Visa fullständig version : svider i ögonen av trötthet
Är det bara jag som alltid blir trött så det svider i ögonen tidigt när man tränat?
Jag sover 7-8 timmar varje dag. Vaknar kl 06 och styrketränar 16:30 till 17:30. Äter mat vid 18 och 20. Redan vid 20-tiden brukar det börja svida i mina ögon som det gör när man är trött *screwy*
(Whoops, jag råkade posta under "Kost & Näring" *grr27*)
coolboynesko
2010-11-02, 21:07
Aldrig hänt mig. Jag kan dock inte sova för än kanske runt ett om jag drick en kopp kaffe. :S
Samma sak med allt som innehåller koffein.
SiSenior
2010-11-02, 21:25
Aldrig hänt mig. Jag kan dock inte sova för än kanske runt ett om jag drick en kopp kaffe. :S
Samma sak med allt som innehåller koffein.
Oavsett tidpunkt för kaffet?
Prova en större dos koffein, tidigt på dagen.
coolboynesko
2010-11-02, 21:32
Oavsett tidpunkt för kaffet?
Igår tog jag en kopp runt kl 11.00, och igår kunde jag inte sova på ett bra tag. Kände mig pigg hela tiden.
Prova en större dos koffein, tidigt på dagen.
Jag dricker kaffe på jobbet vid 9, 12 och 15.
Allt jag äter under dagen är frukt och/eller en proteindrink kl 12, 10g EAA-XX kl 16:30 innan tränigen och direkt efter. Allt annat jag äter blir på kvällen efter träningen.
Men det var även såhär för några år sedan när jag levde under "du ska äta var 3dje timma" också :)
Tvättar du händerna efter gymmet?
Jag dricker kaffe på jobbet vid 9, 12 och 15.
Allt jag äter under dagen är frukt och/eller en proteindrink kl 12, 10g EAA-XX kl 16:30 innan tränigen och direkt efter. Allt annat jag äter blir på kvällen efter träningen.
Men det var även såhär för några år sedan när jag levde under "du ska äta var 3dje timma" också :)
Kolhydrater = energi = no moar tired? Skulle jag kliva upp 6 varje morgon, äta en frukt, dricka lite protein och jobba i 8 timmar sedan träna utan någon kolhydratrik måltid så skulle jag kollapsa.
Igår tog jag en kopp runt kl 11.00, och igår kunde jag inte sova på ett bra tag. Kände mig pigg hela tiden.
Måste väl vara placebo. Koffeinet är väl helt ute ur kroppen 12h senare?
Måste väl vara placebo. Koffeinet är väl helt ute ur kroppen 12h senare?
Halveringstiden är väl 3 timmar på koffein? Så jag håller med, det låter som placebo...
Men samtidigt vet jag att när jag var nybörjare med kaffe så kunde jag inte dricka kaffe ca 12 på dagen, senare så blev jag för pigg på kvällen.
Man ska inte inte underskatta effekten av placebo, det kan ju vara så att man allmänt får en mer "uppvarvad" stil om man går hela dagen hög på koffein, och att det då blir svårt att lugna ner på kvällen. Alltså, koffeinet har slutat verka men ens allmänna inställning forfarande är uppåt pga effekten som koffeinet tidigare hade.
Tvättar du händerna efter gymmet?
ja, alltid.
Kolhydrater = energi = no moar tired? Skulle jag kliva upp 6 varje morgon, äta en frukt, dricka lite protein och jobba i 8 timmar sedan träna utan någon kolhydratrik måltid så skulle jag kollapsa.
hehe. det är inga problem. är hur pigg som helst på jobbet och under tränigen.
coolboynesko
2010-11-03, 21:37
Vad är placebo?
Jag tror att de är att jag tror att jag inte kommer kunna sova eftersom jag drack kaffe idag?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.