Visa fullständig version : Vad är gynekonasti?
som frågan lyder, jag undrar vad gynekonasti är. Är ganska fet för tillfället så pattarna är inte så fasta, lider jag av gynekonasti? o.O
svennebanan
2010-10-15, 21:14
som frågan lyder, jag undrar vad gynekonasti är. Är ganska fet för tillfället så pattarna är inte så fasta, lider jag av gynekonasti? o.O
Kanske en sökning på gynekomasti ger dig svaren du söker.
Ok uhm, men hur vet man om om man bara är "fettig" eller om man har gynekomasti?
svennebanan
2010-10-16, 10:59
Ok uhm, men hur vet man om om man bara är "fettig" eller om man har gynekomasti?
Jag vet inte hur en förstorad körtel känns eftersom jag inte haft det själv men gissar på att den känns hårdare än vanligt fett.
Mår du dåligt över situationen så rådfråga läkare. Dom borde i alla fall kunna svara på vad det är och eventuellt skicka dig vidare.
Du kan ju posta bilder här om du vill men det är ju helt upp till dig. Bedömningen är ju högst amatörmässig.
Man bokar tid hos läkare för en undersökning, så får de känna efter om det finns någon förstorad körtelvävnad. Ibland syns det ganska tydligt också, men är man fet blir det i regel svårare att avgöra. Fettet kan du iaf minska på vid en viktnedgång. Det är inte säkert att det löser problemet helt, men det blir iaf bättre.
svennebanan
2010-10-16, 11:20
Någon här på forumet hade ju problem att få det åtgärdat eftersom läkarna ansåg att han först behövde gå ner i vikt. Så lider du av övervikt, gör som Yes föreslår och börja där.
svennebanan
2010-10-16, 11:26
Nu har jag kikat lite i din journal och sett dina "stats". Bra jobbar med din viktnedgång, men dina kroppsmått stärker misstankarna om att det är kroppsfett.
Jag håller med. Oavsett om det är körtelvävnad eller inte så är fortsatt viktnedgång det som gäller just nu. Senare kan man utvärdera läget och se om det är något som är onormalt och kräver operation för att åtgärdas.
Jo, jag skulle säga att min normalvikt är på 75kg kanske, är nere på 91kg just nu. Det känns som fett(det känns likadant på bröstet som på magen) typ.
beckman88
2010-10-17, 10:21
Jo, jag skulle säga att min normalvikt är på 75kg kanske, är nere på 91kg just nu. Det känns som fett(det känns likadant på bröstet som på magen) typ.
How the hell...
How the hell...
..?
Nere, som i att jag har gått ner från 113kg -> 91 kg
Lillleif
2010-10-18, 14:04
normalvikt idealvikt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.