handdator

Visa fullständig version : hjälp med kostupplägg

Kattaz
2003-11-03, 11:52
Hejsan!
Tänkte även jag ta lite hjälp av er med kostupplägg. För efter att ha läst igenom lite här har jag insett vilken kunskap som finns bland er alla här.
Hoppas det går bra :)

Så här äter jag:

*Frukost kl. 7: 1½port fiberhavregrynsgröt, 1 msk hemagjord äppelmos, 1 msk hela linfrön, 2½dl minimjölk, 1st omega-3 kapsel och proteinpulver som ger 10gr protein.

*Mellis kl. 9.30: frukt oftast blir det 2st och sen proteinpulver så jag får i mig 30gr protein eller frukt och en grov macka med hela kärnor eller 2st sport knäcke med messmör tonfisk och grönsaker.

*Lunch runt 11.30: linser/ris/pasta/potatis och kyckling/fisk och grönsaker oftast har jag viktväktarnas frashie 2% när jag till lagar maten och 1st omega-3 kapsel.

*Mellis kl. 14.30: Som tidigare mellis.

*Middag runt kl. 17.30: Som lunchen fast inte pasta, ej heller omega-3 kapseln.

*Mellis kl. 20.30: frukt och proteinpulver så jag får i mig 20gr protein.

Så ser det ut dom dagarna jag inte tränar och jag får då i mig runt 2400kcal fördelat på:

Fett:15%
Kolhydrater: 45%
Protein:40%

Dom dagarna jag tränar äter tar jag en gainer efter träning också och lite extra proteinpulver så det blir typ 500kcal mer den dagen.

Så här äter jag 6 dagar i veckan och den sjunde dagen oftast söndagar så har jag riktig ätardag, då äter jag precis allt och i då blir det mycket mat och oftast består det av mycket fett och snabba kolhydrater som godis, pommes frittes, kebab, start, fika bröd och allt sånt som man inte äter till vardags. Vad tycker ni om det, är det bra eller dåligt?

Bör jag ändra på nåt?
Mottager mer än gärna era komentarer och åsikter!

Lite om mig själv snabbt:
1,70 och väger runt 71kg.
Tränar styrka ca 4 dagar i veckan och 2-3 konditionspass alá en timme på trappmaskinen.
Mitt mål min träning är att gå upp i muskelmassa och styrka och helst bli av med fett också. Låter ungefär som dom flesta här troligen.
Har för övrigt för några veckor sen påbörjat en kreatincyckel.

Tack på förhand Katta

Munter
2003-11-03, 13:45
Kön ?

Langster
2003-11-03, 13:52
Munter hjälper dig bara om du är kvinna. Lika bra att säga det hur det än ligger till alltså...:naughty:

Katta låter ju iaf inte som en hankatt.

Kattaz
2003-11-03, 14:15
Hejsan!

En tjej är jag.

Langster
2003-11-03, 14:29
För att vara politiskt korrekt kanske det är lite för lite fett i din kost... (Jag äter rätt lite fett och mår bra ändå, men det är tydligen omöjligt).
Annars ser det ju bra ut. Lite beror det ju på hur mycket av de 70 kilona som är fett och om ditt största mål är att få bort fett eller att bygga muskler.

King Grub
2003-11-03, 14:44
Jag tycker också att det ser ut som ett bra upplägg. Känns det bra, så kör på det. Möjligen skulle du tjäna på att öka på fettmängden, som sagt. För det är ju omöjligt att Langster, som äter lite fett, mår bra. ;) Skämt åsido: 15 E% är lite.

Kattaz
2003-11-03, 21:35
Tack för tipsen!
Just nu är mitt största mål att bygga muskler faktiskt och öka i styrka.
Hur tycker ni att jag på ett vettigt sätt ska öka fett intaget och när på dagen?
Om ätardagen då jag riktigt svullar allt! Vad tycker ni om det?