handdator

Visa fullständig version : Skulle du dopa dig om det var ofarligt?

babidi
2010-11-02, 16:56
kapsyl-, tablett- eller pulverform. Inga negativa följder.

Anonym omröstning.

Kwon
2010-11-02, 17:03
Inga biverkningar alls?

Then what's the prob bro? :D

JB12K
2010-11-02, 17:04
Haha. Varför skulle man inte göra det då?

agazza
Som att fuska i tv spel. Sug på den ett tag.

Mapa
om de va helt ofarligt utan några som helst biverkningar skulle de antagligen inte räknas som doping

tjabon
2010-11-02, 17:05
Tänk om ....

-Bajs var nyttigt och smakade vaniljglass.
- Hasch var hälsosamt.

m.m. ...........:Virro

babidi
2010-11-02, 17:05
Etiska dilemman först och främst.

För vissa handlar det inte bara om priset utan även färden.

King Grub
2010-11-02, 17:06
Det är väl inget etiskt dilemma om det vore 100% garanterat ofarligt. Då skulle det, efter granskning, antagligen inte dopningsklassas.

Rikard Jansson
Nej, inte om det fortfarande är otillåtet i tävling.

stevebc
Beror väl lite på kostnad och om man skulle palla.

Pallar ju inte ens ta kreatin. Glömmer bort det osv.

Kwon
2010-11-02, 17:07
Jag har alltid varit pro-natural och anti mot doping.

Men när man blir äldre och testot sjunker drastiskt så ändras värderingarna! :D

Hade helt klart kört Stallone-doser vid 60 för att inte förfalla totalt :D

Jag har en gammal halvfull kreatin-burk jag inte ens orkat använda och har inte tränat på många år nu, så intresset just nu för dessa preparat är minst sagt liten. :D

Men återkom om "några" år.

Rikard Jansson
2010-11-02, 17:07
Det är väl inget etiskt dilemma om det vore 100% garanterat ofarligt. Då skulle det, efter granskning, antagligen inte dopningsklassas.

Blod-doping är väl inte värst farligt (?) och det är ju otillåtet.

JB12K
2010-11-02, 17:09

Lite farligt är det allt om man får för tjockt blod.

agazza
2010-11-02, 17:09

Kan ge dig så låg vilopuls så du kan dö i sömnen

babidi
2010-11-02, 17:10

Skulle ju fortfarande räknas som fusk... Förutsatt att man tävlar inom någon kroppsbyggar-/strykegren.

JB12K
2010-11-02, 17:11
Skulle ju fortfarande räknas som fusk... Förutsatt att man tävlar inom någon kroppsbyggar-/strykegren.

"Inga negativa följder" tolkar jag som att man inte blir en fuskare för att man tar det. Dvs det finns inga regler som förbjuder.

Zibbe
2010-11-02, 17:12
Låt säga att själva preparaten är desamma med samma effekt och samma biverkningar, men att de skulle legaliseras. Hur många hade börjat använda det då tror ni?

babidi
2010-11-02, 17:14
Låt säga att själva preparaten är desamma med samma effekt och samma biverkningar, men att de skulle legaliseras. Hur många hade börjat använda det då tror ni?

finns en tråd om det på framsidan.

Kwon
2010-11-02, 17:15

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155978

Zibbe
2010-11-02, 17:16
finns en tråd om det på framsidan.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155978

My bad

King Grub
2010-11-02, 17:21

Är kreatin fusk då? Det fungerar, är inte dopningsklassat, men ökar muskelmassan som inget i födan eller kroppseget förekommande kan i "naturlig" mängd, och är, så vitt man vet, ofarligt.

Ignatius72
2010-11-02, 17:24
Orkar inte ens blanda till mig en proteinshake så jag hör nog inte till målgruppen.

HulkH
2010-11-02, 17:30
Vrf skulle nån inte göra de?

Många besätller ju protein och kreatin pulver på internet, så hade man ju bara lagt till en vara till.

champion
2010-11-02, 18:12
Yes, försvinner det från dopinglistan så.

snej
2010-11-02, 19:48
Självklart.

omnibus
2010-11-02, 19:49
Jepp.

J.V
2010-11-02, 19:53
Nej.

Tjusningen med att vara låtsasbyggare är ju att man får jobba så hårt för resultaten. Inte lika kul med AAS n stuff. Vill inte bli så stor som det ger möjlighet till heller.

snej
2010-11-02, 20:02
Nej.

Tjusningen med att vara låtsasbyggare är ju att man får jobba så hårt för resultaten. Inte lika kul med AAS n stuff. Vill inte bli så stor som det ger möjlighet till heller.

