handdator

Visa fullständig version : Relationer på jobbet

Tabbe
2010-11-03, 10:46
Hade en relation med en tjej där jag jobbar som är slut sen ett tag, men det är fortfarande lika dåligt mellan oss.
Vi pratar inte, skämtar inte och det är bara jobbigt att gå dit.

Det är en väldigt intim arbetsplats och det är bara vi två som jobbar där.

Vad är era erfarenhet ang det och kan man lösa det?
Jag vill bara säga upp mig eftersom jag inte är beroende av det jobbet som inkomst och det bara är jobbigt att gå dit.
Är där 2-3 ggr/vecka.

Kek
2010-11-03, 10:50
Säg åt henne att hon får skärpa sig och ta alla personliga konflikter utanför jobbet och sammarbeta och bete sig som en normal människa när ni arbetar tillsammans. Om det inte funkar gå till din chef och säg att hon inte är villig att sammarbeta osv osv. Om det inte fungerar så är väl sista utvägen att säga upp sig. Om du inte är beroende av jobbet så är väl det ingen större förlust.

delta_mats
2010-11-03, 10:50
Vad har du gjort för att försöka få en bättre relation än så länge?

Tabbe
2010-11-03, 11:02
Vad har du gjort för att försöka få en bättre relation än så länge?

försökte bete mig normalt och förklara varför det blev som det blev..tyckte det gick lite väl långt nu bara när hon inte ens säger hej då när vi slutar.

Åsberg
2010-11-03, 11:04
Bli ihop med henne igen då?

Tabbe
2010-11-03, 11:05
Bli ihop med henne igen då?

ne

rooz
2010-11-03, 11:06
Vilken tabbe

:angel:

Nodan
2010-11-03, 11:17
Prata med henne, men försök att inte anklaga henne för mycket. Det kommer bara leda till taggarna utåt.
Om hon inte vill lyssna så tycker jag att du ska ta upp det med chefen. Ni måste ju lösa problemet om ni ska jobba tillsammans.

Tryman
2010-11-03, 13:10
Vilken tabbe

:angel:

:laugh:

Prata med henne, men försök att inte anklaga henne för mycket. Det kommer bara leda till taggarna utåt.
Om hon inte vill lyssna så tycker jag att du ska ta upp det med chefen. Ni måste ju lösa problemet om ni ska jobba tillsammans.

+1

tsp
2010-11-03, 13:25
Lär dig läxan att inte ****** med dina arbetskamrater, speciellt inte om det är en så liten arbetsplats att det bara är knullet du ser hela dagarna. När läxan är lärd säger du upp dig.

Kwon
2010-11-03, 15:05
Hade en relation med en tjej där jag jobbar som är slut sen ett tag, men det är fortfarande lika dåligt mellan oss.
Vi pratar inte, skämtar inte och det är bara jobbigt att gå dit.

Det är en väldigt intim arbetsplats och det är bara vi två som jobbar där.

Vad är era erfarenhet ang det och kan man lösa det?
Jag vill bara säga upp mig eftersom jag inte är beroende av det jobbet som inkomst och det bara är jobbigt att gå dit.
Är där 2-3 ggr/vecka.

Har ni samma befattning? Är du hennes chef? Är hon din chef?

tjabon
2010-11-03, 15:10
Det behövs någon utomstående för 3-parts samtal.
Ha gärna en diskussion tillsammans med chefen om det är en vettig person.
Beskriv problemet som det är.

Tabbe
2010-11-03, 15:22
Lär dig läxan att inte ****** med dina arbetskamrater, speciellt inte om det är en så liten arbetsplats att det bara är knullet du ser hela dagarna. När läxan är lärd säger du upp dig.

Läxan lärd, jag tror enda utvägen är uppsägning

Har ni samma befattning? Är du hennes chef? Är hon din chef?

Hon är min chef, ska jag gå till en ännu högre chef?

