Visa fullständig version : Kommer magträning ge mig synligare magrutor?
jizzinmypants
2010-10-24, 21:08
Just nu har jag ingen specifik magträning alls, heller inga synliga magrutor (om jag inte viker/spänner/står under lampa)
Jag tycker övrig definition är perfekt och jag skulle se så väldigt liten ut om jag deffade ner mig så jag fick ett synligt sexpack.
Tror ni mina magrutor kommer bli synligare om jag tränar dom och dom blir större? Eller är det lågt kroppsfett som är den enda vägen?
Det kommer väl ske om du har tur med genetiken på så vis att du inte samlar på dig så mycket kroppsfett medans du ökar i magmuskler så de täcks mer och blir mindre synliga.
Bluesparv
2010-10-24, 21:21
Stora muskler syns ju rimligtvis mer... :)
ARMSTARK
2010-10-25, 10:50
Om du har så mycket fett att du skulle se liten ut utan dem kommer du aldrig kunna få tillräckligt stora magmuskler för att de ska synas genom fettet. Dra ner på fettet istället, då syns magmusklerna oavsett hur små de är.
Torsk_ole
2010-10-25, 11:07
Både och.
Större muskler och mer definition.
Varför tränar du inte mage?
Slartibartfast
2010-10-25, 11:32
Ja, det kommer det, förutsatt att du inte fettar till dig rejäl under tiden.
Jag har synligare magrutor idag än för 10 år sedan trots att jag väger 15 kg mera.
Nitrometan
2010-10-25, 14:14
Jag har synligare magrutor idag än för 10 år sedan trots att jag väger 15 kg mera.
Å andra sidan kanske det inte är 15 kg bukfett? :)
rajjan_dammit
2010-10-25, 14:42
Frågan är: varför är det så sätans tråkigt att träna magé?
Stora muskler syns ju rimligtvis mer... :)
+1 :thumbup:
Dumpa fettet, jag väger bara 65 på 176 cm och hade sett mindre ut om jag haft fett på magen. Detta gäller för övrigt alla, man lurar ögat med definierade muskler.
jizzinmypants
2010-10-26, 15:58
Dumpa fettet, jag väger bara 65 på 176 cm och hade sett mindre ut om jag haft fett på magen. Detta gäller för övrigt alla, man lurar ögat med definierade muskler.
Jag menar med kläder på :)
Jag menar med kläder på :)
Det har du rätt i. *gah!* I alla fall på vintern, på sommaren sitter fittade t-shirt jävligt gött och kraftfullt. *drool* Det är som att det är axelbredden som räknas.
Tur med muskelfästen och lågt bf hjälper långt. Sen måste man väl ha någon form av tränade muskler för att det ska finnas något som kan synas, men kör du ett normalt program med mark/böj osv borde du få det som behövs därifrån.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.