handdator

Visa fullständig version : Aggressiv efter gym?

Chaliza
2010-10-23, 20:02
Hej.

Jag undrar bara en sak, i fredags så körde jag Ben + Mage och det blev ett väldigt långt pass, nu till saken så kännde jag mig först lite grinig sen blev jag mer och mer aggressiv kände jag, tillslut sprack det och jag slog nästan sönder en dörr.

Anledning till att det sprack var att jag missade bussen och en polare skratta åt mig om man ska ska hålla det simpelt (lite mer komplicerat men ungefär så). Så det va väll inget speciellt men jag blev riktigt förbannad väldigt lätt.

Har detta hänt er? Vad kan det bero på?

Sheogorath
2010-10-23, 20:03
Hej.

Jag undrar bara en sak, i fredags så körde jag Ben + Mage och det blev ett väldigt långt pass, nu till saken så kännde jag mig först lite grinig sen blev jag mer och mer aggressiv kände jag, tillslut sprack det och jag slog nästan sönder en dörr.

Anledning till att det sprack var att jag missade bussen och en polare skratta åt mig om man ska ska hålla det simpelt (lite mer komplicerat men ungefär så). Så det va väll inget speciellt men jag blev riktigt förbannad väldigt lätt.

Lågt blodsocker?

Chaliza
2010-10-23, 20:06
Hur kan man veta om man har det?

Sheogorath
2010-10-23, 20:13
Hur kan man veta om man har det?

Tja, man kan mäta det om man är intresserad. Finns nog att köpa sådant på apoteket; diabetiker har det ofta hemma. Annars kan du testa att slänga i dig två matskedar druvsocker efter nästa benpass och se om det händer igen. Gör det det så är det inte blodsockret iaf. Du kan dessutom utesluta lågt blodsocker om du har för vana att dra i dig en gainer efter träningen.

John M
2010-10-23, 20:28
Normalt sett blir man väl lugnare efter ett gympass. Jag blir i alla fall. Blir av med stresshormoner, som ju i vissa fall kan leda till ett kort temperament.

Chaliza
2010-10-23, 20:30
Normalt sett blir man väl lugnare efter ett gympass. Jag blir i alla fall. Blir av med stresshormoner, som ju i vissa fall kan leda till ett kort temperament.

Jo precis, brukar 99.9% känna mig lugn och nöjd/glad men denna gången vare inte så.

Morrris
2010-10-23, 20:31

Det får du nog ta dig en funderare på. Jag tror knappast det har med din träning att göra iaf.

Joakim pettersen
2010-10-23, 20:31
Händer mig iprincip varje dag.

Endorah
2010-10-23, 21:02
Jag är lättirriterad som fan från att mitt pass är avslutat till att jag får middag hemma hehe

Tomas W
2010-10-23, 21:05
Precis tvärtom för mig, när jag cyklar hem ifrån gymmet är det alltid den lugna spellistan på eller någon ljudbok/dokumentär jämfört med lite hårdare musik på vägen dit.

L-Sami
2010-10-23, 21:11
Långa pass innebär en del stress för kroppen och nervsystemet, kan det vara kroppens sätt bara att säga ifrån när du känner dig grinig och aggressiv?

TKDman
2010-10-23, 21:23
Känner igen mig. När passet har varit riktigt jävla hårt så känner jag bara för att döda någon. Spelar ingen roll om det är styrketräning eller taekwondo. Lite lätt illamående och riktigt lättretlig.

Status Quo
2010-10-23, 21:25
Så är det för mig nästan varje pass. Efter 1-2 set börjar jag känna mig helt ur spel och det kan sitta i tills 1-2 timmar efter passet. Funderar på att sluta träna p.g.a detta.

dennis89
2010-10-23, 21:27
brukar bli mer aggressiv under mitt pass vilket faktiskt är bra för då kan man ta ut sig lite extra med de tunga seten :P

Kendouy
2010-10-23, 22:18
Aggressiv vet jag inte, men helt klart mer taggad om det har gått bra.

