handdator

Visa fullständig version : Transfett micropop

sumialic
2010-11-05, 10:38
Har ett paket estrella micropop med smörsmak hemma och jag undrar bara ifall detta innehåller transfett?

vicarious
2010-11-05, 10:58
Troligtvis.

Vad står det på förpackningen?

sumialic
2010-11-05, 12:12
Troligtvis.

Vad står det på förpackningen?

Delvis härdat fett, men det behöver ju inte behöva att det är transfett.

sumialic
2010-11-05, 12:13
Och det jag är ute efter om det innehåller onaturligt transfett för det naturliga transfettet är det ju sagt att det är inget att oroa sig över.

Eddie Vedder
2010-11-05, 12:14
Delvis härdat fett, men det behöver ju inte behöva att det är transfett.

Nej men det är den bästa informationen du kan få. Och du kan nog räkna med att det finns transfettsyror då.

sumialic
2010-11-05, 12:23
Nej men det är den bästa informationen du kan få. Och du kan nog räkna med att det finns transfettsyror då.

Mjo, men jag tänkte mer om någon verkligen visste. Men visst, då avstår jag dem:)

Tacos
2010-11-05, 13:18
då avstår jag dem:)

Varför då?
Du har väl inte tänkt byta ut dom mot vanlig mat?

Antar att du tänkt ta dom som snacks till en rulle eller liknande? Då spelar det väl ingen roll, dom är ju goda.

sumialic
2010-11-05, 15:05
Varför då?
Du har väl inte tänkt byta ut dom mot vanlig mat?

Antar att du tänkt ta dom som snacks till en rulle eller liknande? Då spelar det väl ingen roll, dom är ju goda.

Jag äter inte transfett. Väldigt ohälsosamt.

Eddie Vedder
2010-11-05, 15:27
Jag äter inte transfett. Väldigt ohälsosamt.

Ja popcorn utan transfett är rena hälsokosten, samma sak med transfettfria kakor eller transfettfritt godis. :D

Skämt åsido, vill du helt undvika industriellt framställda transfettsyror så är det ju ditt val. Och vill man käka något "onyttigt" finns ju så mycket godare grejer än trista popcorn.:Virro

sumialic
2010-11-05, 15:56
Ja popcorn utan transfett är rena hälsokosten, samma sak med transfettfria kakor eller transfettfritt godis. :D

Skämt åsido, vill du helt undvika industriellt framställda transfettsyror så är det ju ditt val. Och vill man käka något "onyttigt" finns ju så mycket godare grejer än trista popcorn.:Virro

Ja, det blir bland annat kladdkaka:) Egenbakad såklart. Saknar snacks lite bara... Har gjort egna chips någon gång men blir ju inte samma sak...

machine gun
2010-11-05, 16:34
Och vill man käka något "onyttigt" finns ju så mycket godare grejer än trista popcorn.:Virro

Tala för dig själv, popcorn är ju grymt gott! *popcorn*

Eddie Vedder
2010-11-05, 16:36
Tala för dig själv, popcorn är ju grymt gott! *popcorn*

Jag talar för alla. Inklusive dig, jag vet att du gillar naturgodis och chips ännu mer.*flex*

hejhopp79
2010-11-05, 16:44
wtf. gör egna popcorn, kids. Mycket godare och så kan man grilla med grillkrydda om man vill och ringla smör över etc

Sverker
2010-11-05, 16:53
Hade hoppats att popcorn skulle vara med här. Så vi fick svart på vitt. Nu var det bara chips, men intressant ändå:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4570318&postcount=22

machine gun
2010-11-05, 16:58
Jag talar för alla. Inklusive dig, jag vet att du gillar naturgodis och chips ännu mer.*flex*

Det beror helt på tillfälle. På bio är t.ex. popcorn lätt godaste snackset :) Omväxling förnöjer!