Visa fullständig version : Kalorier
Jag ska försöka mig på en långsam bulk. Jag äter redan mycket men gör även av med ganska mycket energi, alltså har ni några tips på billiga mellanmål med högt kalorieinnehåll? Äter redan kesella och dylikt så vill inte direkt ha i mig mer mjölkprodukter. Tacksam för svar !
SiSenior
2010-10-31, 12:32
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=4434315&postcount=2
JimmyFlessa
2010-10-31, 12:52
I princip vad som helst som är mer kaloririkt än det du äter. En mycket enkel sak att göra (för att jag antar och förutsätter att du äter Kesella 1%) är ju bara att byta ut mot 10%ig Kesella med vaniljsmak etc, så har du mer kalorier och dessutom ett godare mellanmål.
En annan åtgärd är ju att skita i mellanmålen och äta ordentligt när du väl käkar, men det är ju upp till gemene man att avgöra vad man trivs med.
Att tillägga ännu mer protein än vad jag redan äter gör tyvärr att det nog blir lite dyrt.
Och tyvärr äter jag redan 10%ig kesella dock naturell, vet ej om det gör så stor skillnad? :)
Nämn gärna även något som är lätt att ha med sig om ni vet något? :) tack för svaren!
JimmyFlessa
2010-10-31, 19:02
Att tillägga ännu mer protein än vad jag redan äter gör tyvärr att det nog blir lite dyrt.
Och tyvärr äter jag redan 10%ig kesella dock naturell, vet ej om det gör så stor skillnad? :)
Nämn gärna även något som är lätt att ha med sig om ni vet något? :) tack för svaren!
Makrill på burk, billigt och bra! Tryck ner lite nötter & torkad frukt i kvargen etc.
WHITEFOLKS
2010-10-31, 19:10
Svårt att ge bra tips utan att veta vad du äter nu men det brukar vara lätt att fylla på med lite olja här och där i maten. Då får man enkelt och billigt i sig extra kalorier.
Okej! tack för tipsen! :)
JakeShaft
2010-11-01, 18:44
Nötter eller stekt bacon kan jag knapra på ibland om jag har ätit för lite under dagen. Borde inte vara så jobbigt att ha med sig lite nötter eller stekt bacon om man nu inte är hemma.
JimmyFlessa
2010-11-01, 20:30
KALVSYLTA. ett paket på 800 gram ger ca 880 Kcal 80 gram protein & 80 gram fett. Finns att få tag i billigt nu när "juletiderna" ligger runt hörnet. Om du klassar det som lättätet vettifan alltså.. Men gott på macka med om det är så.. :)
karlingen
2010-11-01, 22:22
bearnaisesås
WHITEFOLKS
2010-11-01, 23:50
KALVSYLTA. ett paket på 800 gram ger ca 880 Kcal 80 gram protein & 80 gram fett. Finns att få tag i billigt nu när "juletiderna" ligger runt hörnet. Om du klassar det som lättätet vettifan alltså.. Men gott på macka med om det är så.. :)
Hur blir 80g fett och 80g protein cirka 880kcal?
Fettet blir 720 och sen 320 till för proteinet, 1040 är närmare sanningen isf.
JimmyFlessa
2010-11-02, 08:26
Hur blir 80g fett och 80g protein cirka 880kcal?
Fettet blir 720 och sen 320 till för proteinet, 1040 är närmare sanningen isf.
kalvsyltan jag äter innehåller 110 Kcal/100 gram. 10 gram portein, 10 gram fett & 0 kolhydrater.
Det skiljer sig lite från fabrikartör till fabrikartör, beroende på köttinnehåll etc, etc.
kalvsyltan jag äter innehåller 110 Kcal/100 gram. 10 gram portein, 10 gram fett & 0 kolhydrater.
Det skiljer sig lite från fabrikartör till fabrikartör, beroende på köttinnehåll etc, etc.
Det kan skilja sig från en fabrikatör till en annan. Men dom har väl knappast hittat på ett fett som ger mindre kcal per gram?
Du säger 110kcal per 100g varav det är 10 gram protein och 10 gram fett.
Således 10g protein = 10 x 4 = 40kcal och 10g fett = 10 x 9 = 90kcal
40 + 90 = 130kcal - Vilket är 8 x 130kcal = 1040kcal som WHITEFOLKS precis tog upp.