JoeyP
2010-10-23, 22:22
Hehe, fyfan va stark man känner sig när man blir sådär arg.
Skulle haft en bänkpress med 15kg över ens 1rm i närheten vid sådana tillfällen!

Sloppy Joe
2010-10-23, 22:34
läste om en annan kille som hade "gymmat i princip non-stop i en månad", han hade blivit jävligt aggressiv mot sina vänner som han beskrev det.. till historien hör det att han gick på whey-80

Sheogorath
2010-10-23, 23:02
läste om en annan kille som hade "gymmat i princip non-stop i en månad", han hade blivit jävligt aggressiv mot sina vänner som han beskrev det.. Till historien hör det att han gick på whey-80

a :D a

saab900
2010-10-23, 23:17
läste om en annan kille som hade "gymmat i princip non-stop i en månad", han hade blivit jävligt aggressiv mot sina vänner som han beskrev det.. till historien hör det att han gick på whey-80

Shit! Jag hörde om en annan kille som gjorde likadant, och han gick på tonfisk och kycklingdiét!!111!!

Rahf
2010-10-23, 23:29
Fisk och riskakor är rätt taktik för att behålla ett jämnt humör. Kan ha negativa effekter på hjärnans prestationsförmåga dock.

Jag känner oftast ett lugn efter träning, mest för att jag är rätt trött.

agazza
2010-10-23, 23:56
För att vara seriös, varför blir man grinig när man är hungrig?

dupper
2010-10-24, 00:54
För att vara seriös, varför blir man grinig när man är hungrig?

Jag vill minnas att blodsockret och hunger är ganska bra kompisar, kanske har med det att göra?

micke81
2010-10-24, 01:27
har aldrig nånsin haft energi nog för att haverera någon form av materiela/levande objekt efter ett riktigt tungt och hårt pass.

lurk
2010-10-24, 01:58
Jag är sällan så lugn och harmonisk som jag är efter ett väl genomfört pass.

Three pigs
2010-10-24, 02:15
Jag tror knappast att lågt blodsocker kan göra att man slår sönder en dörr. Just my five cents.

Sheogorath
2010-10-24, 07:43
Jag tror knappast att lågt blodsocker kan göra att man slår sönder en dörr. Just my five cents.

Oh yeah? Om jag får lågt blodsoker blir jag tyst. Sedan är jag tyst en stund till. Sedan väldigt sammanbiten. Ytterligare tystnad. Sen exploderar jag för någon struntsak.

Bluesparv
2010-10-24, 09:19
Oh yeah? Om jag får lågt blodsoker blir jag tyst. Sedan är jag tyst en stund till. Sedan väldigt sammanbiten. Ytterligare tystnad. Sen exploderar jag för någon struntsak.

+1

Dock så har jag aldrig blivit aggressiv på det sättet TS beskriver om det inte är ytterligare faktorer som spelar in, stress eller depressiva tankar på nåt sätt. Har dock bara slagit på syster och bror, men det är (tro det eller ej) aldrig jag som börjat.

Three pigs
2010-10-24, 13:02

Jag är själv diabetiker och har aldrig upplevt mig själv aggressiv när jag haft lågt blodsocker. Visst kan man bli lite småirriterad, men att det skulle slå gnistor och en dörr skulle ryka med... Det har jag svårt att tro.

Bluesparv
2010-10-24, 13:48
Jag är själv diabetiker och har aldrig upplevt mig själv aggressiv när jag haft lågt blodsocker. Visst kan man bli lite småirriterad, men att det skulle slå gnistor och en dörr skulle ryka med... Det har jag svårt att tro.

