handdator

Visa fullständig version : Stor del av kcalintaget på en gång.

hejhopp123
2010-10-27, 17:58
Ibland händer det att jag käkar väldigt bra och hamnar på kcalöverskott som jag ska göra nu under bulk. Ibland händer det att jag käkar otroligt dåligt under en dag och det känns då som att jag står still i vikt under en lång period. Kan öka 1-2kg på 2 veckor och nästa vecka kan vikten stå stilla för jag har käkar dåligt 3 dagar. Vill ha tips på goda,snabba,kcalrika och proteinrika drycker man kan göra som man får ner snabbt och som smakar gott så man inte håller på att spy.
5 råa ägg,4dl rödmjlk,1dl vispgrädde,1dl rapsolja,oboypulver. Det är vad jag kan komma på men är det här nyttigt under bulk? Detta är ca 2000kcal.

Eddie Vedder
2010-10-27, 18:01
Ät inte äggen råa.

http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/

Annars ser jag inget fel i den där så länge det inte är det enda du äter.

SiSenior
2010-10-27, 18:01
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=155520&highlight=kaloribomb
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135466&highlight=kaloribomb

Undvik råa ägg.

hejhopp123
2010-10-27, 18:06
Det här är vad jag har tänkt trycka i mig till frukost, då jag ofta inte är hungrig på morgonen men vill få i mig massa kcal. Vad ska jag ersätta äggen med? Måste ju vara protein i drinkarna om man vill ha muskler.

Eddie Vedder
2010-10-27, 18:08
Det här är vad jag har tänkt trycka i mig till frukost, då jag ofta inte är hungrig på morgonen men vill få i mig massa kcal. Vad ska jag ersätta äggen med? Måste ju vara protein i drinkarna om man vill ha muskler.

Koka massor av ägg och ha färdigkokta i kylskåpet.

hejhopp123
2010-10-27, 18:20
Koka massor av ägg och ha färdigkokta i kylskåpet.

Som sagt så är jag inte så hungrig på morgonen och vill ändå ha i mig massor med kcal på morgonen. Då är drickbara kcal perfekt. Vill ha något proteinrikt i drinken.

Eddie Vedder
2010-10-27, 18:21
Som sagt så är jag inte så hungrig på morgonen och vill ändå ha i mig massor med kcal på morgonen. Då är drickbara kcal perfekt. Vill ha något proteinrikt i drinken.

Okej. Ha större andel grädde och proteinpulver i då. Då lär du få både proteinet och energin att bli likvärdigt.

hejhopp123
2010-10-27, 18:30
Okej. Ha större andel grädde och proteinpulver i då. Då lär du få både proteinet och energin att bli likvärdigt.

Jag har inget proteinpulver och planerar inte på att skaffa det heller. Jag har gainer men det tar jag bara efter gymmet, smakar så jävla äckligt. Finns det inget flytande som är proteinrikt utan råa ägg?

benacii
2010-10-27, 18:42
men googla om inte svaren duger åt dej

hejhopp123
2010-10-27, 18:43
men googla om inte svaren duger åt dej

Men sug min k u k om du inte har något att komma med.

Eddie Vedder
2010-10-27, 18:45

Varning utdelad. Och mer hjälp får du inte från mig med den attityden.

benacii
2010-10-27, 18:46

finns inte speciellt mycket mer än "komma med" än det nicklas precis har skrivit.

hejhopp123
2010-10-27, 18:48
Varning utdelad. Och mer hjälp får du inte från mig med den attityden.

finns inte speciellt mycket mer än "komma med" än det nicklas precis har skrivit.

Ni båda kan suga min k u k då MOHAHAHAHA

Apjavel
2010-10-27, 19:39
Du kan köpa kvarg kanske och mixa ihop det med mjölk, vispgrädde och resterande saker som du villa ha i till en milkshake.
Om du vill att folk ska hjälpa dig får du bättra på din attityd.

Sniggel
2010-10-27, 19:56
Tror han blev bannad där...

Landström
2010-10-27, 19:59
Tror han blev bannad där...

Ja, stackarn skulle inte ha ätit så mycket råa ägg.

Pansartax
2010-10-27, 20:09
Från det ena till det andra, säg att man skulle äta hela sitt intag i en måltid, skulle man få en "mage" av det, ungefär som ormar får när de äter? Har alltid funderat på det, eller hur fungerar det? Någonstans måste ju maten få plats? Magsäcken kan ju vidgas till flera liter, men säg att den ligger på runt 4 liter, då måste ju det synas "utåt"?

Tråkigt att 90-talisterna smyger sig in här också på tal om inget.

Sniggel
2010-10-27, 20:15
Ja visst sväller magen upp, det behöver man inte äta en hel dags kalorier för att det ska synas.

Landström
2010-10-27, 20:17
Från det ena till det andra, säg att man skulle äta hela sitt intag i en måltid, skulle man få en "mage" av det, ungefär som ormar får när de äter? Har alltid funderat på det, eller hur fungerar det? Någonstans måste ju maten få plats? Magsäcken kan ju vidgas till flera liter, men säg att den ligger på runt 4 liter, då måste ju det synas "utåt"?

Om du äter så mycket att det skulle synas utåt så handlar det ju bara om nån timme, sen ser du ju "normal" ut igen.

Pansartax
2010-10-27, 20:29
Om du äter så mycket att det skulle synas utåt så handlar det ju bara om nån timme, sen ser du ju "normal" ut igen.

Jaha okej, 1 timme... det var ju inte så värst mycket. Jag trodde det skulle sitta i betydligt längre, är det matsmältningen som tar 1 timme eller? Hade för mig att den låg på 3-4.

Landström
2010-10-27, 20:36
Jaha okej, 1 timme... det var ju inte så värst mycket. Jag trodde det skulle sitta i betydligt längre, är det matsmältningen som tar 1 timme eller? Hade för mig att den låg på 3-4.

"Nån" timme behöver inte nödvändigtvis betyda 1 timme. ;) Hur pass mycket magen sväller upp tror jag varierar en hel del mellan olika individer. Men jag ser inte problemet riktigt. Inte utifrån utseende-aspekten iaf. Såå svullen blir man ju inte så folk tittar konstigt på en.

Brickhead
2010-10-28, 16:32
jävla trolls..

pazzion
2010-10-28, 17:07

Tråkigt att 90-talisterna smyger sig in här också på tal om inget.

Jag märker tydligt hur magen blir utspänd när stora mängder mat intas! För några veckor sen (ganska extremt exempel) åt jag 15 pannkakor, 2 äpplen och drack 1L mjölk. Det syntes i flera timmar efter!*flex*

På tal om ytterligare inget: vad har vi 90-talister med en tråkig attityd att göra?

Sniggel
2010-10-29, 20:09
Och omvänt om man äter all mat i ett enda mål innebär ju det förmodligen att man fastar länge. Och ju längre tid utan att ha ätit, desto mer krymper midjan.

mikaelj
2010-10-29, 20:14
Och ju längre tid utan mat, desto tydligare syns magrutorna. Räcker att jag äter något litet så poff försvinner effekten. Vatten gissar jag på.