JimmyFlessa
2010-11-02, 15:39
Det kan skilja sig från en fabrikatör till en annan. Men dom har väl knappast hittat på ett fett som ger mindre kcal per gram?
Du säger 110kcal per 100g varav det är 10 gram protein och 10 gram fett.
Således 10g protein = 10 x 4 = 40kcal och 10g fett = 10 x 9 = 90kcal
40 + 90 = 130kcal - Vilket är 8 x 130kcal = 1040kcal som WHITEFOLKS precis tog upp.
Tabbe utav mig. ska vara 10 gram protein & 7 gram fett! således ger 100 gram 110 Kcal & 800 gram 880 Kcal.. :)
Kalvsylta får mig å tänka på Tant lingon med robert gustavsson btw.
Käka mycket bananer, nötter, fetare produkter, avokado, pasta/ris, potatmis, fisk å kött å grejer :) yummie
Kalvsylta är ju en gammal favorit ! :D härligt !
Tackar ! försöker äta pasta osv ofta. Kan försöka få in det ännu oftare.
Tack allihopa! :)
JimmyFlessa
2010-11-02, 17:21
Kalvsylta är ju en gammal favorit ! :D härligt !
Tackar ! försöker äta pasta osv ofta. Kan försöka få in det ännu oftare.
Tack allihopa! :)
Ja lätt. helt underbart gott med kalvsylta. Åt dagens första PF måltid för ett tagsedan och den innehöll, bland annat 400 gram kalvsylta, resten tar jag senare ;)
Om du har nära till någon City Gross butiken så säljer de Lammhultssyltan i 800 grams förpackningar för enbart 28 spänn denna veckan. Klockrent.
JJOHANSSON
2010-11-03, 00:02
en banan ligger väl på ca 100kcal? och kostar ca 3-4kr
alltid något :)
Sheogorath
2010-11-03, 06:53
Vitt bröd med icke-mättande pålägg. Om du täckt in behovet av näringsämnen finns det få anledningar att trycka i dig mer "nyttiga" produkter bara för att. Sen skulle jag inte rekommendera glass eller godis p.g.a. det höga sockerinnehållet, men visst fan funkar det att bygga på.
Scratch89
2010-11-03, 09:02
Vitt bröd med icke-mättande pålägg. Om du täckt in behovet av näringsämnen finns det få anledningar att trycka i dig mer "nyttiga" produkter bara för att. Sen skulle jag inte rekommendera glass eller godis p.g.a. det höga sockerinnehållet, men visst fan funkar det att bygga på.
Bounty? ;)
Sheogorath
2010-11-03, 17:29
Bounty? ;)
...izza nice!
JimmyFlessa
2010-11-03, 20:51
Finns dock "godis" som är bra med. Torkad frukt, Choklad med riktigt hög kakaohalt etc, etc. Men att äta godis såsom sega råttor, skumbananer och lakritsbåtar för att gå upp i vikt borde vara sista utvägen tycker jag med.
Eddie Vedder
2010-11-03, 20:55
Finns dock "godis" som är bra med. Torkad frukt, Choklad med riktigt hög kakaohalt etc, etc. Men att äta godis såsom sega råttor, skumbananer och lakritsbåtar för att gå upp i vikt borde vara sista utvägen tycker jag med.
Vill man bara fylla upp kaloribehovet utan behov av mer mikronutrienter är knappast torkad frukt bättre. Det är ju bara mindre gott men lika sockerspäckat.
JimmyFlessa
2010-11-03, 20:56
Vill man bara fylla upp kaloribehovet utan behov av mer mikronutrienter är knappast torkad frukt bättre. Det är ju bara mindre gott men lika sockerspäckat.
Sant. Men om man ser till näringsinnehållet (nutrienterna tänker jag på naturligtvis) så är några torkade fikon lätt bättre än några ferraribilar, min åsikt. Naturligtvis är jag med på hur du menar.
Joe Hardgainer
2010-11-03, 20:59
När du nämner skumgodisar :P. Kan varmt rekommendera skumtomtar som PWO nu inför stundande juletider. Svårslaget trück får man :)
Eddie Vedder
2010-11-03, 20:59
Sant. Men om man ser till näringsinnehållet (nutrienterna tänker jag på naturligtvis) så är några torkade fikon lätt bättre än några ferraribilar, min åsikt.