Verkar onekligen som vi empiriskt bevisat motsatsen :)

ArtArtan
2010-10-24, 13:53
Jag brukar ofta känna så efter riktigt tunga ben/rygg pass. Går sjukt bestämt eller om jag t.ex. cyklar kan jag komma på mig själv grymta som nått j*vla rovdjur... Det händer mest om jag haft tempo under hela passet och kört ordentligt till failer..

filmjölk
2010-10-24, 14:00
Inte agressiv men kan känna mig nedstämd efter ett konditionspass. Oftast mår jag bra, glad, trött och nöjd, men ibland är det som om något sabbar effekten av mina antidepressiva med träningen och jag känner mig riktigt låg.

Den "lågheten" kommer inte efter styrketräning, då är jag alltid glad, men efter konditionsträning kan det hända.

Three pigs
2010-10-24, 14:31
Verkar onekligen som vi empiriskt bevisat motsatsen :)

Vi verkar inte ha bevisat någonting. Jag inflikar endast med min åsikt.

hejhopp79
2010-10-24, 17:48
Lågt blodsocker?

This.

Om man inte käkar efter ett pass kan man lacka ur, sådan är jag iaf.

Heine
2010-10-25, 07:50
Jag kan känna lite aggressivitet under själva passet när jag kör riktigt tunga övningar, men detta ser jag som mest som positivt då det är taggande. Efter passet är jag oftast harmonisk och timid. :)

ItsAllGenes
2010-10-25, 11:35
Lågt blodsocker?

Ni påstår att ni har lågt blodsocker, är ni diabetiker eller varför kan ni inte hålla ert blodsocker på en normal nivå? Hur vet ni att det är ert blodsocker som är lågt?

Från leangains.com

"Maintaining blood sugar is of very high priority and we have developed efficient pathways that will make it happen even under extreme conditions. If you were to fast for 23 hrs and then go for a 90 min run at 70-75% VO2max, your blood sugar after the run would be identical to the same run performed in the fed state. It would take no less than three days or 84 hours of fasting to reach blood sugar levels low enough to affect your mental state; and this is temporary, as your brain adapts to the use of ketones. During 48 hours of fasting, or severe calorie deprivation, blood sugar is maintained within a normal range no measure of cognitive performance is negatively affected."

Three pigs
2010-10-25, 11:41
Ni påstår att ni har lågt blodsocker, är ni diabetiker eller varför kan ni inte hålla ert blodsocker på en normal nivå? Hur vet ni att det är ert blodsocker som är lågt?

Från leangains.com

"Maintaining blood sugar is of very high priority and we have developed efficient pathways that will make it happen even under extreme conditions. If you were to fast for 23 hrs and then go for a 90 min run at 70-75% VO2max, your blood sugar after the run would be identical to the same run performed in the fed state. It would take no less than three days or 84 hours of fasting to reach blood sugar levels low enough to affect your mental state; and this is temporary, as your brain adapts to the use of ketones. During 48 hours of fasting, or severe calorie deprivation, blood sugar is maintained within a normal range no measure of cognitive performance is negatively affected."

+1.

Enligt mina empiriska undersökningar får jag sänkt blodsocker förrän många timmar efter passet. Brukar vara detsamma före/efter.

z_bumbi
2010-10-25, 11:58
När blodsockret sänks så utsöndras adrenalin och kortisol vilka både benämns som stresshormon dvs man kan bli stressad om man inte ätit på ett tag eller förbrukat en del energi under kortare tid. Även om det inte är fysiologiskt lågt blodsocker så är det lågt blodsocker som leder till ökat påslag för att kompensera.

Tröttheten som kan bli av träningen kan också inverka.

En enkel åtgärd är att helt enkelt få sig mat och ta det lite lugnt efter träningen.

Lovisa
2010-10-25, 12:05
Motsatt effekt på mig. Jag har rätt häftigt temperament och kan bli väldigt arg ibland. Ett rejält träningspass och jag är from som ett lamm efteråt.

Men jag är tjej, kanske är det annorlunda för (vissa) grabbar? Jag tänker på att träningen triggar testosteronet, vilket rimligen borde kunna göra en person mer aggresiv / taggad.

