Logga in

Visa fullständig version : Scapula, Traps, Axel (?)

Pinturicchio
2010-10-17, 20:52
Tjena!
Tänkte se om någon kunde hjälpa mig.
Till och börja med har jag haft rätt skräpig hållning i stort sett hela mitt liv men har jobbat på den lite halvhjärtat ett tag.

Problemet jag har är följande, Jag vet inte om d nedre traps eller någon av scapula muskulaturen som jävlas med mig, har lite winged scapula på höger (tror jag). Kör push ups plus ibland (den där man har raka armar arbetar med serratus?), har någon sorts spänning i någon muskel och det känns när jag kör push ups i scapula/nedre traps området samt fram på axeln, stället på axeln är exakt samma ställe som knäpper till när jag kör bänkpressrörels i luften. Känns även när jag nyser till som huggande "smärta" bak i ryggen, Har dock inga problem med några övningar på gymmet. Har även känningar när jag kör hantelpress/militärpress strickt, spec i bottenläget när skulderbladen sänks. Området ömmer även när jag kör omvända shrugs i dipsställning. Min egna teori är att det är någon muskel som är klen där bak. Det känns även konstigt i axeln när jag jobbar med att sänka skuldrorna i latsdragen spec när armarna är raka.

Någon som har en teori om vad som skulle kunna vara problemet?
vet jag egentligen borde kolla upp det, men det är ingen riktig smärta utan det är mest ömt. Detta är höger sida som det gäller på, har tidigare haft exakt samma sak på vänster sida förutom axelproblemet men det gick tydligen över av sig självt.