Starkt att bojkotta samtliga kosttillskott.

pragmatist
2010-11-02, 20:04
Jag skulle byta ut frukostflingorna mot ryssfemmor.

J.V
2010-11-02, 20:09
Starkt att bojkotta samtliga kosttillskott.Skrev jag verkligen det?

egge
2010-11-02, 20:09
Snackar vi AAS så är svaret nej. Har inte som mål att bli så pass muskulös att jag skulle behöva bruka AAS för att nå dit.

Dissector
2010-11-02, 20:10

Om prepp är som godmode i GTA så skulle inte jag banga!

occt
2010-11-02, 20:18
snackar vi aas så är svaret nej. Har inte som mål att bli så pass muskulös att jag skulle behöva bruka aas för att nå dit.

+1

filmjölk
2010-11-02, 21:00
Även om det skulle vara ofarligt är det väl ändå olagligt? Så nej. Hade det vart lagligt så hade jag gjort det.

snej
2010-11-02, 21:06
Skrev jag verkligen det?

Nästan. Grejen är att samtliga varianter av AAS inte fungerar på samma sätt, du behöver inte bli tokstor för att du preppar, det beror helt och håller på vad du tar, hur hårt du tränar, dina genetiska förutsättningar osv, prepp gör dej inte automatiskt till ett monster. Om då samtliga förekommande steroider skulle vara lika ofarliga som protein/kreatintillskott, och med det mao vara lagligt, så skulle ju definitionen av AAS vara just ''kosttillskott''.

snej
2010-11-02, 21:07
Även om det skulle vara ofarligt är det väl ändå olagligt? Så nej. Hade det vart lagligt så hade jag gjort det.

Så lagen går alltså före din egen hälsa? Smart.

filmjölk
2010-11-02, 21:13
Så lagen går alltså före din egen hälsa? Smart.

Jag har ingen lust att sponsra kriminalitet. Hade det vart lagligt, ser jag mer fördelar för mig än nackdelar. Större muskler, starkare, snabbare, snyggare...säkerligen lyckligare med, det är en rätt bra tradeoff mot lite leverpåverkan.

snej
2010-11-02, 21:18
Jag har ingen lust att sponsra kriminalitet. Hade det vart lagligt, ser jag mer fördelar för mig än nackdelar. Större muskler, starkare, snabbare, snyggare...säkerligen lyckligare med, det är en rätt bra tradeoff mot lite leverpåverkan.

Du borde läsa på lite *rolleyes*

Sen så faller ditt argument oavsett eftersom AAS aldrig hade varit olagligt om det bevisligen hade varit helt ofarligt.

victor_n
2010-11-02, 21:20
Det är farligare att gå över en väg, vilket man gör dagligen.

snej
2010-11-02, 21:22
Det är farligare att gå över en väg, vilket man gör dagligen.

Definiera farligt. Har du preppat under längre perioder?

victor_n
2010-11-02, 21:30
Definiera farligt. Har du preppat under längre perioder?

Frågan va väl ändå om man skulle testa det. Och nej det har jag uppenbarligen inte men känner en del som gjort en längre och under kortare period och bieffekter är i mina ögon löjligt uppblåsta.

J.V
2010-11-02, 21:38
Nästan. Grejen är att samtliga varianter av AAS inte fungerar på samma sätt, du behöver inte bli tokstor för att du preppar, det beror helt och håller på vad du tar, hur hårt du tränar, dina genetiska förutsättningar osv, prepp gör dej inte automatiskt till ett monster. Om då samtliga förekommande steroider skulle vara lika ofarliga som protein/kreatintillskott, och med det mao vara lagligt, så skulle ju definitionen av AAS vara just ''kosttillskott''.Jajo, men nu känns det som att du överanalyserar och tar det här fyra steg längre.

Jag antar att trådskaparen syftar på tyngre grejer som är skadligt och ger en jävla skjuts i träningen, och då säger jag nej, även om riskerna skulle försvinna.

snej
2010-11-02, 21:42
Frågan va väl ändå om man skulle testa det. Och nej det har jag uppenbarligen inte men känner en del som gjort en längre och under kortare period och bieffekter är i mina ögon löjligt uppblåsta.

