Visa fullständig version : EAA och deff?
Zultanen
2010-10-27, 17:00
Hai! Har en EAA burk stående här hemma och Pure whey här från kolo, men är lite osäker på om det är någon "ide" att inta EAA under en deff? Tänkte isåfall köra på något i stil med:
EAA runt träningen och Pure whey på vilodagarna. Skulle behöva lite åsikter på det här, eller ska man kanske ta EAA på vilodagarna också eller inte EAA under deff överhuvud taget?
Varför skulle man inte ta EAA under deff? :p
EAA är ju "bättre" än vassle då det stimulerar proteinsyntesen mer per dos. Det är ju ca 10g, ~40kcal per servering med EAA medans vassle är 20 - 25g vilket är iaf det dubbla kcalmässigt.
Jag körde EAA före och efter pass under min deff, funkade bra. Mitt tips är att fokusera på maten :)
Zultanen
2010-10-27, 17:36
Okej Thanks! blir att köra EAA runt träningen och vassle på vilodagarna så, Maten har ja bra koll på för övrigt :)
vicarious
2010-10-27, 17:56
Du verkar ju knappt veta vad kosttillskotten du har gör för något, eller varför de är bra. Det finns en sticky om EAA, prova läsa den.
Zultanen
2010-10-27, 18:06
Även om ja nu inte vet det så är väll detta ett forum för frågor och svar, eller har ja fel där kanske???
En av skillnaden med EAA och vassel är att EAA räknar man inte in i sitt totala proteinintag, varför vet jag inte...
Även om ja nu inte vet det så är väll detta ett forum för frågor och svar, eller har ja fel där kanske???Men finns det klistrade trådar om ämnet så ta och läs dom, det underlättar för de som behöver svara och du lär dig troligen mer. Att få allt serverat på silverfat är trevligt men hjälper dig inte i längden.
En av skillnaden med EAA och vassel är att EAA räknar man inte in i sitt totala proteinintag, varför vet jag inte...Eeee, det är aminosyror och inte protein. Men att räkna 1g eaa som 1g protein i brist på vettigare siffror ser jag inget problem med. Det har ju en muskelbyggande effekt så att inte räkna med det ser jag ingen fördel med.
vicarious
2010-10-27, 19:37
En av skillnaden med EAA och vassel är att EAA räknar man inte in i sitt totala proteinintag, varför vet jag inte...
Det gör man visst.
Wo0t?
Idag har jag fått i mig 30gram EAA och 20gram Lecuine.
Såklart jag räknar med det i mitt totala protein intag.
Bra att ni uppmärksamma mig.
L-Leucin, L-Lysin, L-fenylalanin, L-Treonin, L-Valin, L-Arginin, L-Histidin, L-Isoleucin, DL-Methionin, Arom, Surhetsreglerande medel (äppelsyra), E 141 - klorofyllinkopparkomplex (Juicy Lemon), sötningsmedel (aspartam) (Fantasy Fruits), rödbetspulver (Fantasy Fruits)
Energi: 380-384kcal
Protein: 95-96 g
Kolhydrater: 0g
Fett: 0g
Fibrer: -
Mineraler: -
Per 100 gram (antar jag?)
ber om ursäkt för tidigare inlägg.
Bra att ni uppmärksamma mig.
L-Leucin, L-Lysin, L-fenylalanin, L-Treonin, L-Valin, L-Arginin, L-Histidin, L-Isoleucin, DL-Methionin, Arom, Surhetsreglerande medel (äppelsyra), E 141 - klorofyllinkopparkomplex (Juicy Lemon), sötningsmedel (aspartam) (Fantasy Fruits), rödbetspulver (Fantasy Fruits)
Energi: 380-384kcal
Protein: 95-96 g
Kolhydrater: 0g
Fett: 0g
Fibrer: -
Mineraler: -
Per 100 gram (antar jag?)
ber om ursäkt för tidigare inlägg.
Ja per 100g, standard vad gäller näringsvärde.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.