ItsAllGenes
2010-10-25, 12:10
När blodsockret sänks så utsöndras adrenalin och kortisol vilka både benämns som stresshormon dvs man kan bli stressad om man inte ätit på ett tag eller förbrukat en del energi under kortare tid. Även om det inte är fysiologiskt lågt blodsocker så är det lågt blodsocker som leder till ökat påslag för att kompensera.

Tröttheten som kan bli av träningen kan också inverka.

En enkel åtgärd är att helt enkelt få sig mat och ta det lite lugnt efter träningen.

Nu förutsätter du att deras blodsocker har sänkts och förklarar symptomen utefter detta. Du har inte presenterat några bevis för att deras blodsocker har sjunkit och att det är därför sympaticusaktiveringen sker.

Adrenalin och noradrenalin utsöndras också bl.a. p.g.a. sympaticusaktivering vilket sker i samband med träning så du har INTE visat att:

Lågt blodsocker -> adrenalin, noradrenalin -> de uttalade symptomen

i deras fall.

z_bumbi
2010-10-25, 12:13
Nu förutsätter du att deras blodsocker har sänkts och förklarar symptomen utefter detta. Du har inte presenterat några bevis för att deras blodsocker har sjunkit och att det är därför sympaticusaktiveringen sker.

Adrenalin och noradrenalin utsöndras också bl.a. p.g.a. sympaticusaktivering vilket sker i samband med träning så du har INTE visat att:

Lågt blodsocker -> adrenalin, noradrenalin -> de uttalade symptomen

i deras fall.

De har ju tränat...

Erkserks
2010-10-25, 14:40
De har ju tränat...

HAHAHA, du kör en quote utan att läst vad han har skrivit? Eller förstår du bara inte? *screwy*

z_bumbi
2010-10-25, 17:19
HAHAHA, du kör en quote utan att läst vad han har skrivit? Eller förstår du bara inte? *screwy*

Hur många fall har du sett där någon tränar och där blodsockret inte sänks?

Erkserks
2010-10-25, 19:31
Hur många fall har du sett där någon tränar och där blodsockret inte sänks?

Tyvärr, jag är inte stålmannen som du är, har ej en inbyggd magnetkamera så jag kan analysera blodsockret på olika individer. Även om träning nu skulle sänka blodsockret så mycket så att man skulle märka det, så har du som itsallgenes tidigare påpekat inte visat det på något sätt. Du har endast påstått det, utan källa.

Tror nog mer på grandmaster (leangains) än något stålmannen postar. Han använder dessutom källor och inte random grejer taget från aftonbladet.

kaer
2010-10-25, 19:38
Har aldrig hänt, tvärtom brukar jag vara lugn och glad efter ett pass. Även så idag då allt var skit på gymmet.

Efter thaiboxning brukar jag vara på 'runners high' och vara fnittrig och euforisk =D

När jag är rejält hungrig så brukar jag bli rejält tjurig, men knappast aggressiv.

hejhopp79
2010-10-25, 19:48
Tror nog mer på grandmaster (leangains) än något stålmannen postar. Han använder dessutom källor och inte random grejer taget från aftonbladet.

Tveksamt om man kan avfärda en moderator på ett av Sveriges största tränings-forum med över 26000 inlägg på sättet du gör. Chansen finns att han vet mer än du om saken. Lite ödmjukhet skulle nog inte skada herrn.

Personligen sänks mitt blodsocker när jag tränar och om jag inte äter inom 1-2 timmar blir jag cranky, sur, låg och hungrig som fan. Men det är väl bara att jag inte "vant mig vid hunger" som alla tycks påpeka nuförtiden inom PF ;)

Crocker
2010-10-25, 19:52
Tveksamt om man kan avfärda en moderator på ett av Sveriges största tränings-forum med över 26000 inlägg på sättet du gör. Chansen finns att han vet mer än du om saken. Lite ödmjukhet skulle nog inte skada herrn.

