Visa fullständig version : Complete Protein III
FyllSkalle
2003-10-31, 14:22
Tänkte fråga er lite vad ni tycker om Complete Protein III.
smak?
koncistens?
Har käkat ett antal hinkar med Protec+ både choklad och jordgubb men börjar bli lite trött på dem.
Complete Protein III bör väl passa som "mellanmålsprotein" eller?
Protec innehåller ju mer kasein men spelar det nån roll?
muskelbyggarn
2003-10-31, 17:00
Jag kan bara ge :thumbup: för lasses nya Complete 3. Den har sålt riktigt bra och den feedback jag fått är att den smakar bra, bättre än förra versionen. Koncitensen är lättblandad och bra.
Personlig favorit är Jordgubb.
Vänl,,,
Tobbe
FyllSkalle
2003-10-31, 17:37
ok
kanske man ska testa en hink:)
muskelbyggarn
2003-10-31, 21:56
Det tycker jag du kan göra, Fairing har bra smaker, inte bästa i mitt tycke men det är MIN personliga smak. Vet många kunder till mig som tycker att Fairing har bästa smaken! Smaken är väldigt individuell och svår att säga vad som smakar gott eller inte.
Tror personligen att Complete 3 kommer bli en storsäljare faktiskt!
Lasse
:thumbup:
(fy fan lasse nu har jag skrivit så bra så nu lär jag få fjäskrabatt :D på nästa inköp)
Vänl,,,
Tobbe
Yes... Complete III har blivit en riktig storsäljare , det mest sålda proteinet på flera Nutrition Outlet butiker :D .
Personligen tycker jag att både Choklad och Vanilj är smarrigare än jordgubben men som sagt smaken är som baken.......
Tobbe , räcker inte dina 49% i företaget FAIRING:naughty:
muskelbyggarn
2003-11-01, 16:42
Att du aldrig kan hålla käft lasse :D
Vänl,,,
Tobbe
Är chokladsmaken i C3 bättre än i C2? C2-versionen hade lite "trist" smak, så jag undrar om jag vågar mig på C3 Choklad? :)
Fairing II
2004-03-19, 12:42
Chokladen i III är faktiskt riktigt bra men smaken är som baken...
Den säljer betydligt mycket bättre än II:a så det är väl en indikation på att den faller fler personer i smaken tror jag:D
Tips: Blanda 1dl Complete choklad med 1,5dl vatten och blanda i starkt bryggt kaffe:thumbup:
GhostFace
2004-03-19, 21:32
Förklara lite närmre gärna vad detta har för betydelse;
"Unika egenskaper lactoferrin har:
· Ökar kroppens förmåga att binda järn "
Gällande Complete Protein III.
:confused:
Säljsnicksnack eller relevans för burkens egentliga roll som proteinkosttillskott?
Fairing II
2004-03-20, 00:23
en tråkig Fredagskväll långt från kontoret så får jag sno några textrader från ett annat företag som svar som förövrigt beskriver laktoferrin bra
"Av alla unika proteinfraktioner i vassle har laktoferrin speciella viktiga egenskaper för hårt tränande idrottsmän. Laktoferrin är ett järnbindande protein i transferrinfamiljen. Tranferriner är nödvändiga för att binda järn i blodet till celler och för att reglera röda blodceller.
Intensiv träning kräver syre. Transport och diffusion av syre i kroppen är beroende av järn. Det är en nödvändig del av hemoglobin - den syrebärande molekylen. Alltså idrottsmannens järnnivå är viktig.
Laktoferrin fungerar som en järn“antioxidant”—den binder till järn, förebygger att det förstörs vid bildning av fria radikaler. Laktoferrin bevarar idrottsmannens viktiga värdefulla järnförråd, det försäkrar om att järn används för syretransport och inte för att bilda fria radikaler.
Laktoferrin spelar också en viktig roll i immunsystemet; den styr makrofagaktivitet och stimulerar förökning av lymfocyter. De här järnbevarande, immunförbättrande egenskaperna hos laktoferrin är viktiga skäl att ha med Complete III i kosten"
Om du söker på nätet så hittar du massor om Laktoferrin i alla möjliga sammanhang
Originally posted by Fairing II
en tråkig Fredagskväll långt från kontoret
Jaha, det är därför du inte svarar på mitt mail :thefinger
Sir Anselm
2004-03-20, 12:49
Jag kör på C3 med chokladsmak, och jag måste säga att den är ruskigt god, nästan som pucko (blandar i mjölk). Den rekommenderas:thumbup:
hur mkt väger en hink ? hittar ingenting om det i webshopen ;)
Originally posted by abjorn
hur mkt väger en hink ?
0,002 ton.
Kunskap vid sidan om.
Laktoferinets uppgift i mjölken är att hålla tillbaka tillväxten av olika bakterier. Det är bra för barnet eller kalven så att det inte kommer med bakterier som skulle förstöra den naturliga balansen av goda/bra/nyttiga bakterier i barnets/kalvens mage.
Alltså behöver vårast eget immunförsvar i tarmarna inte arbeta lika hårt ifall det regelbundet kommer laktoferin.
Fairing II
2004-03-21, 19:33
Complete protein III kommer inom kort i 5kg förpackningar med en kanongod Choklad/mint smak.
Vissa ÅF vill att vi skall döpa produkten till "Muskelbyggarn" av någon anledning
Ovanstående produkt kommer bara att finnas under en begränsad tid
/Lasse
Vad är "inom kort"? En månad typ eller :confused:
Bör väl finnas till försäljning inom 3-4 veckor
/Lasse
GhostFace
2004-03-22, 09:44
Varför bara under begränsad tid?
Försäljningstrick för att öka omsättningen?
Efterfrågan på 5-10kg förpackningar är ganska stor så vi kör en batch på prov och faller allt väl ut så kanske det blir en lagervara annars inte .
Man vet att smaker som Choklad/mint , Banan , Toffe bara säljer bra under ett kort tag pga att dom flesta tröttnar betydligt fortare på dom smakerna än ex. jordgubb och choklad.
Sist men inte minst så är väl tanken att vi skall öka omsättningen med denna produkt och inte minska den...................
Ironbabe
2004-03-22, 10:23
Complete protein III kommer inom kort i 5kg förpackningar med en kanongod Choklad/mint smak.
/Lasse
Jag älskar choklad/mint smak!! Bara måste prova den :D
muskelbyggarn
2004-03-22, 10:25
Kommer bli en kanonprodukt, speciellt om också produktmärkningen blir den tilltänkta :D
Vänl,,,
Tobbe
Vad kosta seij?
/Leifi
Det säger vi inte till dig för du bara prutar:thefinger
Kan hälsa att efter ett provsmak på Choklad/minten så drogs mina
tankar till ett eftermiddagskaffe med "After eight" som tilltugg :eating:
Detta blir nog mer än en "spec edition" skulle jag tro :thumbup:
// Niklas
Cooolt.. ja vill åsså smaka :D
Tänkte skicka mitt Exell choklad å köpa mig en burk CP III jordgubb :smokin:
Ja ska bara !! som alfons säger
Marcus
Ingen anledning att skicka Exell'en. Ha den som "efterträning"
och Completen som morgon och kvällsdricka :thumbup:
// Niklas
tsssssss
ähh compleaten kan ja ha till efterträningsdrink åsså ju... man får ju inte snåla :naughty:
Tobbe<<<<'
Kommer bli en kanonprodukt, speciellt om också produktmärkningen blir den tilltänkta
Va mena du me det ?? speciellt också om produktmärkningen blir den tilltänkta ??
E de nå Special PR ellr :D
M
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.