Visa fullständig version : Lågt blodtryck
bear.flowertwig
2010-10-01, 22:05
Har alltid haft lågt blodtryck och fått yrsel nån gång ibland när jag reser på mig och liknande. Tycker dock att det blivit en markant skillnad senast tiden när det känns av lite titt om tätt. Wuz up wit that?
/yr :Virro
filmjölk
2010-10-01, 22:47
Gå till vårdcentral och ta blodprov. berätta om din situation. omedelbums.
Är det inget så ät mer järn. Jordgubbar, inälvsmat och annat blodbildande. Eller järntillskott typ niferex, bajsar du svart har du mer än tillräckligt med järn i kosten.
De enkla sakerna: Äter du, dricker du (blodvolymen består som bekant ganska mycket av vatten), vilar du, sover du tillräckligt? Hur ser det ut runtomkring dig; är det stressigare än vanligt?
Är du orolig, gå till vårdcentralen för din yrsel (inte för ditt låga blodtryck, för du vet ju egentligen inte att blodtrycket är problemet). Ang. att äta järn, så lär ju vårdcentralen ta ett Hb. Att äta järnrik mat är aldrig fel, men att äta järntillskott om man inte behöver det är onödligt. Järntabletter kan ju f.ö. förutom att göra att man bajsar svart göra så att man inte bajsar alls.
bear.flowertwig
2010-10-02, 00:27
Tack. Mja, alltid haft stressiga jobb mer eller mindre. Visserligen på nytt och då är man ju alltid lite mer på tårna ett tag men det är nästan bara positiv stress. Nåja, får väl ta å kolla upp det om det inte ger sig. I övrigt sköter jag om kroppen ja.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.