Visa fullständig version : nya däck på gamla fälgar?
Har 4 fälgar som det idag sitter sommardäck på. Jag skall nu lämna in dessa och sätta på odubbade vinterdäck. Vad kan detta kosta på ett ungefär? Vill veta så att däckfirman inte lurar mig.
Har 4 fälgar som det idag sitter sommardäck på. Jag skall nu lämna in dessa och sätta på odubbade vinterdäck. Vad kan detta kosta på ett ungefär? Vill veta så att däckfirman inte lurar mig.
Köper du däcken på däckfirman brukar de montera gratis, annars är de ena snåla jävlar. Hur mycket det kostar för 4 dubbfria vinterdäck beror på däckstorleken, märket, modellen och affärens vinst.
2000-10 000 mellan tummen och pekfingret.
200-500Kr beroende på däckfirma. Har du tur gör dom det åt dig för saft och bullar.
2000-10 000 mellan tummen och pekfingret.
Din däckgubbe har lurat dig. :D
Köper du däckena på däckfirman?
Det brukar ingå isåfall.
Annars gissar jag på 50-150kr per däck för krängningen.
Däck skiftar väldigt beroende på kvalité, tillverkare och framför allt storlek.
Ring runt till några olika däckfirmor om du är rädd för att bli lurad.
Jag köper däck där och det är 17" fast vet inte bredd osv. Men det låter ju inte som att det kommer kosta så farligt mycket
Min däckgubbe brukar ta en hundring för 4 däck. Han är dock väldigt hygglo. Andra brukar ta lite mer.
Det är tyvär rätt olika vad sånt går på, i viss mån beroende på vilken tid man är där och om man vill ha kvitto eller inte.
Din däckgubbe har lurat dig. :D
Ja, för att köpa däcken alltså :smash:
500 spänn styck för regummerade 13-tumsdäck från Kina, eller upp till 2500 spänn för ett 17-tums kvalitetsdäck. Jag ville liksom poängtera att han måste uppge lite mer info.
Jag har då aldrig handlat däck någonstans där de inte monterade av och på gratis samt tog hand om de gamla däcken utan kostnad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.