Visa fullständig version : Hjälp med bulk frukost!
timmey111
2010-10-13, 19:59
Hej har tänkt bulka från idag fram tills januari/februari. Har på den tiden tänkt öka i styrka, men även lite vikt. Väger just nu runt 67-68kg morgonvikt och har tänkt att väga runt 73kg i februari. Vad tycker ni, är det för mycket eller för lite eller lagom. Vill inte precis bli en tjockis.
Aja till topic.
Har väldigt svårt att vakna på morgonen o hinna med frukost innan skolan, men nu har jag bestämt mig. Oftast blir det så att jag då blir hungrig runt 10-11 tiden och längtar efter lunchen. MEN nu ska jag vakna mycket tidigare och äta en bra frukost. Vad/hur mkt tycker ni att man ska äta i frukosten under bulk?
Hur mycket äter ni under frukosten när ni bulkar?
Vill ha tips på bra frukostmat och det ska även vara proteinrik!
Ni kan även ge tips om kaloririkt mat!
Tack!
snatch914
2010-10-13, 20:12
Hej har tänkt bulka från idag fram tills januari/februari. Har på den tiden tänkt öka i styrka, men även lite vikt. Väger just nu runt 67-68kg morgonvikt och har tänkt att väga runt 73kg i februari. Vad tycker ni, är det för mycket eller för lite eller lagom. Vill inte precis bli en tjockis.
Aja till topic.
Har väldigt svårt att vakna på morgonen o hinna med frukost innan skolan, men nu har jag bestämt mig. Oftast blir det så att jag då blir hungrig runt 10-11 tiden och längtar efter lunchen. MEN nu ska jag vakna mycket tidigare och äta en bra frukost. Vad/hur mkt tycker ni att man ska äta i frukosten under bulk?
Vill ha tips på bra frukostmat och det ska även vara proteinrik!
Ni kan även ge tips om kaloririkt mat!
Tack!
5-6kg på 4 månader säger ju sig självt. (ganska så lagom)
Minst 30 gram proteiner, resten är upp till dig hur du vill lägga upp din kost. Helst ska det givetvis finnas även kolhydrater och fetter.
Jag äter minst 500kcal till frukost när jag bulkar. Varav minst 30 gram protein.
Havregryn, mjölk, ägg, jordnötssmör, mackor, mjukost, ost, köttpålägg..
Jag brukar käka lagad mat och en proteindrink till det. Typ tacos
Tjena!
Om du har svårt att få i dig mastig mat på morgonen så är mixern svaret! Mixa 2 dl havregryn, 1 dl proteinpulver, 4 dl mjölk och en skvätt rapsolja så har du runt 800-900 kcal ungefär. Drick detta 2 ggr per dag utöver din befintliga kost så kommer du nog gå upp! Har hjälpt mig iaf!
Omelett. Ägg är närings- och proteinrikt och innehåller bra fetter, och man kan lägga typ vad som helst i den. Har för mig att ett ägg innehåller sådär 85 kcal, så man kan ju utgå därifrån när man bestämmer hur mycket som behövs för bulk och hur stor del du vill äta till frukost. Ost är både proteinrikt, kaloririkt och gott, eller kött av olika slag, grönsaker, kryddor, whatever. Vispa ner lite grädde och öka kalorimängden betydligt.
Vill man ha kollisar är ju gröt en bra grej, koka med ägg i för mer protein.
Eddie Vedder
2010-10-13, 20:17
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110768
jag äter vad jag vill, men en protte shake på morron och tar lite extra till lunchen så jag orkar träna senare på dagen efter skolan.
1250kcal...fast då får jag kämpa med den 30min i bästa fall ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.