Visa fullständig version : Någon här från Åmål?
mistermr
2010-10-20, 16:35
Hej,
vad gör man i Åmål och då menar jag aktiviteter och annat allmänt roligt?
var skall man bo?
gym?
/mistermr
cocacola
2010-10-20, 17:06
Hej,
vad gör man i Åmål och då menar jag aktiviteter och annat allmänt roligt?
var skall man bo?
gym?
/mistermr
man gör inte så mycket
styrketränar å ligger i soffan
vart du ska bo ? åmål ä ju litet så mitt i kanske ä bra :)
mistermr
2010-10-20, 17:09
man gör inte så mycket
styrketränar å ligger i soffan
vart du ska bo ? åmål ä ju litet så mitt i kanske ä bra :)
Är det ingen som roar sig i den lilla staden?
Om du bor där, vad gör du för att ha roligt just i Åmål (bortsett från träning)?
Vilka gym finns det och vilket är bra?
/mistermr
Är det ingen som roar sig i den lilla staden?
Om du bor där, vad gör du för att ha roligt just i Åmål (bortsett från träning)?
Vilka gym finns det och vilket är bra?
/mistermr
Bor i Säffle men har lite koll. Brukar vara lite band och artister som spelar på Huset. Sedan finns Hamn Compagniet, Café XO och Kontoret ifall man vill fika eller ta en öl.
http://www.panicandaction.com/ - Nu i helgen t.ex
Gym finns det med: http://www.fitnessgym.se/fitness-vastra-gotaland/gym-amal/
Har ingen erfarenhet av gymmen dock.
Ps. Åk bara igenom Säffle, stanna inte (om du tar den vägen dvs) ds.
mistermr
2010-10-20, 17:51
Bor i Säffle men har lite koll. Brukar vara lite band och artister som spelar på Huset. Sedan finns Hamn Compagniet, Café XO och Kontoret ifall man vill fika eller ta en öl.
http://www.panicandaction.com/ - Nu i helgen t.ex
Gym finns det med: http://www.fitnessgym.se/fitness-vastra-gotaland/gym-amal/
Har ingen erfarenhet av gymmen dock.
Ps. Åk bara igenom Säffle, stanna inte (om du tar den vägen dvs) ds.
Säffle är inte långt ifrån vad jag ser på kartan, händer det mer saker där?
Är det där som det stora köpcentret finns?
/mistermr
Säffle är inte långt ifrån vad jag ser på kartan, händer det mer saker där?
Är det där som det stora köpcentret finns?
/mistermr
Japp Säffle ligger 2 mil ifrån Åmål. Nja det är ganska litet, betår mestadels av konsum. Finns en sportaffär och parfymaffär också.
Åmål är en finare stad dock, speciellt under sommartider.
Hur kommer det sig att du ska till trakterna?
mistermr
2010-10-20, 18:05
Japp Säffle ligger 2 mil ifrån Åmål. Nja det är ganska litet, betår mestadels av konsum. Finns en sportaffär och parfymaffär också.
Åmål är en finare stad dock, speciellt under sommartider.
Hur kommer det sig att du ska till trakterna?
Miljöombyte, närmare naturen och att det är mysigare med en mindre ort.
Finns inte konsum i Åmål?
I så fall vilka butiker finns det?
Ursäkta att jag ställer så många basic frågor, men jag hittar inga svar online.
/mistermr
Finns inte konsum i Åmål?
Haha, underbar fråga!
Det finns EuroCash! Am I right, Åsberg?
Åmål är en mysig liten stad. Hoppas du kommer trivas.
Edit: Vill du träna på en riktig atletklubb är det Säffle Atletklubb som gäller.
mistermr
2010-10-20, 18:13
Haha, underbar fråga!
Det finns EuroCash! Am I right, Åsberg?
Åmål är en mysig liten stad. Hoppas du kommer trivas.
Edit: Vill du träna på en riktig atletklubb är det Säffle Atletklubb som gäller.
Tack Morris, är du en Åmålit?
Det vore ju bra med en sida som kan lista butiksutbudet i Åmål, har letat förgäves efter en sådan utan att lyckas.
:(
/mistermr
Det vore ju bra med en sida som kan lista butiksutbudet i Åmål, har letat förgäves efter en sådan utan att lyckas.
/mistermr
Nej, jag har precis som Åsberg här spenderat för mycket tid i grannstaden Säffle.
Butiksutbudet?
/mistermr
Finns ju massa info på kommunhemsidan.
