Visa fullständig version : Vad gör man på helger när man inte dricker?
Three pigs
2010-10-16, 01:49
Om man inte har familj, flickvän etc.
Min frågeställning är seriös, ja. Vad fasen gör man när man inte dricker om helgerna? Brukar oftast dricka fredag, lördag, men är jag nykter någon dag gör jag inte så mycket, sitter kanske vid datorn och ser någon film men skulle inte orka göra det båda dagarna.
Så, vad gör ni som inte har flickvän, familj osv och är nyktra om helgerna?
Upptaget
2010-10-16, 01:52
Umgås med vännerna, och det är med dessa vänner jag går på fester också!
kan inte vara allt för kul och bara ha vänner som festar varje helg!
Umgås med folk utan att dricka?
Three pigs
2010-10-16, 01:55
Om man bara hade såna vänner :Virro
Vad är ni i för ålder? Själv är jag tjugo.
Plugga, gör musik, programmerar, tränar, städar, tvättar, flickvän osv osv
Sitter vid datorn och spelar wow /sc2 / heroes of newerth.. Skype eller vent samtidigt, sitter alltid på vent så man har någon att prata med samtidigt ;P.
Dexterity
2010-10-16, 03:49
Sitta och läsa ekonomisk tillväxtteori 04.30 på natten för man inte inte pluggat under veckan.
Ont. Kolla på film, lära sig saker och ting (t.ex genom Khan Academy), umgås med vänner etc. Finns mycket annat än att dricka varje helg.
Haha jag har också varit där "Vad gör man nu då???" när man slutat festa och måste komma på annat att göra på helger. Rätt illa att man är så fast i festträsket och blir helt handikappad om man inte får festa - men jag gjorde precis det som grabbarna här föreslår och det funkar! Give it a try!
svennebanan
2010-10-16, 07:34
Om man inte har familj, flickvän etc.
Min frågeställning är seriös, ja. Vad fasen gör man när man inte dricker om helgerna? Brukar oftast dricka fredag, lördag, men är jag nykter någon dag gör jag inte så mycket, sitter kanske vid datorn och ser någon film men skulle inte orka göra det båda dagarna.
Så, vad gör ni som inte har flickvän, familj osv och är nyktra om helgerna?
Studerar, lär sig nya saker och tränar.
Det var längesedan jag drack en helg.... förutom igår, tog 4 öl och 2 whisky. Är helt slut i huvudet nu på morgonen och ångrar mig... det är bättre att inte dricka..
Slutsats: jag börjar bli gammal... och gillar det.
Yllegarn
2010-10-16, 08:10
*whatever*
... Vad är det här för forum?
Tränar och bakar såklart!
Hembakt bröd ... mmmmmmm! Bra underarmsträning om man skippar att låta hushållsassistenten göra grovjobbet.
Gå på någon form av kurs?
Lär dig dansa, fin-snickra eller varför inte ett nytt språk? Både ABF och vuxenskolan har mycket sådant.
Gå på dejt?
Umgås med vänner som inte behöver dricka för att kunna föra ett samtal?
Ta en fika med "godtycklig" släkting så som farmor, farfar osv...
Ser filmer på idiot.se http://chaan.se/bilder_ej_egna/data/smilies/doh.gif
Hittar på saker med kompisar.
Jag och mina polare har tendens att ofta hitta på saker när vi är lediga på samma helg, kan vara något enkelt som laga mat och se på film, gå ut och spela biljard, bowling, cykla en runda och bara njuta, eller helt enkelt sätta sig hos någon av oss och bara snacka skit.
Ibland är man ju ensam om de andra jobbar eller tvärtom, och då blir det något enkelt kanske, t.ex. en film, Kolozzeum kanske, eller ibland kanske man finlirar på något studierelaterat.
Oavsett, life is good.
När man inte dricker är man bakfull..
eller?
Raschmus
2010-10-16, 09:08
Gillar tråden!
Jag är i samma situation. Har jättemånga bra vänner men alla är guldgroggare utav dess like. Tänkte försöka vara fräsch igår (går ju bra med träningen nu!) och det slutade att jag och mina två enda nyktra vänner körde runt i en bil och slutade på McDonalds. Dessförinnan agerade jag taxi åt några vänner och så kan jag inte med att ta emot betalning, så den kvällen tillförde mitt ego inte ett skit.
