 20:52
Lyfte 4 specialbeställda bastu ugnar med trucken och dom föll alla*gah!*

I Finland? Och du lever fortfarande! Är det inte dödsstraff på det?

FLP
2010-11-06, 20:54
Spillde ut 1500 liter mjölk en gång. pretty darn klantigt.

gråt inte över lite spilld mjölk ha ha

Osten80
2010-11-06, 20:55
Ni slår ändå inte Skurt när han var på besök på pappersbruket!

1993 under en inspelning av en "Så Funkar det"-film om pappersbruk förstörde Skurt (eller möjligen hans kameraman) pappersmassa för en miljon kronor då någon av dem (osäkert vem) tappade ett mikrofonskydd ner i massan. Rättstvister inleddes och Skurt dömdes att betala en miljon kronor.

Han ser som vanligt lite lagom mysigt pårökt ut. Kanske är han även lite ledsen i ögat över det han ställde till med.

http://img585.imageshack.us/img585/7452/skurtport19868674780188.jpg (http://img585.imageshack.us/i/skurtport19868674780188.jpg/)

Fru_Flisa
2010-11-06, 21:00
Har nog gjort många klantiga saker men det jag minns spontant är när jag orsakade översvämmning.
Ställde på kranen i köket för att jag ville ha vatten och för att det skulle bli kallt var kranen tvungen att vara på ett tag, så jag gick därifrån. 20 minuter senare gick jag tillbaka och då var hela golvet fullt av vatten, tog över en timme och flertalet Torkyrullar att bli kvitt.

Fast egentligen var det inte mitt fel känner jag, det var avloppet under kranen som var dåligt och inte kunde hantera det korrekt.

Jhe
2010-11-06, 21:29
Andra dagen på mitt första jobb i Oslo stod jag tillsammans med en polack och höll ett 5st stora fönster till en kontorsbyggnad.
När då hissen kommer ner så vi kan lasta in sakerna å köra upp dom på lämplig våning så släpper polacken på sin sida så jag ramlar nästan 1m rätt ner i asfalten med fönstren före.
Slog då upp enda sidan på hakan, varpå cheferna säger åt mig att gå ner och få det ihop sytt.
När jag väl hade hittat till sjukhuset (ingen hade alltså tid att hjälpa mig så stövlade runt i cirka 30min innan jag hittade det) så fick jag det ihop sytt.
Efter detta fick jag en räkning hem varpå företaget ville att jag själv skulle stå för kostnaderna som hänt på arbetsplatsen, det var ingen stor summa, men fan om det händer nåt allvarligt och man ska betala själv ?
I vilket fall så fick jag iallafall ersättning efter att företaget bollat mig omkring i 2veckor, och jag tog inga mer jobb där.

Nu kanske de inte var så klantigt från min sida förutom att jag litade på en polack och tog en anställning på ett bemanningsföretag.

En annan sak jag gjort när jag höll på att sätta innerpanel i ett hus, och så träffade jag tjurved med en spik.
Spiken böjde sig självklart så var tvungen att dra ur den men detta visade sig vara en större bedrift än jag räknat med.
Efter någon minuts slit med den förbannade spiken kom jag på den smarta idén att hänga mig i hammaren,för historien så satt denna spik ovanför en dörrkarm så jag stod på en pall, i vilket fall så hängde jag mig i hammaren och spiken gav endå inte vika. Envis och dum som man var så började jag gunga upp och ner för att få ut den, och så POFF så flög spiken ur och jag som hängde och dinglade föll rakt ner på pallen med smalbena.
Låg efter detta på golvet i säkert 10min och skrattade så jag börja gråta åt min dumhet, och fy helvete så ont det gjorde.

grisbil3n
2010-11-07, 09:04
4-stj'a'rnigt hotell, la en brakskit i lobbyn och tva personer som satt o drack vin sag r'a'tt besv'a'rade ut, det gjorde jag med.

snej
2010-11-07, 09:21
4-stj'a'rnigt hotell, la en brakskit i lobbyn och tva personer som satt o drack vin sag r'a'tt besv'a'rade ut, det gjorde jag med.

:laugh:

fisar är alltid underhållande, efter alla år så är de fan lika roligt nu som när man var 3.

Tabbe
2010-11-07, 13:32
Det gick sönder eller? hur dyrt blev det för företaget? :D

Det va billigt kakel som tur va och inköpspriserna är löjligt låga, dom lägger på typ 400%..så runt 10 000.