Logga in

Visa fullständig version : Ländryggen fuckad? *PAINT-BILD*

Namehere
2010-10-27, 18:17
Tjenare Kolo!
Jag har en fråga angående min rygg.
När jag böjer mig ner för att t.ex plock upp något så märker jag hur det längst ner på ryggen bara är helt platt för att sedan 5 cm upp vara början på själva ryggen. Det är som ett mellanrum mellan rumpan och ryggen som jag heller inte riktigt kan spänna.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=75881&stc=1&d=1288199798 vet inte hur man bifogar bilder..

Men iaf, kan detta bero på för mycket sittande? Eller sittande fel? Sitter rätt mycket vid datorn och kan väl förekomma att man glider ner lite och sitter i en sämre position.

Eddie Vedder
2010-10-27, 18:19
Jag var hos en sjukgymnast idag och fick ryggen nålad och knäckt. Jag känner igen symptomen du nämner och i mitt fall var det en eller två nerv/-er i kläm.

Nu menar jag inte att du har samma men rådet jag ger är att inte gå och dra på det och hoppas att det läker ut. Ju fortare du får veta om det finns något fel, vad felet i så fall är samt vad du kan/får göra desto bättre.

Namehere
2010-10-27, 18:22
Jag var hos en sjukgymnast idag och fick ryggen nålad och knäckt. Jag känner igen symptomen du nämner och i mitt fall var det en eller två nerv/-er i kläm.

Nu menar jag inte att du har samma men rådet jag ger är att inte gå och dra på det och hoppas att det läker ut. Ju fortare du får veta om det finns något fel, vad felet i så fall är samt vad du kan/får göra desto bättre.

Tack för svaret! :) Jag ska testa köra lite mera rygglyft och om det inte blir någon märkbar skillnad på någon vecka ska jag titta upp det, låter det som en bra idé?

Anders Dybdahl
2010-10-27, 18:38
Har du nån smärta när du böjer ryggen?

Namehere
2010-10-27, 18:43
Har du nån smärta när du böjer ryggen?

Nej. Jag tycker bara att det ser sjukt udda ut, kan heller inte spänna längst ner.
Har testat marklyfta men är rädd för att jag gör fel.

Namehere
2010-10-27, 19:07

Gjorde det ont för dig innan de nålade och knäcktade? knäckte

Eddie Vedder
2010-10-27, 19:09
Gjorde det ont för dig innan de nålade och knäcktade? knäckte

Jag uppfattade dig som att du fick ont efter förstainlägget. Har du inte ont kan det omöjligt vara samma.

Men ja nålarna gjorde lite ont, inte knäckandet. Dé vá gött. :D

Namehere
2010-10-27, 19:38
Jag uppfattade dig som att du fick ont efter förstainlägget. Har du inte ont kan det omöjligt vara samma.

Men ja nålarna gjorde lite ont, inte knäckandet. Dé vá gött. :D
Nejnej jag har inte ont, mer att längst ner på ryggen är det "helikopterplatta" innan det liksom går igång med "riktiga" ryggen.

Anders Dybdahl
2010-10-27, 20:53
Nejnej jag har inte ont, mer att längst ner på ryggen är det "helikopterplatta" innan det liksom går igång med "riktiga" ryggen.

Möjligt att din rygg ser ut så helt enkelt.. anatomisk, ffa. om det alltid har varit så. Ofta upptäcker man "konstigheter" i ryggen i samband med andra saker.. t.ex. smärta eller när man börjar träna.

ceejay
2010-10-27, 21:54
känner igen det du säger. Vissa har helt enkelt ryggar som ser ut så