Det enda roliga med en nykter kväll är att jag är pigg och fräsch dagen efter, förutsatt att jag hamnar i säng tidigt.
Bör tillägga att jag jobbar på nattklubb så de vänner och nätverk jag fått via jobbet är lika festskadade och enda kvällen de är nyktra är de då de jobbar.
plugga, gör musik, programmerar, tränar, städar, tvättar, flickvän osv osv
+1!
Man tränar. Äter. Lägger sig vid 21.30.
Träffar polare, går på fest utan att dricka, bakar, studerar, eller hitta på något helt annorlunda som du aldrig skulle gjort annars!
elBjurro
2010-10-16, 09:41
Köp ett hus så har du sysselsättning tills du inte vill göra annat än dränka sorgerna i sprit varje helg.
Niklas W
2010-10-16, 09:42
På helgen tränar man ben!
Plugga, träna och träffa kompisar/festa nykter. Pumpa biccarna innan man drar iväg på nattklubb :D
Sitta och läsa ekonomisk tillväxtteori 04.30 på natten för man inte inte pluggat under veckan.
Ont. Kolla på film, lära sig saker och ting (t.ex genom Khan Academy), umgås med vänner etc. Finns mycket annat än att dricka varje helg.
Haha, funny cause it´s true...
Satt och läste på om Kinas ekonomiska tillväxt och finska lokalkasus till klockan 02. igår.
chrille87
2010-10-16, 10:47
På helgen tränar man ben!
så jävla stort +1, sen är man sängliggande i 2 dagar. klart!
MasterChief
2010-10-16, 10:53
Köp ett hus så har du sysselsättning tills du inte vill göra annat än dränka sorgerna i sprit varje helg.
Så sant som det är sagt. :D
:laugh:
sweetkarolina
2010-10-16, 11:06
Tränar, tvättar, äter chips, surfar och pluggar ryska.
Eller så tar ja en roadtrip till dalarna och hälsar på släkt o vänner.
Måste man förresten göra nåt på helgerna. Jag ska njuta sjukt mycket bara av att få sova ut i två dar.
Om man bara hade såna vänner :Virro
Vad är ni i för ålder? Själv är jag tjugo.Ah, då blir det svårt.
Skämt åsido, festar alla dina polare 2 ggr/vecka? Det låter rätt otroligt i så fall. Det var väl den takten jag brukade hålla (har dragit ner nu pga träningen) och då var jag den som festade mest i min umgängeskrets.
De som inte dricker/festar en viss fredag/lördag kväll (någon måste det väl finnas) kan du ju bara hänga med. Annars som sagt plugga, läsa, se på film, träna, umgås med familjen...
Potatiskillen
2010-10-16, 12:13
Man kan kolla på film , frossa godis, dricka kaffe, läsa en bok. Inte fasiken vet jag, då jag var barn så spelade man tv-spel en hel del hos någon polare.
Potatiskillen
2010-10-16, 12:14
Hur gick det? =)
Joe Hardgainer
2010-10-16, 12:21
Sover !
Carolinew
2010-10-16, 12:46
Man gör allt sådant man inte hinner med i veckan... och det inkluderar inte minst SOVA!
Man gör allt sådant man inte hinner med i veckan... och det inkluderar inte minst SOVA!
+1 på sova
Annars pluggar jag sönder mig eftersom jag tränar på vardagarna oftast*flex*
Hemma Gymmaren
2010-10-16, 12:59
Ute o kvällsskejtar. Kommer hem 23-24 och man e skit trött. SLEEEP!
Tjejkompisar som frågade igår 'Vad kan man göra för kul om vi inte vill gå på krogen!?'
Just sådär på en kväll funkar ju alltid film, nattbowling, umgås, nattgibb, spela spel som poker etc.
Lite större grejer som är kul är ju paintball, folkrace, någon sport med polarna(badminton, fotboll, tennis). Paintball+folkrace var en riktig höjdare. Dock lyckades polarn volta med bilen på första varvet! Inget körkort behövs förresten.
