handdator

Visa fullständig version : kommer jag kunna få större muskler om jag...?

skumpah
2010-10-24, 10:20
Hej, Jag undrar nu om jag kommer kunna gå ner i bodyfat medans jag får större muskler ? Om jag ligger på cirka -500 kalorier per dag kommer jag kunna få större muskler ändå då ? Kan man typ deffbulka som då jag menar med att gå ner i fett och få större muskler ? Dricker en skopa protein och två skopa gainer efter träning :) en skopa = ½ dl.

stockinger
2010-10-24, 10:23
Skippa gainer och andra onödiga kolhydrater som inehåller mycket socker, ät mycket protein!
funkade för mig iaf :)

skumpah
2010-10-24, 10:25
Skippa gainer och andra onödiga kolhydrater som inehåller mycket socker, ät mycket protein!
funkade för mig iaf :)

gick du ner i bodyfat och fick större muskler då :) ?

limenka
2010-10-24, 10:43
Har du läst deffguiden??

skumpah
2010-10-24, 10:55
Har du läst deffguiden??

nej har inte gjort det :( men det som handlar om detta i den guiden,vad står det då i den om de :) ?

944RS
2010-10-24, 10:55
Ja, du kan få större muskler. Men de växer självklart inte lika mycket om du ligger på ett underskott.
Går du ner i fett% så kommer musklerna se större ut. Men om du inte styrketränar och äter ordentligt med protein så riskerar du att tappa muskelmassa när du ligger på underskott

944RS
2010-10-24, 10:56
nej har inte gjort det :( men det som handlar om detta i den guiden,vad står det då i den om de :) ?

Läs den både en och två gånger så kommer du förstå varför den rekomenderas så ofta!

hidden
2010-10-24, 15:42
Det går med hög andel protein i födan.
Försök sikta på ca 200g protein per träningsdag, sen kan du äta lite mindre under vilodagar.
Vet inte hur det funkar med att ligga på kcal överskott på träningsdagar sen underskott på vilodagar, låter någon annan ta över där! :)

BobaFett
2010-10-24, 18:47
Hej, Jag undrar nu om jag kommer kunna gå ner i bodyfat medans jag får större muskler ? Om jag ligger på cirka -500 kalorier per dag kommer jag kunna få större muskler ändå då ? Kan man typ deffbulka som då jag menar med att gå ner i fett och få större muskler ? Dricker en skopa protein och två skopa gainer efter träning :) en skopa = ½ dl.

Det beror HELT på dina gener.

Sniggel
2010-10-24, 19:47
Det kan gå med hög andel protein i födan. Men man bör inte hoppas på för mycket.

Så hade jag nog hellre uttryckt mig.

Mr.Sarkastisk
2010-10-24, 20:16
Sök i forumet, finns 20-tals liknande trådar.

ItsAllGenes
2010-10-25, 12:02
Kan man typ deffbulka som då jag menar med att gå ner i fett och få större muskler ? Dricker en skopa protein och två skopa gainer efter träning :) en skopa = ½ dl.

"Kan man typ deffbulka" nej, inte om man utgår från definitionen att att deffa = minska i vikt och bulka = öka i vikt. Man kan ju inte minska OCH öka i vikt samtidigt, eller hur?

"Gå ner i fett och få större muskler" ja, det är definitivt möjligt, dock kommer du öka i muskelmassa rätt mycket långsammare än om du hade bulkat, men det är möjligt att öka.

cero
2010-10-25, 21:39
Läs deffguiden så kommer du veta precis hur det ligger till.

Tiga
2010-11-08, 14:47
Läs deffguiden så kommer du veta precis hur det ligger till.

Han orkar obv inte läsa den. Han vill ju att vi ska berätta vad där står. Kolla ovan.

Dennis93
2010-11-08, 21:10
Han orkar obv inte läsa den. Han vill ju att vi ska berätta vad där står. Kolla ovan.

Haha, han vill veta hur det funkar men orkar inte läsa 1-2 A4 om precis det han vill veta + mycket mer matnyttigt ;)

mattilainen
2010-11-08, 22:09

Om man vill ha allt serverat på silverfat så tycker jag inte ens man ska få fråga. Visst ska han få svar men om svaret finns så nedkortat och bra som den är i deffguiden så är det bara till att läsa.

Gislason
2010-11-12, 20:23
Träna tungt men undvik överträning, ligg inte på för stort underskott, se till att få i dig mycket protein.

Blir dieten riktigt lyckad så går du ner minimalt i fettfri massa (dvs muskler) och den fettfria massan kommer att vara större i relation till din kroppsvikt, således kommer du nog se ut att ha byggt muskler efter din deff även om du bara tappat fett, och spegeln är väl det viktigaste måttet. Detta förutsatt att du redan har lite muskler undertill. Så ser jag på dieten, vilket gör det lite roligare än att tänka att man bara "tappar".