Visa fullständig version : Så Äter Kai Greene
Mass-Tech
2010-10-01, 15:36
09.00 Cardio
Hormon tillskott
Vitamin C
Fettförbrännare
Kaffe
10.00
24 äggvitor
1.25 dl russin
3.25 dl havregrynsgröt
13.15
1 stor sallad med dressing
1 rostad kyckling
1 rad revben med barbecue sås
Iste
http://www.finecooking.com/assets/uploads/posts/9392/051098025-01-roasted-chicken_xlg_lg.jpg
16.00
2st RTD protein
17.45
396g biff
2 ägg
½ kyckling
Iste
http://newyork.seriouseats.com/images/20090901-fairwaycafe-hangersteak.jpg
19.30 Träning
NO tabletter
21.15
1 RTD protein
1 flaska Gaorade
22.00
450g fisk (tilapia)
Gröna böner
1 apelsin
Totalt Kcal:6192 P:729 K:234 F:266
Fredrik_S
2010-10-01, 15:43
Hur mycket kostar en sånt matintag i sverige tro?
Hur mycket kostar en sånt matintag i sverige tro?
Runt en 700-800 skulle jag tippa på om handlar lite smart. Var ju inte lite kött han tryckte i sig dagligen :Virro
Vad gör kroppen med allt proteinöverskott?
Omvandlar till glukos eller något om jag inte är helt ute och cyklar
Runt en 700-800 skulle jag tippa på om handlar lite smart. Var ju inte lite kött han tryckte i sig dagligen :Virro
Det låter lite väl mycket... Eller?
Mass-Tech
2010-10-01, 16:18
I hans fall muskler.
Det låter lite väl mycket... Eller?
Det beror ju på vad hormontillskotten och fettförbrännarna kostar.
isterbuk
2010-10-01, 16:23
Wow, den frukostgröten skulle sitta bra fint :)
filmjölk
2010-10-01, 16:25
Han borde skaffa sig ett 4h måltidsfönster, träna på tom mage och äta eaa efter och före passet. Gelegodis is samband med eaa efter förstås. Lite HIIT på det, och makaroner till frukost. Cola Light borde han lägga till med, och mörk choklad.
Det beror ju på vad hormontillskotten och fettförbrännarna kostar.
Om hormontillskotten inefattar allt blir det naturligtvis en väldigt hög summa. Nej, jag räknade på matintaget.
Nu vart jag hungrig, imponerande mycket mat..
Fredrik_S
2010-10-01, 16:37
I hans fall muskler.
Det är väl i princip inga gram av proteinet de äter som blir till nya muskler.
Alltså dessa killar bygger ju inte direkt många om ens några kilo muskler extra per år utöver tidigare år. Inte direkt så att de väger mer och mer för varje tävlingsår.
Så det är ju inte direkt något protein som blir till muskler. Det handlar väl mest om att ju mer protein ju mer chans till stimulering av proteinsyntes och ju mer de äter ju större chans att det kanske blir lite mer muskler.
Alltså dessa killar bygger ju inte direkt många om ens några kilo muskler extra per år utöver tidigare år. Inte direkt så att de väger mer och mer för varje tävlingsår.
Så det är ju inte direkt något protein som blir till muskler. Det handlar väl mest om att ju mer protein ju mer chans till stimulering av proteinsyntes och ju mer de äter ju större chans att det kanske blir lite mer muskler.
Nya muskler har väl ingen påstått. För att bibehålla massan måste ju muskler byggas.
Fredrik_S
2010-10-01, 16:43
Nya muskler har väl ingen påstått. För att bibehålla massan måste ju muskler byggas.
Nej men frågan "vag gör kroppen med allt proteinöverskott" blir ju lite så.
Hur vet vi att det är ett proteinöverskott liksom.. Det kanske är den mängd som krävs för att bibehålla muskelmassan...
Mass-Tech
2010-10-01, 16:44
Han vägde mer i år än 09 eller på ASC 10. (Enligt honom själv)
Fredrik_S
2010-10-01, 16:51
jojo men det var nog inte många kilo muskler.
