Visa fullständig version : intensivkursen, erfarenheter?
Godmorgon kolozzeum.
Tråden handlar om körkort, och intensivkursen. Här kommer lite info och frågor.
Jag är generellt sätt en lat person, som har svårt för teori. Har inte möjlighet att övningsköra hemma pga vissa anledningar. Jag vill skaffa körkort så snabbt och enkelt som möjligt - jag är beredd att lägga fram pengar. Funderar på en intensivkurs. Hur många här har gått intensivkurs? Hur många teorilektioner, körningar osv är det? Hur lång tid kan det ta MAX att ta ett körkort med intensivkurs? Individuell sak I know, men hur snabbare än en vanlig kurs kan det gå? Vad gör man på intensivkursen sådär allmänt?
Btw, manuell ska jag ta.
Har du kört något alls innan? Jag tror det är en stor fördel. Har 3 kompisar som tagit en intensivkurs och alla klarade kortet på första uppkörningen men samtliga hade då kört en del privat innan.
Jag gick en intensivkurs men hade kört mycket innan. Kursen tog 2 veckor och innehöll 15 körlektioner och kostade runt 6000:-. När vi inte körde så satt vi och pluggade teori och hade fri tillgång till deras datorer där vi fick sitta och svara på frågor. Det fanns alltid en lärare som kunde hjälpa oss om det behövdes.
Icefire - Kört lite innan ja. Kan koppling, dragläge osv.
Frantic - Hmm, låter bra. Om jag tar typ en 15 lektioner + kör lite hemma så går det nog definitivt snabbare. Teorin ingår väl i intensivkursen så det kör jag också med skolan och lite hemma.
Nu är frågan vilken trafikskola man ska ta denna ''kursen'' på.
Larsson85
2010-10-03, 15:15
Jag skulle tro att du blir en mycket bättre bilförare om du tar lektioner över lite längre tid.
majak0vskij
2010-10-03, 15:21
Jag körde ingenting innan gick intensivkursen i två veckor och klarade sedan båda proven på första försöken, no problems. Tror jag hade 21 körlektioner och resten teori. Jag har dock väldigt lätt för teori.
Scratch89
2010-10-03, 17:53
Den enda jag känner som tagit en intensivkurs fick på uppkörningen instruktionen att ta vänster i rondellen, och hon tog bokstavligt talat vänster i rondellen, så hon fick mötande trafik mot sig. Bra drag.
Wille005
2010-10-03, 17:58
Den enda jag känner som tagit en intensivkurs fick på uppkörningen instruktionen att ta vänster i rondellen, och hon tog bokstavligt talat vänster i rondellen, så hon fick mötande trafik mot sig. Bra drag.
Det hela hade varit komiskt om det inte var för den ringa detaljen "hon", vilket gjorde händelsen betydligt mer normal. :D
Det hela hade varit komiskt om det inte var för den ringa detaljen "hon", vilket gjorde händelsen betydligt mer normal. :D
:laugh:
Scratch89
2010-10-04, 02:21
Haha! True.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.