Se tex http://www.amal.se/page/61/turism.htm
Varför inte lite turistinformation om butiksutbud, på engelska non the less!
http://www.amal.se/page/22654/shopping.htm
mistermr
2010-10-20, 18:50
I Åmål är det inte så isolerat med "problemområden". Det finns lite här och var, men man behöver inte oroa sig för att gå själv nånstans oavsett tid på dygnet.
Det är inte att gå ut som jag frågar efter, men till exempel bilstölder och liknande dvs folk med sneda kepsar *wink* *wink*.
/mistermr
Rikard Jansson
2010-10-20, 19:10
Jag är ifrån lite utanför åmål, ... events som jag brukar uppmärksamma i åmål är väl blues-festivalen och åmålsmarknaden, annars är det mer "röj" i säffle. Du bör träna i säffle atletklubb alternativt i svanskogs gym! ;) Bara för att jag inte har vart i några andra gym i närheten ...
mistermr
2010-10-20, 20:41
Mer Åmål ge mig!!!!
:D
Annars har vi ett privatägt gym som heter Starkeman i Säffle, lite bättre än Tegnér imo.
Rikard Jansson
2010-10-20, 20:52
@ Åsberg, aldrig vart där men så kan det säkert vara :) Dock så är jag ju tvungen att representera klubben så ... NEJ, så är det INTE...
*wink* :D
mistermr
2010-10-20, 20:55
@ Åsberg, aldrig vart där men så kan det säkert vara :) Dock så är jag ju tvungen att representera klubben så ... NEJ, så är det INTE...
*wink* :D
Gött att höra!
Är det röj på HC (nattklubben) eller bara en massa 17,5-åringar?
/mistermr
Uppväxt i Åmål men är numera utflyttad. Det finns tre stora mataffärer varav ica och konsum ligger i centrum och eurocash ca 5 min utanför centrum med bil.
Två gym för allmänheten. MCD (http://www.motionscentercd.se/) och gullsjö rehab. MCD har skivstång, powerblocks ist för hantlar, smith, nordic gym maskiner och cardio. Totalt kass luftcirkulation på sommaren. Ligger hyffsat centralt, det är faktiskt ganska svårt för något att inte vara centralt, hehe. Gullsjö är mer rehabinriktat, hantlar upp till 30kg, ingen skivstång, kass smith men klart bättre cardioutrustning. Tror inget gym är speciellt billigt. Jag skulle rekomendera mcd.
I övrigt är stadskärnan väldigt mysig och det finns många fina naturområden ex. hanebol med flera motionsspår som är skidspår på vintern. Vid örnäs finns det camping och badplatser. Det finns .. tre hamnar varav den största ligger precis vid centrum. Finns ett par olika fik / krogar / restauranger och hc som brukar stå för nattklubbdelen. Fråga mig inte hur bra det är, jag är aldrig ute där.
Runt Åmål finns det badplatser, naturområden, golfbanor m.m.
Vill du veta mer får du fråga mer specifikt.
Ja det är i princip bara ynglingar på HC, träffat på väldigt mycket otrevliga "brats" de gånger jag varit där med.
The_RobRoy
2010-10-21, 10:39
Ja det är i princip bara ynglingar på HC, träffat på väldigt mycket otrevliga "brats" de gånger jag varit där med.
Jag var på HC en kväll (nykter eftersom jag ville ta bilen). Såg nog ungefär lika många bråk där på en kväll, som jag totalt sett tidigare i mitt liv. Dock inget allvarligt, alla kände alla.
Ganska kul när två killar ryker ihop och 2 sekunder senare springer 3-4 tjejer imellan och vet exakt vad det handlar om och börjar läxa upp killarna efter noter. 20 min senare upprepas proceduren med 2 nya killar :D
mistermr
2010-10-21, 17:26
Låter bra!
Tack för alla svar.
Mer specifik fråga:
Vilka områden är bra att bo i?
/mistermr
coolboynesko
2010-10-26, 19:08
Åmål är en väldigt fin stad :)
Träna på Gullsjö ffs :)
Annars har vi ett privatägt gym som heter Starkeman i Säffle, lite bättre än Tegnér imo.
Där gick du över gränsen unge man. SAK 4 livet
coolboynesko
2010-10-26, 20:19
Där gick du över gränsen unge man. SAK 4 livet
Bosnier?
:)
Bosnier?
:)
Who's askin? *jorgen*:ike
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.