handdator

Visa fullständig version : Äter, men inget händer. Förutom bilringar!

Fis
2010-10-03, 21:38
Tjena, har funderat lite på senaste tiden angående mina resultat.
Jag började träna i februari och har kört på seriöst sen dess, har försökt äta en näringsrik kost för att maximera utvecklingen.
Men nu på senare tid så börjar jag fundera ifall jag borde fått bättre resultat under dessa 8 månader. Men dessutom slår det mig att jag inte har gener för att bli vidare muskulös.
Har blivit starkare, fått större muskler, men allt känns som om de borde varit mer. Sedan så får jag lätt fett på kroppen när jag äter mkt, mkt fläsk runt magen iallafall.
För ett år sedan idag vägde jag 58kg
Februari, då jag började träna vägde jag 62kg
Idag väger jag 69-70kg.

Är allt bara inbillning, eller kan det faktiskt vara möjligt att jag inte kan bli större än såhär utan bara blir fet?
Eller är jag bara otålig, och borde ge det mer tid? Känns lite tragedi att ge järnet på gymmet utan att få några vidare resultat längre.

Men anledningen för att detta ligger på kost är för, jag vill ju bygga, så jag äter mkt mer än innan, ochtränar hårt, men ändå får ja fläsk på magen!
Är det så en riktig bulk ska gå till? :D

Bwall
2010-10-03, 21:42
Du kommer ju bli fetare vid en viktuppgång, det är oundvikligt. Hur stor muskelmassa i förhållande till fettmassa du får beror bl.a på dina gener, din träning samt din kost. Vill du bygga måste du acceptera lite extra fett.

mikaelj
2010-10-03, 21:56
Hur lång är du? Hur ser din träning ut?

beckman88
2010-10-03, 22:00
Du kommer ju bli fetare vid en viktuppgång, det är oundvikligt. .

Lite udda uttalande tycker jag. Har du aldrig varit i puberteten? Klart du kan gå upp i vikt utan att bli fet.

Fis
2010-10-03, 22:34
Jag är 178cm.

En annan grej är att jag har väldigt breda höfter, inte fett bara utan själva höftbenet är högt upp och står ut ganska mycket. Så det är ju ganska bittert att jag jämt kommer ha lovehandles liknande former..
Har blivit lite grövre, de flesta säger ju att det ska synas mindre då, men det är knappt någon skillnad rent utseendemässigt på höfternas vidd nu eller för 8 månader sedan.

Tack för era svar :1)

beckman88
2010-10-04, 00:06
Jag är 178cm.

En annan grej är att jag har väldigt breda höfter, inte fett bara utan själva höftbenet är högt upp och står ut ganska mycket. Så det är ju ganska bittert att jag jämt kommer ha lovehandles liknande former..
Har blivit lite grövre, de flesta säger ju att det ska synas mindre då, men det är knappt någon skillnad rent utseendemässigt på höfternas vidd nu eller för 8 månader sedan.

Har precis som dig ett brett bäckenben, får bara lära sig att leva med det, ser ut som att man har love handles när man är lite bulkig. Men det menar inte att man inte kan ha en snygg kropp.

martikainen
2010-10-04, 06:53
Att du inte är lika stor nu som du förväntat dig är rätt vanligt, man lägger in på sig 10kg+muskler per år om man inte är ett freak.
Att du blivit fet innebär ju att du ätit för mycket.

Du behöver inte bli fet för att kunna lägga på dig muskler, det enda du måste bli är tyngre, då muskler väger. (om du nu inte samtidigt tappar fettvikt)

Rahf
2010-10-04, 07:01
Jag är 178cm.

Många har breda bäcken, det är inte ett så stort problem som man tror.

Fis
2010-10-04, 08:04
Har precis som dig ett brett bäckenben, får bara lära sig att leva med det, ser ut som att man har love handles när man är lite bulkig. Men det menar inte att man inte kan ha en snygg kropp.

Hehe, blir glad av att inte va ensam me det. Tack för era svar btw.
Men man vet ju inte om man ska bulka för som du säger så får man ju skitfeta höfter om de redan är breda innan, och deffar jag så lassar jag ju inte på lika mycket muskler och blir alltså smal=höftben syns.
Så det är lite pest eller kolera där, men du säger att de inte betyder att man e dömd att ha en ful kropp?
Tanken har slagit mig att man ska bli grövre runt bröstkorgen och bli bredare helt enkelt, inte bara rygg alltså - men är det ens möjligt?

Eddie Vedder
2010-10-04, 08:15
Så det är lite pest eller kolera där, men du säger att de inte betyder att man e dömd att ha en ful kropp?

Det är enbart pest eller kolera om man missuppfattar ordet "bulka" vilket du verkar göra. Det handlar inte om att käka sig fet utan att helt enkelt medvetet överäta för att successivt öka i vikt i kombination med styrketräning. I vilken omfattning det sker är individuellt, går det för fort så sakta ner. Håll ständig koll på våg, spegel och träningsresultat.

Såhär har jag skrivit:
Begreppet “bulk” och sund viktuppgång (http://traningslara.se/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/)