Personligen sänks mitt blodsocker när jag tränar och om jag inte äter inom 1-2 timmar blir jag cranky, sur, låg och hungrig som fan. Men det är väl bara att jag inte "vant mig vid hunger" som alla tycks påpeka nuförtiden inom PF ;)
Ja, orka vara så jävla överlägsen och kaxig.
Jag är grinig mot alla efter jag tränat, behöver mat för att inte falla ihop. Sådetså! :D

Sheogorath
2010-10-25, 19:55
Herregud, vad är det för attityder i den här tråden? Vissa uppför ju sig som om de inte fått mat på ett tag.

Ahhhh.....!

Lillleif
2010-10-25, 20:38

+1

Tips om lågt blodsocker / whatever gör att ni ger er på dörrar: byt ut ett av veckans gympass mot lite mental träning.

z_bumbi
2010-10-25, 20:40
Tyvärr, jag är inte stålmannen som du är, har ej en inbyggd magnetkamera så jag kan analysera blodsockret på olika individer. Även om träning nu skulle sänka blodsockret så mycket så att man skulle märka det, så har du som itsallgenes tidigare påpekat inte visat det på något sätt. Du har endast påstått det, utan källa.

Om du vill ha källor så kolla i Silverthorne valfri upplaga, Wilmore and Costill valfri upplaga eller liknande böcker dvs grundläggande fysiologi.

Three pigs
2010-10-25, 21:53
Herregud, vad är det för attityder i den här tråden? Vissa uppför ju sig som om de inte fått mat på ett tag.

Ahhhh.....!

Låter som några har lite lågt blodsocker, glömt äta något efter dagens böjpass kanske? :D

z_bumbi
2010-10-26, 07:41
Erkserks: Jag var nog trött igår då jag nu ser att du skriver saker som jag aldrig har påstått. läs mitt första inlägg i tråden så ser du direkt skillnad mot av du skriver att jag påstår och vad jag skrev.

Lillfightern
2012-02-07, 11:51
Kan va behovet av mat kanske?
Jag blir alltid som en grottmänniska när jag tränat. Blir korkad, kan inte föra ett normalt samtal och är nästan redo att ta fram klubban och knocka nån om jag inte får mat på en gång. Får ofta gå hem från gymmet tidigare än planerat för jag känner att en katastrof är nära om jag inte får mat. Har en kompis som också alltid blir aggressiv och grinig efter träning.

Sägs väl vara därför det blir så mycket bråk vid grillen på helgnätterna också, för att blodsockret sjunker när man druckit och sen ska alla ha mat samtidigt. Överlevdnadsinstinkten tar över och man blir hungrig grottmänniska.

??

Pretorian
2012-02-07, 12:01
Känner igen mig. När passet har varit riktigt jävla hårt så känner jag bara för att döda någon. Spelar ingen roll om det är styrketräning eller taekwondo. Lite lätt illamående och riktigt lättretlig.

Hoppas inte att du tränar på mitt gym... då byter jag.. :em:

Pzorz
2012-02-07, 12:03
Jag mår som allra bäst efter ett hårt pass. Det finns ingen gång på dagen som jag känner mig piggare, kvickare och gladare än efter träning.

Roggan76
2012-02-07, 13:01
blood sugar is maintained within a normal range no measure of cognitive performance is negatively affected."

cognetive performance har väl inte med att göra om du är arg eller inte.
jag blir också sjukt grinig när jag har lågt blodsocker.. eller när jag tror att jag har det iaf, dvs. när jag inte ätit på ett tag...

Sniggel
2012-02-07, 13:02
Sägs väl vara därför det blir så mycket bråk vid grillen på helgnätterna också, för att blodsockret sjunker när man druckit och sen ska alla ha mat samtidigt. Överlevdnadsinstinkten tar över och man blir hungrig grottmänniska.

??

