handdator

Visa fullständig version : Komma i from

AmazingAnton
2010-10-25, 12:00
Hejsan Kolozzeum och alla flitiga användare!

Jag heter Anton och är 18 år, jag vill komma i form tills jag kan söka in på polishögskolan. Jag spriger/löper 2-3 gånger i veckan och spelar innebandy 2-3 ggr/vecka. Nu undrar jag vad ni tror är bra för att öka mina fysiska chanser för att klara polisskolan. Ska jag börja med lite på gym och så eller ska jag fortsätta på med det jag håller på med?

Vill gärna ha seriösa svar och gärna av någon som vet.

Med vänlig hälsning

Anton Bengtsson

z_bumbi
2010-10-25, 12:07
Kolla på antagningskraven och testa hur du klarar dem, du måste inte köra allt i en följd för att få ett hum hur du ligger till.
Det du klarar med god marginal kan du träna lite mindre, det som du ligger på gränsen eller under måste du specialträna så att du klarar det med god marginal.
Fystesten är inte direkt avgörande (om du klarar lägsta nivån) men jag ser ingen mening med att skänka bort sådant som är lätt att förbättra.

För själva utbildningen och tjänsten så är styrketräning en stor fördel så det skadar inte att börja med det redan nu men vad du måste ändra eller inte avgörs alltså av vad du får för resultat.

Pepz
2010-10-25, 12:10
De tar ytterst sällan in så unga personer så se till att hitta någonting annat du kan göra så länge tex studera. räkna inte med att komma in förrän du är uppåt 22, lägsta antagning är 20år men medelåldern är 27 tror jag.

Börja med någon form av hårdare muskulär träning som kampsport eller gym, men det fysiska är bara en liten del i antagningarna. du får mer pluspoäng vid antagningarna som du har extrajobb och pluggar än om du är biff, även om de fysiska kraven måste klaras av

greenfish
2010-10-25, 12:10
Hejsan Kolozzeum och alla flitiga användare!

Jag heter Anton och är 18 år, jag vill komma i form tills jag kan söka in på polishögskolan. Jag spriger/löper 2-3 gånger i veckan och spelar innebandy 2-3 ggr/vecka. Nu undrar jag vad ni tror är bra för att öka mina fysiska chanser för att klara polisskolan. Ska jag börja med lite på gym och så eller ska jag fortsätta på med det jag håller på med?

Vill gärna ha seriösa svar och gärna av någon som vet.

Med vänlig hälsning

Anton Bengtsson

Hej! De fysiska kraven är inte speciellt svåra att avklara, springer du 2-3 gånger i veckan och kör innebandy borde du inte ha några problem, så länge du kan springa en km under 5 minuter.

Lycka till!

http://www.polisen.se/sv/Bli-polis/Bli-polis/Ansokan--krav/Formella-krav/

AmazingAnton
2010-10-25, 20:07
Tack för alla bra svar :)