handdator

Visa fullständig version : Övningar mellan simlängder?

TheLaMarty
2010-10-13, 17:35
Har nyligen (för två veckor sedan) börjat simma. Bland annat för barndomslång skolios som ny blivit åtgärdad. Min kiropraktor sa att simma var bästa sättet att komma igång med rygg igen!

Jag vill simma så mycket som jag klarar av, då jag tydligen är underviktig enligt ett BMI på 16. Vet inte om det säger så mycket. Är tjej 19år. Så mitt mål är i stora drag att träna upp rygg prio, och sedan "allmän" styrka.

Nu när jag varit i simhallen några gånger, har simmat bröst- och ryggsim så länge jag orkat bara, varierat från 20 till 45 minuter. Jag har märkt att många andra som simmar stannar borta vid trapetserna (eller vad de nu heter) och gör typ armlyft. Då de hivar upp sig själva med armarna. Jag testade det och det verkar ju jättebra!

Så min fråga är väl, vad finns det för övningar jag kan göra mellan simlängder? Jag vill inte överdrivet pumpa muskler eller något, men jag vet att jag behöver få mer muskler i stort sätt överallt.

Vad finns det för övningar man kan göra helt enkelt! :bpump:

luckemuck
2010-10-14, 00:56
crunches, armhävningar, burpees, chins, dips

såna övningar du kan göra vid bassängkanten som inte bygger stora muskler med volym utan gör dig starkare så du kan simma längre :*)

TheLaMarty
2010-10-14, 22:24
tack! Nu har jag massa övningar att googla på :3

Westan
2010-10-14, 23:03
Lycka till! Hoppas det går bra!