Det där lär väl mest ha att göra med alkohol. Visst att vara utan mat kan ju göra en lite grinig.
Fast bråk vid grillen? Vet inte om jag någonsin varit med om något sådant.

Silveta
2012-02-07, 13:21
jag är som allra mest glad och timid över dagen sett just efter mitt träningspass, skulle tippa att det har med ätvanor osv att göra, tränar själv alltid på tom mage tidigt på morgonen och har aldrig vad jag kan minnas fått några aggresiva tankar efteråt.

klupknum
2012-02-07, 16:38
Ifall jag är sur när jag tränar så försvinner det mer och mer under passet och sen är jag pånyttfödd i slutet.

exor
2012-02-07, 16:44
Mår alltid superbra efter träningen

Spartansk
2012-02-07, 16:51
Kan det vara så att passet gick dåligt? Jag kan bli lite nedstämd när jag tar 10 kg mindre i bänkpress än vad jag tycker att jag ska ta.

Kan det även vara så att passet var tråkigt? Du skrev ju att det var ett långt pass... Om jag tränar ett långt pass och inte har någon bra bok att läsa eller bra musik att lyssna på mellan seten kan jag bli lite grinig efter ett tag.

Spetälsk
2012-02-07, 18:50
Mår alltid superbra efter träningen
+1 så nöjd med livet :cool:

Lillfightern
2012-02-07, 21:32
Det där lär väl mest ha att göra med alkohol. Visst att vara utan mat kan ju göra en lite grinig.
Fast bråk vid grillen? Vet inte om jag någonsin varit med om något sådant.

Klart det har med alkohol att göra då. Alkohol sänker blodsockret. Det är därför diabetiker ska handskas försiktigt med alkohol och helst inte ta insulin innan de dricker. Trodde bråk vid grillen klockan 03 en lördagnatt var standard, eller för all del när krogen stänger, men det kanske beror på var man bor.. :P

Hur som haver finns ett starkt samband mellan aggression och lågt blodsocker. Noradrenalin frigörs vid lågt blodsocker för att höja det igen om man går för länge utan mat, och då blir man grinig och aggressiv på köpet. Det är iaf vad den där näringsfysiologen Fredrik Paulun säger?
*Blev nyfiken och kollade på blodsockerblues*

Tolkia
2012-02-07, 22:46
Jag skulle nog förr skylla bråken på alkoholens centralnervösa effekter, men det kanske bara är jag.

benacii
2012-02-07, 22:48
Kan det vara så att passet gick dåligt? Jag kan bli lite nedstämd när jag tar 10 kg mindre i bänkpress än vad jag tycker att jag ska ta.

Kan det även vara så att passet var tråkigt? Du skrev ju att det var ett långt pass... Om jag tränar ett långt pass och inte har någon bra bok att läsa eller bra musik att lyssna på mellan seten kan jag bli lite grinig efter ett tag.

DU sitter väl inte och läser böcker mellan seten???

Spartansk
2012-02-07, 22:53
DU sitter väl inte och läser böcker mellan seten???

Jo, ibland! (Varför "DU" med stora bokstäver förresten? Verkar jag illiterat?)

benacii
2012-02-07, 23:08
Jo, ibland! (Varför "DU" med stora bokstäver förresten? Verkar jag illiterat?)

"DU" blev av misstag :) inget personligt.

Röda Björnen
2012-02-07, 23:30
Hej.

dum utan träning, dum med träning. Tiden efter gympasset gör dig inte mer aggresiv absolut inte, i många fall tvärtom.

Du var trött, hungrig och din polare hade garvat åt dig för du missade en buss som du säkert blev ännu mer grinig för.

Rahf
2012-02-08, 00:28
+1 så nöjd med livet :cool:

Japp. Lugn och centrerad efter ett lyckat pass.

Tjulu
2012-02-08, 08:17

Hahah +1

Bosumannen
2012-02-08, 22:20
Mer taggad överlag.., ofta positivt.., men i kombination med trötthet/hunger betydligt mer taggig och intolerant mot alla oliktänkande. Tex väldigt mkt hårdare mot framförallt kvinnliga kollegor som bara käkar pulver i lunchrummet utan att de går ner ett jota i vikt...