Planera in saker som du finner roligt, mojoo gav några bra förslag. Slippa vara en zombie på söndagen är ganska skönt med. :)
När man inte super på helgen ska man ffa passa på att göra någonting under dagen, då löser sig kvällen av sig själv då man är trött och helst bara vill ta det lugnt och må gott. Fixa upp en finare middag brukar vara rätt lagom.
EDIT: Under dagen ska man helst då vara ute.
Inte för att jag lever som jag lär, jag har en nykter helg nu och jag fasar lite över att jag borde gå ut och byta till vinterdäck, nu när det faktiskt är bra väder också.
Three pigs
2010-10-16, 23:45
Ah, då blir det svårt.
Skämt åsido, festar alla dina polare 2 ggr/vecka? Det låter rätt otroligt i så fall. Det var väl den takten jag brukade hålla (har dragit ner nu pga träningen) och då var jag den som festade mest i min umgängeskrets.
De som inte dricker/festar en viss fredag/lördag kväll (någon måste det väl finnas) kan du ju bara hänga med. Annars som sagt plugga, läsa, se på film, träna, umgås med familjen...
Ja, nästan så. Jag är nyinflyttad i en storstad så man har ju inte så himla gott om vänner.
Tjaa, idag blev jag nykter och ensam iaf. Heroes 3 & godis :D Funkar väl, men inte båda helgdagarna, blir så jäävla ensamt.
Men tack ni som tagit er tid att svara, det uppskattas :)
tränar på det man vill bli bra på
Andra helgdagen i år jag inte drack idag. Har spenderat kvällen med att titta på Jägarna och Kapten Corellis Mandolin. Om man bortser från den sistnämnda så var det jävligt lyckat :)
Man jobbar för det ger saftig OB :)
Plugga har jag gjort de tre senaste helgerna har jag gjort. Testa på?
von huff
2010-10-17, 08:03
Väntar på att dagen skall vara över,ser på film
Baka, träna? sova? Mys stund med sig själv (kan tolkas på flera sätt), träffa nytt folk.... Va fan som helst?
eternallord
2010-10-17, 09:56
Gymmar, tränar kampsport, spelar trummor själv eller med bandet, kollar film/serier/MMA, pluggar, shoppar, träffar vänner osv.
Lafayette
2022-05-06, 19:17
Spelar. Drar ner mörkergardinerna.
Joggar, träffar vänner och familj eller hittar på något roligt! :)
trädgårdsmöbel
2022-05-06, 19:26
Letar på Kolozzeum efter gamla trådar att bumpa upp.
Lafayette
2022-05-06, 19:27
:d
Rätt många nekrotrådar på sistone. :-)
Kul med livstecken på forumet dock.
kimozabe
2022-05-07, 06:42
Antingen eller?
Allt det ni skrivit och dricker samtidigt [emoji108]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
TheDoctor
2022-05-07, 13:17
Jag är rätt introvert så när jag inte dricker, vilket är de flesta helgerna nu för tiden så är det gym, bastu/kallbad, spela, kanske läsa om jag anstränger mig lite. Städa, träffa familjen ibland och ibland göra något med polarna. Men är för det mesta själv
Slösar bort min tid genom att läsa inlägg i 10 år gamla trådar, är det mitt eller lafayettes fel det är frågan.
skyffelmördarn
2022-05-07, 13:41
Slösar bort min tid genom att läsa inlägg i 10 år gamla trådar, är det mitt eller lafayettes fel det är frågan.
Slösa bort relativt till vad? Du är ju som att du ger tid ett värde i förhållande till något, gör inte det. Tid är bara tid, oavsett hur den spenderas.
humancentipede
2022-05-07, 14:02
letar på porrsajter efter japanska brudar som spelar jätteblyga ;)
Slösa bort relativt till vad? Du är ju som att du ger tid ett värde i förhållande till något, gör inte det. Tid är bara tid, oavsett hur den spenderas.
Djupt och filosofiskt svar, gillar det! Du har givetvis rätt ska flytta till Tibet och bli buddhistmunk.
skyffelmördarn
2022-05-07, 15:13
Djupt och filosofiskt svar, gillar det! Du har givetvis rätt ska flytta till Tibet och bli buddhistmunk.
4xzPwgd1L8o
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.