MackeJuve
2010-10-27, 00:32
Har nu under många månader, kanske till och med ett år(!?), förundrats över att min gainer räckt så långt, den tog fanimej aldrig slut(:D) och ändå tog jag rekommenderad dos varje gång(1 dl/120 g). Sen idag gick jag och köpte en ny 4 kgs hink Peptipower Gainer, på City Gross denna gång istället för på Proteinbutiken här i Norrköping eftersom morsan tipsat om att den var billigare där. Fick världens chock när jag läste innehållsförteckningen, det var en EXAKT likadan hink men med hälften så mycket protein och kolhydrater per portion(1 dl/60 g). Då denna hink var 60 spänn billigare än den på Proteinbutiken antog jag med mitt skarpa sinne att det måste vara någon sorts b-upplaga, men bestämde mig likväl för att köpa'n då jag håller på att spara pengar.:thumbup:
Efter 9 timmar på jobbet hade min hjärna sammanställt denna svåra ekvation och jag insåg att jag under vääääääldigt lång tid tagit en halv dos(1 dl) efter träningen istället för en hel(2 dl).
Kanske inte VÄRLDENS nödvändigaste tråd, men kände mig ändå tvungen att lägga upp den då jag innan en enkel googlesökning för 10 min sen hade skrivit klart en tråd där jag ställde frågan hur en exakt likadan hink gainer kunde innehålla hälften av allt... :) Slutsatsen är VAR INTE SNÅL då går det fel!
Efter 9 timmar på jobbet hade min hjärna sammanställt denna svåra ekvation och jag insåg att jag under vääääääldigt lång tid tagit en halv dos(1 dl) efter träningen istället för en hel(2 dl).
Kanske inte VÄRLDENS nödvändigaste tråd, men kände mig ändå tvungen att lägga upp den då jag innan en enkel googlesökning för 10 min sen hade skrivit klart en tråd där jag ställde frågan hur en exakt likadan hink gainer kunde innehålla hälften av allt... :) Slutsatsen är VAR INTE SNÅL då går det fel!