Visa fullständig version : Körkort
Tjenare
Ska börja med körkort nu.
Stora KÖRKORTSPAKETET
9800:-
Komplett med teori + bokpaket
18 körlektioner á 40 min (förmodligen klarar jag mig på under 18 lektioner och då får man ju pengarna tillbaka för dom lektionerna)
Halkbanekörning
Vad är det som mer behövs? Är det verkligen "komplett" det här paketet? Vad mer behöver man köpa till :)?
http://www.hagatrafikskola.com/priser.php
Tack så jätte mycket!
En till fråga:
Hur länge övningskörde ni innan ni börja ta lektioner? Vad kostade erat körtkort?
Trevlig helg.
Riskettan, uppskrivningen och uppkörningen kostar nog sammanlagt runt 2-3 lax.
trekie du kan bumpa gamla trådar om det handlar om samma ämne som du tidigare gjort tråd om. bara så du vet.
Larsson85
2010-10-08, 18:15
(förmodligen klarar jag mig på under 18 lektioner och då får man ju pengarna tillbaka för dom lektionerna)
Fast nu är det ju inte riktigt så det fungerar. När jag skulle ta körkort så gjorde jag först en gratis provkörning där körläraren bedömde om jag behövde det stora eller lilla paketet. Bedömningen blev att det var tveksamt och att det möjligen kunde gå med det lilla paketet.
Eftersom jag visste att jag fick pengarna tillbaka om det skulle bli lektioner över så tänkte jag att det är lika bra att ta det stora paketet. Problemet är att om man tar det stora så skäms dom inte för att lägga mer tid på varje moment och dra ut på det så att alla lektioner ändå tar slut. Ovanpå detta så ringde sekreteraren hem till mig veckan innan uppkörningen och sa att min körlärare hade sagt att jag inte var riktigt redo och ville att jag skulle ta några ytterliggare lektioner. Slutsatsen blev att det totala antalet lektioner blev fler än vad det stora paketet innehöll
Idag hade jag så klart inte gått på det igen, men när man inte ens är 18 så är man naiv och står inte upp för sig på samma sätt.
johanhej
2010-10-08, 18:15
Det där är bara körskolans avgifter som du säkert förstår!
Det som tillkommer är halka, uppkörning, uppskrivning och någon föreläsning om droger.
Fajerfajtern
2010-10-08, 18:33
Tänk på att körskolorna har stort vinstintresse...
Jag har inte speciellt bra läshuvud och saknade teoretisk kunskap, men lyckades klara teorin med bravur, på 3 dagars nötning av frågor här http://korkortonline.se/teoritest/ (betalade för hela testet).
Teorin sitter fortfarande rätt bra!
Hade inte övningskört något innan mina lektioner... Kuggade första gången efter 8 lektioner. Tog 2 nya och inför andra uppkörningen sa läraren att jag absolut kommer kugga, var allmänt dryg osv. Ville att jag skulle boka fler lektioner.
Klarade det fint utan, om än med sämre självförtroende...
Ser billigt ut där jag går just nu kostar det:
Teorikurs 5 lektioner 1500kr.
Riskettan 1200kr.
Halkbanan 1800kr.
Körlektion á 40min 520kr/stk.
hahavaffan
2010-10-08, 18:50
Jag körde nästan varje dag med mamma från dagen jag fyllde 16 tills uppkörningen två veckor efter min 18-årsdag (bilnörd), så jag klarade mig på fyra lektioner med körskola och teoriboken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.