Vi ska snacka om det på Torsdag, men hela relations grejen va typ ett halvår sen.
får se hur det går

mangs
2010-11-03, 15:49
Alltså, förstår jag rätt nu att du jobbar extra på ett ställe 2-3 dagar i veckan för att dryga ut hushållskassan. Det är bara du och en tjej som jobbar där, hon är din chef och efter ett tag inleder ni någon form av relation som sedan tar slut av någon anledning som vi inte ännu känner till. Ni går sedan och jobbar som vanligt sida vid sida i över ett halvår trots att hon beter sig otrevligt vilket ställer till det för dig jobbässigt. Du har försökt få det att fungera men hon vägrar?

jag hänger upp mig lite på det här med "intim" arbetsplats. Vad är det egentligen du jobbar med? Om hon nu har en befattning över dig är det oftast ett stort no-no att ni har en relation överhuvudtaget och hon borde vara den som ser till att ni trots allt kan jobba ihop efter det som har hänt. Om du tycker det känns som omöjligt uppdrag så sluta, om inte, försöka tala henne tillrätta och berätta att om det inte fungerar så kommer du ta det vidare med högre instans, då får hon i ala fall en chans att göra rätt för sig innan.

är det så det ser ut? Låter jävligt konstigt rent allmänt skulle jag säga

Tabbe
2010-11-03, 16:11
Alltså, förstår jag rätt nu att du jobbar extra på ett ställe 2-3 dagar i veckan för att dryga ut hushållskassan. Det är bara du och en tjej som jobbar där, hon är din chef och efter ett tag inleder ni någon form av relation som sedan tar slut av någon anledning som vi inte ännu känner till. Ni går sedan och jobbar som vanligt sida vid sida i över ett halvår trots att hon beter sig otrevligt vilket ställer till det för dig jobbässigt. Du har försökt få det att fungera men hon vägrar?

jag hänger upp mig lite på det här med "intim" arbetsplats. Vad är det egentligen du jobbar med? Om hon nu har en befattning över dig är det oftast ett stort no-no att ni har en relation överhuvudtaget och hon borde vara den som ser till att ni trots allt kan jobba ihop efter det som har hänt. Om du tycker det känns som omöjligt uppdrag så sluta, om inte, försöka tala henne tillrätta och berätta att om det inte fungerar så kommer du ta det vidare med högre instans, då får hon i ala fall en chans att göra rätt för sig innan.

är det så det ser ut? Låter jävligt konstigt rent allmänt skulle jag säga

Du har det ganska rätt, jobbar extra 2-3 dagar i veckan.
Har inte varit ett jätte stort problem senaste månaderna men man tröttnar helt enkelt, kan oftast undvika henne men det tar ju energi.
Hon har högre befattning än mig iaf, det är ett gym där hon är ansvarig och jag jobbar där extra.

Ville bara ha lite tankar om det, se om någon varit i samma sits.

Alter ego
2010-11-03, 16:29
Är där 2-3 ggr/vecka.

Så kände även jag och så gjorde jag. Good riddance.

Cilia
2010-11-03, 19:34
Du har det ganska rätt, jobbar extra 2-3 dagar i veckan.
Har inte varit ett jätte stort problem senaste månaderna men man tröttnar helt enkelt, kan oftast undvika henne men det tar ju energi.
Hon har högre befattning än mig iaf, det är ett gym där hon är ansvarig och jag jobbar där extra.

Ville bara ha lite tankar om det, se om någon varit i samma sits.
Två killar har redan tolkat det som att hon har betett/beter sig illa fast du inte skrivit en rad om det. Inte ens i den här posten säger du att hon beter sig illa. Det jag läser är att det är jobbigt att vara nära henne precis som det ofta är att vara med någon som det har tagit slut med.

Jag förstår att det är jobbigt. Om du inte behöver jobbet skulle jag sluta om jag vore dig. Tror inte det finns någon annan lösning eftersom det bara är ni två där.

Fatalist
2010-11-03, 20:27
Antar att du aldrig hört ordspråket att man ska lämna en kvinna i bättre skick än hon var i när ni träffades.

Mantus
2010-11-03, 21:21
Antar att du aldrig hört ordspråket att man ska lämna en kvinna i bättre skick än hon var i när ni träffades.

