handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott Thailand?

monsterek
2010-10-28, 12:16
Jag ska åka till Thailand den 20e November och vara borta i två veckor. Jag tänkte ta med lite kosttillskott. Det jag tänkt främst på är "Anticatabolan" i tablettform och tänkte nu höra vad ni tror, är det några problem att ta med sig kosttillskott dit?? Och hur svårt är det att hitta gym där? Inga problem i de större städerna?

Sundqvist
2010-10-28, 12:17
Lägg de bara i väskan som läggs i bagagerummet, så är de nog cool lugnt!

martikainen
2010-10-28, 12:18
Du är medveten om att 2 veckors vila i ett tropiskt land faktiskt kan göra underverk för din kropp, låt alla muskelfälsten, leder osv vila och kom tillbaka till gymmet fräsh och utvilad!
Finns ingen anledning om du inte har något tvångsbehov av att gymma eller om du tänker tävla när du kommer hem.

monsterek
2010-10-28, 12:23
Du är medveten om att 2 veckors vila i ett tropiskt land faktiskt kan göra underverk för din kropp, låt alla muskelfälsten, leder osv vila och kom tillbaka till gymmet fräsh och utvilad!
Finns ingen anledning om du inte har något tvångsbehov av att gymma eller om du tänker tävla när du kommer hem.

Jo du har rätt, men jag tror jag kommer tycka det är jobbigt att inte träna nånting på 2 veckor.. jag har faktiskt tänkt ta första veckan helt träningsledigt för att träna några pass andra veckan!
Jag var i Cypern för en dryg månad sedan och vilade hela veckan, det gick bra men känner att mer än en vecka vila "orkar" jag nog inte :)

Dav0d
2010-10-28, 12:30
Jo du har rätt, men jag tror jag kommer tycka det är jobbigt att inte träna nånting på 2 veckor.. jag har faktiskt tänkt ta första veckan helt träningsledigt för att träna några pass andra veckan!
Jag var i Cypern för en dryg månad sedan och vilade hela veckan, det gick bra men känner att mer än en vecka vila "orkar" jag nog inte :)

Men jag tvivlar på att dina tillskott är så viktiga. Känns som du inte ska sätta en sådan stor vikt på tillskott och mer vikt på bra mat och hälsosam livsstil. Sist nämnda går lätt att uppnå när du semestrar i Thailand.

Tänk själv, 1 vecka utan dina anabolic, tror inte du märker av en enda promille av skillnad.

monsterek
2010-10-28, 12:37
Men jag tvivlar på att dina tillskott är så viktiga. Känns som du inte ska sätta en sådan stor vikt på tillskott och mer vikt på bra mat och hälsosam livsstil. Sist nämnda går lätt att uppnå när du semestrar i Thailand.

Tänk själv, 1 vecka utan dina anabolic, tror inte du märker av en enda promille av skillnad.

Ok tack! Har aldrig varit där men maten är rätt bra? Billig iaf vet jag :)
Är väl rätt bra att ta lite semster från kosttillskotten med kanske :)

thunder
2010-10-28, 14:42
Ät kyckling. Sola. Sov.

John M
2010-10-28, 14:44
Var ska du åka? Finns hardcoregym med upp till 95 kilos-hantlar och järnvikter, allt som du behöver finns.

Man kan köpa kosttillskott här nere, men det är importerat så det är minst lika dyrt som i sverige, om inte dyrare.

Du kan lungt ta med dig dina tillskott, jag tog med mig en stock snus in i landet, hade i bagaget. Tar man in över 200 gram tobak i landet så åker man dit. Men det gör man inte :D

Till och med sterioder är lagligt här å säljs på apoteken, så jag tror inte att dom gnäller över lite kosttillskott.

Däremot så är koffeintabletter receptbelagda, och nästintill omöjliga att få tag på i apoteken.

22Ti
2010-10-28, 16:03
Till och med sterioder är lagligt här å säljs på apoteken, så jag tror inte att dom gnäller över lite kosttillskott.

Däremot så är koffeintabletter receptbelagda, och nästintill omöjliga att få tag på i apoteken.

:laugh: :D

monsterek
2010-10-28, 20:01
Var ska du åka? Finns hardcoregym med upp till 95 kilos-hantlar och järnvikter, allt som du behöver finns.

Man kan köpa kosttillskott här nere, men det är importerat så det är minst lika dyrt som i sverige, om inte dyrare.

Du kan lungt ta med dig dina tillskott, jag tog med mig en stock snus in i landet, hade i bagaget. Tar man in över 200 gram tobak i landet så åker man dit. Men det gör man inte :D

Jag vet inte exakt, min kusin som fixar med allt men vi ska till södra Thailand första veckan sen tror jag vi ska bo nånstans utanför Huahin andra veckan...
Ok men det låter bra, tack :) Då tar jag nog med lite kosttillskott iaf!

monsterek
2010-10-28, 20:02
Ät kyckling. Sola. Sov.

Bra tips ;)

Asdf
2010-10-28, 20:04
Och drick mängder av den thailändska ölen! Det är semester ;)

agazza
2010-10-28, 20:06
:laugh: :D

Vad är roligt?

Alox
2010-10-28, 20:26
Vad är roligt?

Att koffeintabletter är receptbelagda och svåra att få tag på samtidigt som steroider säljs lagligt och fritt gissar jag på? *popcorn*

agazza
2010-10-28, 20:41
Att koffeintabletter är receptbelagda och svåra att få tag på samtidigt som steroider säljs lagligt och fritt gissar jag på? *popcorn*

Många populära receptbelagda mediciner som används som doping här i norden går att köpa över disk på ett vanligt apotek i thailand utan någon åldersgräns eller intyg.

Däremot kan koffien vara dödligt vid väldigt låga doser, några gram bara, så det kan mycket väl vara receptbelagt.
*popcorn**popcorn**popcorn**slap*