handdator

Visa fullständig version : Bulka med Gainer-Pro!!!

b1gdude
2010-10-19, 19:29
Tja, snart börjar min bulk och och undrar vad ni tycker om mitt upplägg med Gainer-Pro och maltodextrin:

Innan träning: Gainer-Pro
Under träning: Maltodextrin
Efter träning: Gainer-Pro

Kommer jag lägga på mig en massa onödigt fett om jag kör efter detta upplägg? Är det bättre att ta protein innan passet istället?

Tacksam för svar!

Mvh
b1gdude

babidi
2010-10-19, 19:49
whey + havregryn i en shake 1h innan. även EAA om du har det. Sen efter passet EAA igen. efter det åker hem och äter riktig mat.

Sniggel
2010-10-19, 19:52
Hur mycket kalorier extra blir det?
Oavsett så är jag tveksam till att det är så hälsosamt att få i sig så stora mängder maltodextrin regelbundet, speciellt om syftet är att gå upp i vikt.

Albin Eriksson
2010-10-19, 19:53
Allt beror på hur mkt av gainern du smäller i dig, annars ser det helt ok ut. Kanske lite komplettering med protein då gainers ofta har lite mkt kolisar i förhållande...

karlingen
2010-10-19, 21:18
tror inte att det gör nån skillnad om du tar gainer pro 2 ggr om dagen om du annars ligger på ett kcal underskott. Du lär inte går upp i vikt bara för att du tar ett tillskott som marknadsförs som "perfekt för viktuppgång"

Nelo322
2010-10-19, 21:46
tror inte att det gör nån skillnad om du tar gainer pro 2 ggr om dagen om du annars ligger på ett kcal underskott. Du lär inte går upp i vikt bara för att du tar ett tillskott som marknadsförs som "perfekt för viktuppgång"

Hoppas att det där var ironi

karlingen
2010-10-20, 07:31

Nej det var det inte.

JJOHANSSON
2010-10-20, 11:02

Varför skulle det va ironi? klart som fan att snubben inte går upp i vikt om han inte äter tillräckligt.

mikaelj
2010-10-20, 11:45
Kan TS inte bara äta mer av vanlig hederlig mat istället?

karlingen
2010-10-20, 11:48
Kan TS inte bara äta mer av vanlig hederlig mat istället?

Jo, om han vill.

mikaelj
2010-10-20, 12:15
Det var en ledande och retorisk fråga. Folk tror att man måste äta gainer för att gå upp i vikt.

karlingen
2010-10-20, 12:16
Det var en ledande och retorisk fråga. Folk tror att man måste äta gainer för att gå upp i vikt.

Jo jag vet. Och jag svarade på den ledande och retoriska frågan :)

mikaelj
2010-10-20, 12:37
Men du är inte b1gdude!

BobaFett
2010-10-20, 12:38
Tja, snart börjar min bulk och och undrar vad ni tycker om mitt upplägg med Gainer-Pro och maltodextrin:

Kommer jag lägga på mig en massa onödigt fett om jag kör efter detta upplägg? Är det bättre att ta protein innan passet istället?

Tacksam för svar!

Mvh
b1gdude

Varför tar du maltodextrin under passet?

karlingen
2010-10-20, 12:38
Men du är inte b1gdude!

Nä, men om TS inte förstår att han kan äta vanlig mat och gaina så tror jag nog inte att han kan svaret till din fina fråga, därav mitt svar.

karlingen
2010-10-20, 12:39

Har du inte hört att malto gör att dina muskler blir större? SPECIELLT när du tar det under passet! :Virro

Nelo322
2010-10-20, 14:23
Nej det var det inte.

klart att han går upp i vikt om han lägger till 600 kcal med gainer om han i vanliga fall ligger på sig 2-300 kcal i underskott. Spelar ingen roll var han får kalorierna ifrån.

karlingen
2010-10-20, 14:41
klart att han går upp i vikt om han lägger till 600 kcal med gainer om han i vanliga fall ligger på sig 2-300 kcal i underskott. Spelar ingen roll var han får kalorierna ifrån.

"om du annars ligger på ett kcal underskott" och då är dessa 2 gainers inräknade i annars. Har han tagit 3 gainers och ändå i slutet av dagen ligger på underskott så kommer han knappast gå upp i vikt

Albin Eriksson
2010-10-20, 16:32

upp till 20gram under passet har visat sig fördelaktigt i studier.

Nelo322
2010-10-20, 18:41
"om du annars ligger på ett kcal underskott" och då är dessa 2 gainers inräknade i annars. Har han tagit 3 gainers och ändå i slutet av dagen ligger på underskott så kommer han knappast gå upp i vikt

Klart som fan att han inte går upp i vikt om han ändå ligger på underskott. Men gainer är ju bra för att hamna på överskott

macsacre
2010-10-21, 10:16
jag tar malto 0.5dl innan, under och efter. Gainers är sjukt bra att bulka med om man utöver gainern äter mkt mat dvs. Allt handlar om att du ska ligga på överskott av kcal.

T.ex, om du nu med mat inte går upp i vikt men inte ner heller då ligger du på balans så en gainer en gång om dagen utöver maten kommer ge dig runt 300+ kcal överskott vilket enligt mitt tycker är rktigt bra, och då kommer du gå upp i vikt, sedan när du stanna i vikt igen så tar du två shake istället för en, osv.

Meister
2010-10-21, 10:25
Gör inte samma misstag som mig. Köp inte gainer.
Jag har grisbulkat. Fråga mig inte varför.
Jag gick från 73kg till 93 kg på 5 månader ungefär, det är 20kg.

En vanlig dag för mig:
Frukost: Värmer en tallrik mat
Skolan: stort lass mat
Efter skolan: (precis innan träning) mat
Efter träning: en tallrik mat.
Kvällsmat, en tallrik mat.

Åt mig proppmätt varje måltid. Tillsammans på det där tröck jag i mig sötsaker, gainer, proteindrinkar hit o dit. Det ångrar jag idag. Dom här "tallrikarna mat" var flera gånger pizza också. Kunde dra en pizza 2 ggr om dagen.. Billigare kebabpizzor(40 kr) där jag bor förtillfället, samt 2 rullar för 59 kr.

Ibland när jag var uppe och pissa på nätterna passade jag på att gå till kylen och rycka lite (ca 100gram) pålägg (kalkonskinka) eller vad det heter...

Nu sitter jag och deffar istället, kul -_-

z_bumbi
2010-10-21, 11:01

Tacksam för svar!

Mvh
b1gdude

Eftersom du inte nämner något om hur mycket du äter, vad du väger eller hur mycket det ingår i den gainer och maltodextrin du planerar att äta så är det omöjligt att svara på frågan. Ligger du på kaloribalans och får i dig 500 kcal extra så kommer du troligen inte att öka så mycket i fett, äter du redan överskott och får i dig 1000 kcal extra från gainer och malto så kommer det att bli en hel del fett, äter du redan mindre än vad du gör av och gainer/malto inte får dig upp till kaloribalans så går du ner i vikt.

dupper
2010-10-21, 12:19
upp till 20gram under passet har visat sig fördelaktigt i studier.

Fördelaktigt på vilket sätt? Vore kul att se den studien!