Det där ordspråket förstår jag mig inte på. Om man gör slut är väl knappast någon i ett särskilt bra skick? Jag vet att de tjejer jag gjort slut med inte har varit särdeles förstående trots att jag förklarar varför och försöker bete mig på ett sätt som gör det så smärtfritt som möjligt för dem.
I vissa fall har jag funderat på om det inte vore bättre att ge vissa tjejer (märk väl, enbart vissa typer av tjejer jag träffat på. Jag gör ingen generalisering på hela kvinnosläktet) uppfattningen att man är ett as istället. I sådana fall kan hon svära åt en, glömma en och sedan gå vidare istället för att leva i en rosenskimrande dröm att man kanske möjligtvis skulle kunna bli ihop igen trots att man sagt klart nej till alla sådana möjligheter. Det får mig att lida inär de inte kan släppa taget då jag tycker synd om dem och det får mig och jag lider även mer konkret då de ibland kan gå in på någon slags borderlinestalking.

Till Tabbe: "Bedriv inte hor där du bor" sade en vis kvinna till mig en gång. Jag önskar jag lyssnat bättre...

Fatalist
2010-11-03, 21:28
Det där ordspråket förstår jag mig inte på. Om man gör slut är väl knappast någon i ett särskilt bra skick? Jag vet att de tjejer jag gjort slut med inte har varit särdeles förstående trots att jag förklarar varför och försöker bete mig på ett sätt som gör det så smärtfritt som möjligt för dem.
I vissa fall har jag funderat på om det inte vore bättre att ge vissa tjejer (märk väl, enbart vissa typer av tjejer jag träffat på. Jag gör ingen generalisering på hela kvinnosläktet) uppfattningen att man är ett as istället. I sådana fall kan hon svära åt en, glömma en och sedan gå vidare istället för att leva i en rosenskimrande dröm att man kanske möjligtvis skulle kunna bli ihop igen trots att man sagt klart nej till alla sådana möjligheter. Det får mig att lida inär de inte kan släppa taget då jag tycker synd om dem och det får mig och jag lider även mer konkret då de ibland kan gå in på någon slags borderlinestalking.

Till Tabbe: "Bedriv inte hor där du bor" sade en vis kvinna till mig en gång. Jag önskar jag lyssnat bättre...

Hon lär väl vara i ett bättre skick om hon är lycklig och hatar dig, än om hon är olycklig och hoppas på att få dig tillbaka, så absolut. Det är väl resultatet (d v s hon kan gå vidare), inte tillvägagångssättet som är det absolut viktigaste. Jag förstår inte hur det motsäger det jag skrev. :)

Sen tror jag inte man hamnar i en sådan här sits utan att kommunikationen mellan parterna brustit på någon punkt. Kanske att man gett sig in i förhållandet på olika premisser. Kanske man haft olika värderingar utan att vädra dem. Inte vet jag i detta fallet, men jag tror stenhårt på att allt går att avsluta på ett värdigt sätt och på så sätt undvika det som verkar ha skett i detta fallet; två tidigare älskare som inte ens pratar med varandra.

Edit 2131: Eller som du skriver: kanske TS skall tänka efter litet och vara litet mer restriktiv med vilka han har sex med.

mangs
2010-11-04, 08:52
Två killar har redan tolkat det som att hon har betett/beter sig illa fast du inte skrivit en rad om det.

Jag baserade mitt uttalande på detta nedan, om man jobbar såpass nära varandra och bara är 2 då säger man väl för bövelen Hejdå?. Sedan undrar jag varför du ens anmärkte på könet på de som postat, har det någon betydelse i frågan?

försökte bete mig normalt och förklara varför det blev som det blev..tyckte det gick lite väl långt nu bara när hon inte ens säger hej då när vi slutar.

Asdf
2010-11-04, 10:00
Tabbe gjorde en tabbe och låg med chefen ;)

bear.flowertwig
2010-11-04, 19:24
Jag har varit i en liknande situation. Det blev aldrig bra. Säg upp dig. Det där sliter på tok för mycket för att det ska vara värt det (tror jag).