Jag fattar inte varför man ska välja mindre goda grejer med lika mycket socker och massa onödiga fibrer. Att du har den åsikten är ju knappast något som gör att det borde tas efter heller.
JimmyFlessa
2010-11-03, 21:00
Jag fattar inte varför man ska välja mindre goda grejer med lika mycket socker och massa onödiga fibrer. Att du har den åsikten är ju knappast något som gör att det borde tas efter heller.
Har inte sagt att det ska tas efter, bara att det är ett val jag hade gjort och det fakto att torkade fikon är fruktansvärt gott. samma vad gäller torkade plommon & osvalvade aprikoser, resten smakar skit.
topic nu i think.
Eddie Vedder
2010-11-03, 21:05
Har inte sagt att det ska tas efter, bara att det är ett val jag hade gjort och det fakto att torkade fikon är fruktansvärt gott. samma vad gäller torkade plommon & osvalvade aprikoser, resten smakar skit.
topic nu i think.
Lustigt att man i ena andetaget säger att man hellre väljer torkad frukt än godis men i andra andetaget hyllar varenda godissmakande proteinpulver och kvargblandning man kan komma på.
Och det är topic eftersom vi diskuterar råd till just trådskaparen. Jag ser ingen fördel i att välja torkade fikon framför lite glass eller choklad som utfyllnad om mikronutrientbehovet är fyllt.
JimmyFlessa
2010-11-03, 21:07
Lustigt att man i ena andetaget säger att man hellre väljer torkad frukt än godis men i andra andetaget hyllar varenda godissmakande proteinpulver och kvargblandning man kan komma på.
Och det är topic eftersom vi diskuterar råd till just trådskaparen. Jag ser ingen fördel i att välja torkade fikon framför lite glass eller choklad som utfyllnad om mikronutrientbehovet är fyllt.
Proteinpulver är inte samma sak som godis i mina ögon.
Nej det har du rätt i, om nutrientbehovet är täckt med råge och man bara vill ha extra energi/Kalorier så kan man välja godis före annat om man så vill, ja.
Eddie Vedder
2010-11-03, 21:11
Proteinpulver är inte samma sak som godis i mina ögon.
Spela inte dum nu. Du vet att jag pratar om smaken, den är god för att den smakar godis. Vi lämnar det..
JimmyFlessa
2010-11-03, 21:47
Spela inte dum nu. Du vet att jag pratar om smaken, den är god för att den smakar godis. Vi lämnar det..
Fattade faktiskt det som att du tyckte det var godis :em:
Men visst är det så, jag "fluffar" ju inte för att det är äckligt precis. ;)
Vet inte om det bara är "mitt" citygross som typ varannan vecka har erbjudande på fläskfärs för 20 kr/kilot.
Det står "max 22% fett" så om vi antar att 20% är genomsnittet blir det runt 2500 kcal per kilo, för tjugo spänn, och en massa protein på köpet.
Så har du nåt citygross i närheten så kolla läget :P
Vet inte om det bara är "mitt" citygross som typ varannan vecka har erbjudande på fläskfärs för 20 kr/kilot.
Det står "max 22% fett" så om vi antar att 20% är genomsnittet blir det runt 2500 kcal per kilo, för tjugo spänn, och en massa protein på köpet.
Så har du nåt citygross i närheten så kolla läget :P
Släng i lite rostade jordnötter, typ euroshoppers och ost ovanpå det så har du en massiv kaloribomb.
Oft: Är det fler CGs än "mitt" (sniggels ord!) som ofta har billigt kött med kort datum?
JimmyFlessa
2010-11-04, 15:00
Släng i lite rostade jordnötter, typ euroshoppers och ost ovanpå det så har du en massiv kaloribomb.
Oft: Är det fler CGs än "mitt" (sniggels ord!) som ofta har billigt kött med kort datum?
Ja. "Mitt" City Gross har väldigt ofta (varje Måndag i princip) kött som håller på att gå ut till väldigt låga priser. Då pratar vi allt från fisk/fågel till färs & kött från vilt. Fyndar personligen där varje vecka, perfekt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.