Logga in

Visa fullständig version : Skulle behöva lite hjälp ang ett kostschema

doddy
2010-10-18, 12:22
Tjena.! jag är 22 år gammal väger 95kg och är 193cm lång, tränar 4 gånger i veckan thaiboxning 3 gånger i veckan och löpning 1 gång i veckan. Jag skulle vilja gå ner cirka 5-6 kilo och siktar på ungefär 1 kg/veckan. men det jag är osäker på är kosten. ngn som skulle kunna hjälpa mig med det? tack på för hand;)

martikainen
2010-10-18, 12:27
Börja med att skriva upp vad du normalt äter så kan vi säkert ge dig lite tips sen.

doddy
2010-10-18, 12:41
Börja med att skriva upp vad du normalt äter så kan vi säkert ge dig lite tips sen.

Vad spelar det för roll? det är ju inte det jag kommer äta under dieten endå.

Eddie Vedder
2010-10-18, 12:49
Vad spelar det för roll? det är ju inte det jag kommer äta under dieten endå.

Om du inte äter bedrövligt nu finns ju ingen anledning att ändra mer än justeringar. Så givetvis spelar det roll. Du lär inte få ett gratis utformat matschema i alla fall.

doddy
2010-10-18, 13:43
--------------------------------------------------------------------------------

Just nu ser mitt schema ut följande:12.00 Frukost 2 dl havregrynsgröt,1banan samt 1dl minimjölk,ca 14.30 1 dl minikeso med lite kanel en apelsin. 17.00 2 dl havregrynsgröt 1 banan 1dl minimjölk. (dem dagarna jag tränar 19.00 en banan, träning från 19.30-20.30) kl 21.00: 100g kokst kycklingfilé alt 200 gram kokt torsk, 3 medelstora potatisar 1 dl minikeso samt sallad, tomat,paprika. men har blivit j*vligt trött på havregrynsgröt och kokt mat så funderar på att steka kyckligfilén istället alt nötfärs, och byta ut gröten mot något annat. har ni några tipps på vad man skulle kunna byta ut det emot? och är det ok att äta stekt mat alt nötfärs under en ''diet''? ( kanske dumma frågor men hade jag vetat hade jag inte frågat) ^^

karlingen
2010-10-20, 07:43
Varför koka kycklingen när du kan grilla den i ugnen?
För övrigt tkr jag att kosten är bedrövlig.
Var är grönsakerna? Och blir du ens mätt på det där?

Eddie Vedder
2010-10-20, 08:30
och byta ut gröten mot något annat. har ni några tipps på vad man skulle kunna byta ut det emot? och är det ok att äta stekt mat alt nötfärs under en ''diet''? ( kanske dumma frågor men hade jag vetat hade jag inte frågat) ^^

Byt ut gröten mot köttfärsen t.ex. Köttfärs är gott till frukost.