Frågan var om man skulle testa det om det var ofarligt. Att påstå att AAS är ofarligt för att kompisar inte upplevt några bieffekter (på ej namngivna preparat) känns ju inte direkt vattentätt. Finns ju sjukt mycket variabler i det hela det måste du ju själv förstå. Vissa steroider är grymt aggressiva, andra väldigt snälla, dosering, olika personer reagerar olika osv.. Det finns garanterat bieffekter som kan göra det mer ovärt än att krossa en väg tro mej.

snej
2010-11-02, 21:50
Jag antar att trådskaparen syftar på tyngre grejer som är skadligt och ger en jävla skjuts i träningen, och då säger jag nej, även om riskerna skulle försvinna.

Vet inte varför du antar det, men ok. Men som ex så finns det AAS som kan tas i samband med viktnedgång med bra resultat, för att bli hård i kroppen och få mer definierade muskler. Preparat som anses som väldigt kraftiga och farliga för kroppen, men du blir inte våldsamt stor/stark/snabb rätt uppochner. Skulle du inte kunna tänka dej att ta dessa preparat om de var helt ofarliga?

J.V
2010-11-02, 21:54
Skulle du inte kunna tänka dej att ta dessa preparat om de var helt ofarliga?Nej. Är det farligt/skadligt/olagligt i dagsläget vill jag inte använda mig av det.

hugok
2010-11-02, 21:55
Det skulle ju inte vara fusk om det inte hade biverkningar för då hade alla kunnat göra det utan att vara rädd. Det är som proteinpulver, det är inte fusk och ger inga biverkningar annat än lite gaser ;)

victor_n
2010-11-02, 21:55
Frågan var om man skulle testa det om det var ofarligt. Att påstå att AAS är ofarligt för att kompisar inte upplevt några bieffekter (på ej namngivna preparat) känns ju inte direkt vattentätt. Finns ju sjukt mycket variabler i det hela det måste du ju själv förstå. Vissa steroider är grymt aggressiva, andra väldigt snälla, dosering, olika personer reagerar olika osv.. Det finns garanterat bieffekter som kan göra det mer ovärt än att krossa en väg tro mej.

Jo visst kan väl hända, men nu va inte frågan om random idiot som inte läst på om dosering osv tar det. Läser man på om dosering och lämpligast intagsväg (spruta/tab) tror jag riskerna sjunker rätt rejält. Och vad finns det för fakta på att dom mer så kallade "aggressiva" är farligt för ens hälsa mer än mildare bieffekter?. Som John romano sagt själv. If your a jerk and do them, you become a superjerk!. Jag vill gärna se mer fakta än skitsnack som anti doping läkare tagit fram i rent propaganda syfte tack:)
Folk röker och super utan att det är olagligt, vart går gränsen?

saab900
2010-11-02, 22:02
Jo visst kan väl hända, men nu va inte frågan om random idiot som inte läst på om dosering osv tar det. Läser man på om dosering och lämpligast intagsväg (spruta/tab) tror jag riskerna sjunker rätt rejält. Och vad finns det för fakta på att dom mer så kallade "aggressiva" är farligt för ens hälsa mer än mildare bieffekter?. Som John romano sagt själv. If your a jerk and do them, you become a superjerk!. Jag vill gärna se mer fakta än skitsnack som anti doping läkare tagit fram i rent propaganda syfte tack:)

Jag läste lite grann i dopingforat på FB och där verkar folk ta biverkningarna på allvar i alla fall. Många verkar få mer ller mindre allvarlig leverpåverkan med kraftigt försämrade levervärden, gyno och så gott som samtliga förefaller bli rejält nedstämda efter en kur. Men skulle någon tvinga mig under dödshot att välja mellan en moderat kur och att börja röka cigaretter skulle jag ta kuren. Med tanke på hälsoeffekterna.

rajjan_dammit
2010-11-02, 22:05
Ja det är väl klart. Vad skulle skillnaden vara mot att ta kreatin till exempel? Det är ju inte mer eller mindre fusk (mot andra eller sig själv) det i såna fall.

victor_n
2010-11-02, 22:06
Jag läste lite grann i dopingforat på FB och där verkar folk ta biverkningarna på allvar i alla fall. Många verkar få mer ller mindre allvarlig leverpåverkan med kraftigt försämrade levervärden, gyno och så gott som samtliga förefaller bli rejält nedstämda efter en kur. Men skulle någon tvinga mig under dödshot att välja mellan en moderat kur och att börja röka cigaretter skulle jag ta kuren. Med tanke på hälsoeffekterna.

Jo men leverskador = tabs vilket jag aldrig skulle röra om jag mot all förmodan skulle dopa mig någon gång.
Och gyno uppstår oftast vad jag förstått pga okunskap.

derko
2010-11-02, 22:07
Om det vore ofarligt och lagligt så skulle jag förmodligen testa AAS.