Onigiri
2012-02-09, 08:15
Inte aggressiv men lättretlig och lite nedstämd och det beror på väldigt lågt blodsocker och hunger, det är ju en direkt orsak till det. Punkt. Så snart jag fått äta igen är humöret på topp, bästa humöret på hela dagen faktiskt, timmarna efter ett lyckat pass är de bästa..

Donkey Kong
2012-02-09, 13:24
Jag tror att du mött "skuggan" hos dig själv. Den upplevs ofta som en otäck best, men den är inte ond utanfinns i oss alla från 5-10 procent till mycket mer. Vanligtvis kan vi hålla den i schack, men ibland i pressade situationer slipper den ut. "Tuppjuck" kallas det ibland i folkmun. Allmänt otäckt brukar det kännas efteråt, med kraftiga adrenalinpåslag och skakighet.

Det finns många sätt att försöka bli av med sin "skugga" men jag tror du istället skall bli vän med den och acceptera den. Som man har du ju dessutom så mycket starkare skugga än kvinnor (generellt). Sorg, död och tomhet är det som "skuggan" lever på. Bara att acceptera och en av de allra bästa sakerna med att vara man!

Kanske ska jag faktiskt gratulera, det är få som träffar sin "skugga" och ännu färre som är uppmärksamma nog att märka att något speciellt inträffat. :)

kaffe_psykos
2012-02-09, 14:10
dum utan träning, dum med träning. Tiden efter gympasset gör dig inte mer aggresiv absolut inte, i många fall tvärtom.

Du var trött, hungrig och din polare hade garvat åt dig för du missade en buss som du säkert blev ännu mer grinig för.
Va! Hur vet du det? Du säger ju själv "i många fall tvärtom", hur kan du då inte tänka dig att det skulle kunna dra även åt andra hållet? Du verkar ju iaf förstå att det finns en viss variation, men kom igen!

Hormoner o signaler kopplade till träning har ingen som helst koppling till "trött" och "hungrig"?? Trolla mera.

Knatcharn
2012-02-09, 15:32
Händer mig ofta, alltid pga lågt blodsocker. Undrar ibland om man är diabetiker eller något, men om jag inte äter på 3-4h så börjar jag bli galet irriterad på småsaker..

ceejay
2012-02-09, 15:36
jag blir lugn som en filbunke, och trött som ett as.

frong
2012-02-09, 18:21
Inte aggressiv men lättretlig och lite nedstämd och det beror på väldigt lågt blodsocker och hunger, det är ju en direkt orsak till det. Punkt. Så snart jag fått äta igen är humöret på topp, bästa humöret på hela dagen faktiskt, timmarna efter ett lyckat pass är de bästa..

+1 på denna, alt så trött att jag inte orkar bry mig om någon retas...

bluelight
2012-02-09, 18:28
Jo, men bara när jag käkar testoboosters! Välte kundvagnar en gång.

davvvan
2012-02-09, 18:35
Jag blir arg om det går dåligt. Går det bra blir jag glad och vill bara hem och spamma kolo med mina bedrifter.

Sniggel
2012-02-09, 18:56

Så här känner jag, fast väldigt sällan lättretlig och aldrig nedstämd. Jag mår bra fram tills att jag börjar äta, och sen mår jag toppen. :D

luderlasse
2012-02-09, 21:15
Blev med arg av gym när jag var 13...

Skärpa sig, bara inbillning att man blir aggro av gym...

Upptaget
2012-02-09, 21:18
Lite irriterad efteråt kan jag väl vara om man laddat en hel vecka för att göra x antal reps på x vikt och sen så är det skittungt och du klarar 2 reps mindre än vad du gjort tidigare, det kan förstöra kvällen ibland.. Men absolut inte förbannad!