Visa fullständig version : Artrox och Glucosine ej receptbelagt ?
Hej hej.
Svirade runt lite på Apotekets hemsida och såg till min förvåning att Artrox (60st á 625mg) och Glucosine (60st, 400mg) inte är receptbelagda. Var det bara något speciellt läkemedel med glukosamin som blev receptbelagt för nåt halvår sedan ? Trodde det var alla, men så är det ju tydligen inte.
fidde
EDIT: Länk http://www.apoteket.se/apoteket/road/Classic/department/0/jsp/Render.jsp?&&d=2970&a=5138&f=index.html&t=2240
De förbjöd hälsokosten att sälja det eftersom de ville sälja skiten med ensamrätt....
Langster
2003-11-01, 12:50
Japp, på samma sätt som man inte får sälja andra icke receptbelagda läkemedel som ipren osv på andra ställen än i apoteket. Den enda effekten blir att medlen blir dyrare och svårare att få tag på...
Herkulez
2003-11-01, 12:58
Originally posted by Langster
Japp, på samma sätt som man inte får sälja andra icke receptbelagda läkemedel som ipren osv på andra ställen än i apoteket. Den enda effekten blir att medlen blir dyrare och svårare att få tag på... :insane:
Ah okie, tack för svar... det rekommenderas en dos på 4 veckor för att bli kvitt mild artros. Det kostar 300kr, så det är väl inte hela världen. Det som såldes på hälsokostbutiker förr i tiden, var det mycket billigare då eller ?
var väl hälften så dyrt och dubbelt så stor dos om jag inte misminner mig
Gammelyxan!
2003-11-03, 10:52
Köp i hästaffären istället...smakar snabel men vem bryr sig..400g för 450kr....
LunaSpice
2003-11-03, 22:30
Originally posted by Munter
Ah okie, tack för svar... det rekommenderas en dos på 4 veckor för att bli kvitt mild artros. Det kostar 300kr, så det är väl inte hela världen. Det som såldes på hälsokostbutiker förr i tiden, var det mycket billigare då eller ?
Om en läkare skriver ut det så går det dock på högkostnadskortet...:D
Njah, det är ju bara om man handlar himla mycket som man tjänar på det. Själv har vart på Apoteket en gång senaste 10 åren, så jag har ingen större nytta av sådant kort. Köpte f.ö ett paket Artrox (290kr) och har börjat tugga i mig sådana nu.. ska bli spännande att se hur det hela fortlöper.
fidde
LunaSpice
2003-11-03, 23:11
Originally posted by Munter
Njah, det är ju bara om man handlar himla mycket som man tjänar på det. Själv har vart på Apoteket en gång senaste 10 åren, så jag har ingen större nytta av sådant kort. Köpte f.ö ett paket Artrox (290kr) och har börjat tugga i mig sådana nu.. ska bli spännande att se hur det hela fortlöper.
fidde
Jovisst, men för personer med grav artros så lär högkostnadsskyddet komma väl till pass.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.