Fatalist
2010-11-02, 23:16
Eftersom jag inte tävlar i något hade jag självklart tryckt järnet om det var 100% ofarligt.

stevebc
2010-11-03, 00:11
är kreatin fusk då? Det fungerar, är inte dopningsklassat, men ökar muskelmassan som inget i födan eller kroppseget förekommande kan i "naturlig" mängd, och är, så vitt man vet, ofarligt.+1

dared
2010-11-03, 00:21
Haha, självfallet skulle jag trycka så in i helvete om det inte fanns några bieffekter, så länge man vill ha mer muskler så ser jag inte anledningen att tacka nej.

Petoria
2010-11-03, 00:23
Varför inte? Sen är frågan om jag hade orkat, använder inte ens proteinpulver eller liknanade

spange
2010-11-03, 00:25
först tänkte jag att jag nog skulle det, men jag kom på att jag verkligen vill se hur långt jag kommer ren. om jag sedan någon gång kände att jag nått min fulla "rena" potential men fortfarande ville öka och det var totalt ofarligt och även lagligt så skulle jag kanske ta något. men jag tror nog att jag likförbannat skulle ångra det isf.

snej
2010-11-03, 07:08

Igen då, definiera farligt? Även om många bieffekter inte är direkt dödsfarliga för din hälsa så betyder det inte att dom inte är förbannat otrevliga. Så löjligt att dra paralleller med dagliga saker i livet som att t.ex gå över en trafikerad väg. Du kan få en kraftig depression efter en kur, du kan få problem med lederna efter en kur, du kan få problem med blodvärden efter en kur, visst det blir allra oftast bra igen om du slutar där, men hade du hellre valt det än att gå över vägen? Att vissa steroider är kraftigt androgena är inget påhitt, och inte heller bieffekterna av dem. Känner du inte till dem så behöver du helt enkelt läsa på innan du uttalar dej.

J.V
2010-11-03, 08:00
Det blöder ur ögonen när jag läser "mej" och "dej."

Mourten
2010-11-03, 08:04
Yes, är de 100% ofarligt är de ju mindre farligt än tex höga doser av proteinpulver som säkert sliter på njurar.

skaparn
2010-11-03, 08:09
Jag har ingen lust att sponsra kriminalitet.

Det där är ett cirkelresonemang som ofta dyker upp i debatter om olagliga preparat. Även här är det helt ovidkommande.

Kek
2010-11-03, 10:25

Ja för nu behöver man ju inte tänka lika mycket på sin träning eller träna lika hårt :Virro

mini
2010-11-03, 10:28
Nej.

Yes
2010-11-03, 10:38
Jag hade ju allra minst testat iaf. Nyfikenheten hade liksom tagit över. Sen kan jag tänka mig det hade varit najs med lagom dos teso och GH året runt. Inte sådär att man blir en svullen belgisk blå, men iaf så det blir lätt att hålla en grym form. Enda nackdelen är väl att träningen kan bli rätt tråkig.

stridis
2010-11-03, 10:41
Enda nackdelen är väl att träningen kan bli rätt tråkig.

Varför skulle den bli tråkigare?

Yes
2010-11-03, 10:48
Varför skulle den bli tråkigare?
För att det vore så löjligt enkelt att nå alla mina mål. Vad gör man sen när man har så mycket muskler, i så bra form, som man vill ha? Skulle väl var att satsa enbart på styrkeökningar då, men börjar det gå kärvt är det ju lätt att bara trycka lite mer(om det nu är helt ofarligt kan man ju köra rena fantasidoserna utan problem).

Grahn
2010-11-03, 10:52
För att det vore så löjligt enkelt att nå alla mina mål. Vad gör man sen när man har så mycket muskler, i så bra form, som man vill ha? Skulle väl var att satsa enbart på styrkeökningar då, men börjar det gå kärvt är det ju lätt att bara trycka lite mer(om det nu är helt ofarligt kan man ju köra rena fantasidoserna utan problem).

Jag tror dina mål skulle förändras under resans gång :)

snej
2010-11-03, 10:53

+1. Mycket vill ha mer.

Yes
2010-11-03, 11:08
Jag tvivlar på att det skulle vara såpass att träningen blir rolig och utmanande. Det skulle väl vara om man lade om fokus i träningen till något helt annat, typ kondition - men jag hatar konditionsträning.

Det finns ju liksom en gräns innan man börjar se ut som ett rikspucko. Den gränsen är förmodligen närmast omöjlig att nå ren, men kör lite testo till frukost varje dag så kan det inte ta särskilt lång tid.

