Visa fullständig version : Kesellashake
Blanda 1½ burk lättkesella med ca 40cl blåbärssoppa, ner med stavmixer och röjj! Enkelt att ta med i en shaker!
Själv har jag haft svårt att få ner vassleprotein, då jag inte gillat smaken, men detta borde väl kunna vara en helt ok ersättare? Eller vad tror ni?
:eating:
King Grub
2003-10-31, 13:29
Urrk. ;)
Kesella, med långsam aminosyreutsöndring, kan ju inte ersätta vassleprotein, med snabbt upptag. Däremot passar det som proteinkälla till t ex ett mellanmål, om du nu inte kan hitta på något godare.
VADÅ URK?!? Det smakar ju prima! Try it before judge it! =)
Men när skall man ta vassleprotein då? Om man äter 3 ägg till frukosten, det borde räcka där då eller?
Kanske komplitera till skollunchen?
Tar en gainer efter jag tränat så. Brukar sedan dra en kesellashake till nattmål eller liknande.
King Grub
2003-10-31, 20:16
Men när skall man ta vassleprotein då? Om man äter 3 ägg till frukosten, det borde räcka där då eller?
Direkt på morgonen och direkt efter träningen är lämpligast. I brist på bättre duger det som mellanmål också, eller som komplement till andra mål med lite protein i. 3 ägg är det rätt ynkligt med protein i efter en lång natt, så där skulle kunna vara ett alternativ, liksom till skollunchen, om den är proteinfattig. Använder du både gainer och vassleprotein? Du skulle ju kunna ta vassle+snabba kolhydrater efter passet, så kan du själv avgöra protein/kolhydratmängden bättre, plus att du slipper betala proteinpris för de billiga kolhydrater som finns i gainern.
Kesellashaker äger, äter typ 2 om dan nu under deffen. Mina favoriter är, kesella med hallonsaft och frysta hallon samt 2 äggvitor, det blir som glass nästan. Sen är det grymt att slänga i apelsinsaft och ett par klementin klyftor oxo. Oboy och bananan är fint det med, men inte nu på dieten. :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.