Grahn
2010-11-03, 11:10
Jag tvivlar på att det skulle vara såpass att träningen blir rolig och utmanande. Det skulle väl vara om man lade om fokus i träningen till något helt annat, typ kondition - men jag hatar konditionsträning.

Det finns ju liksom en gräns innan man börjar se ut som ett rikspucko. Den gränsen är förmodligen närmast omöjlig att nå ren, men kör lite testo till frukost varje dag så kan det inte ta särskilt lång tid.

Frågan är om du ser dig själv på samma sätt när du är där du idag skulle anse att du såg ut som ett "rixpucko". Jag vet inte, men förändringar på den egna kroppen brukar ofta inte upplevas riktigt på det viset.

agazza
2010-11-03, 11:18
Ja för nu behöver man ju inte tänka lika mycket på sin träning eller träna lika hårt :Virro

Nej det behöver man inte, man får bättre resultat än en ren person ändå i regel. Klart det ger mer att träna hårt. Men medelspänsson discogymmare skulle nog med lätthet ligga i samma liga som rena hobbytränare.

Yes
2010-11-03, 11:22
Frågan är om du ser dig själv på samma sätt när du är där du idag skulle anse att du såg ut som ett "rixpucko". Jag vet inte, men förändringar på den egna kroppen brukar ofta inte upplevas riktigt på det viset.
Nog för att referensramarna kommer förskjutas, men det finns ju gränser.

Grahn
2010-11-03, 11:27

Heh hmm jo iofs, menade väl mest att man själv oftast inte ser förändringarna i spegeln på samma sätt som andra gör.

stridis
2010-11-03, 11:30

Men om gränserna börjar ge sig till känna före de förskjutna referensramarna?
Då blir det som att träna ren men på en högre nivå så att säga.

Yes
2010-11-03, 11:49
Det kan förstås hända, men hittils har jag iaf klarat mig rätt bra från megarexi.

Raschmus
2010-11-03, 12:22
Niklas Erik Johan

Sniggel
2010-11-03, 12:59
Heh hmm jo iofs, menade väl mest att man själv oftast inte ser förändringarna i spegeln på samma sätt som andra gör.

+1
Fattade nästan att jag är lite muskulös ändå när jag gick och skrev högskoleprovet bland alla gymnasieelever :p
Har även fått via skvaller fått höra att jag är "groteskt stor" av t ex min sambos kompisar. Det har jag väldigt svårt att greppa, själv tycker man ju att man är nånstans mellan "en liten byggare" och "ser vältränad ut" :p
Jäkligt lätt att man förändrar uppfattningen om sig själv.

Loke
2010-11-03, 13:01
Det jag tror många glömmer är hur samhället skulle se ut om AAS var helt ofarligt. För det första skulle det vara lagligt. För det andra skulle det användas brett i sjukvården, och kanske i andra sammanhang också. Kanske skulle det vara ett krav för att ens få vara polis eller brandman, till exempel. Det är ju inte konstigare än annan skyddsutrustning, egentligen.

I och med detta skulle synen på muskler vara helt annorlunda i samhället och sannolikheten är nog rätt stor att jag inte skulle träna alls. Visst är stora muskler något jag eftersträvar i min träning, men till största del är det faktiskt för att jag vet att stora muskler är något som är svårt att få och få har det.

mattilainen
2010-11-03, 13:02
jag skulle tagit det som protein :=)

blondyz
2010-11-03, 13:21
Igen då, definiera farligt? Även om många bieffekter inte är direkt dödsfarliga för din hälsa så betyder det inte att dom inte är förbannat otrevliga. Så löjligt att dra paralleller med dagliga saker i livet som att t.ex gå över en trafikerad väg. Du kan få en kraftig depression efter en kur, du kan få problem med lederna efter en kur, du kan få problem med blodvärden efter en kur, visst det blir allra oftast bra igen om du slutar där, men hade du hellre valt det än att gå över vägen? Att vissa steroider är kraftigt androgena är inget påhitt, och inte heller bieffekterna av dem. Känner du inte till dem så behöver du helt enkelt läsa på innan du uttalar dej.

Ganska skoj att ni diskuterar farlighetsgrad i en tråd där man skall inbilla sig att det är helt ofarligt :P

Timme
2010-11-03, 13:29
Som ett starkare kreatin då?

Kreatin har ju absolut ingen negativ effekt.

snej
2010-11-03, 14:07
Ganska skoj att ni diskuterar farlighetsgrad i en tråd där man skall inbilla sig att det är helt ofarligt :P

Det var ju dock verkliga bieffekter vi diskuterade just där, även om det var offtopic trådämnet ja.