Och med tanke på att han äter 5 kg protein i veckan så kan man ju iallafall konstatera att proteinet han äter inte har som främsta syfte att nybilda protein i musklerna utan som stimulans till bibehållning och eventuellt skapa mera muskler. Så vi har ju ingen aning om, om det är ett överskott eller inte av protein.
ARMSTARK
2010-10-01, 17:26
Skulle tippa att en hel del går "down the drain", det är ju det det handlar om att överäta: Att se till att det finns tillräckligt, inte kanske precis nödvändig mängd.
Kai har fått kritik för sin mage, "insert suspect drugs", jag tror att han helt enkelt äter djävligt mycket! Jag har själv börjat få lite för mycket buk och jag är fan den renaste som finns.
"396g biff" Bra! Man ska vara noga!
"396g biff" Bra! Man ska vara noga!
14 oz beef, troligtvis.
ARMSTARK
2010-10-01, 17:34
14 oz beef, troligtvis.
Å det säger du nu, jag har rotat runt i kyldisken efter en biff på 396gr! Man vill ju vara opti!
Å det säger du nu, jag har rotat runt i kyldisken efter en biff på 396gr! Man vill ju vara opti!
Jag med!
Frågade till och med dem i affären... Det blev snabbt pinsamt.
Är "hormontillskott" ett sätt att hinta/erkänna att man brukar, eller är det ett lagligt hormontillskott som åsyftas?
ARMSTARK
2010-10-01, 18:30
Är "hormontillskott" ett sätt att hinta/erkänna att man brukar, eller är det ett lagligt hormontillskott som åsyftas?
Nuts nuts, say no more, know what I mean, know what I mean?
Mass-Tech
2010-10-01, 18:59
http://www.supplementcentral.com/images/products/MMD-HG-001.jpg
Jag tror inte att han tar de "starkare" grejorna direkt på morgonen.
King Grub
2010-10-01, 19:04
Givetvis blir en stor del muskler. Det gäller alla; att muskelmassan kanske inte ökar beror på att muskelnedbrytningen är lika stor. Men man bygger hundratals gram muskler per dygn, och mycket av proteinet man äter blir muskelprotein. Och för en person som Kai har handlar det om mycket stora mängder.
ARMSTARK
2010-10-01, 19:09
Och man får inte glömma att (det kan vara King Krub som informerat om detta, minns inte varifrån jag fått det) kroppen ständigt bygger upp, bygger ner, bygger upp, bygger ner, oavsett om det behövs eller inte. Det är därför som man förlorar så mycket muskler på kort tid när man inte tränar på länge. Iom att kroppen inte behöver musklerna så byggs de inte upp igen.
Och man får inte glömma att (det kan vara King Krub som informerat om detta, minns inte varifrån jag fått det) kroppen ständigt bygger upp, bygger ner, bygger upp, bygger ner, oavsett om det behövs eller inte. Det är därför som man förlorar så mycket muskler på kort tid när man inte tränar på länge. Iom att kroppen inte behöver musklerna så byggs de inte upp igen.
Fast det gör man ju inte. Har gått ett par månader utan att jag sett någon visuell skillnad, bara jag sköter kosten.
ARMSTARK
2010-10-01, 19:30
Fast det gör man ju inte. Har gått ett par månader utan att jag sett någon visuell skillnad, bara jag sköter kosten.
Det kan vara så, för när man inte tränar så mycket brukar vara perioder då man inte pririterar träning/kost.
Det kan vara så, för när man inte tränar så mycket brukar vara perioder då man inte pririterar träning/kost.
När du inte tränar har du inte alls samma muskelnedbrytningen som när du tränar, vilket innebär att du kan gå bra länge innan du ser någon visuell skillnad. Oftast är det huvudet som spelar dig ett spratt om du tycker att du tappat massor av massa när du inte tränat på 2veckor.
ARMSTARK
2010-10-01, 20:16
När du inte tränar har du inte alls samma muskelnedbrytningen som när du tränar, vilket innebär att du kan gå bra länge innan du ser någon visuell skillnad. Oftast är det huvudet som spelar dig ett spratt om du tycker att du tappat massor av massa när du inte tränat på 2veckor.
Två veckor är väl marginellt, jag tänker två månader.
Fredrik_S
2010-10-01, 20:43
Givetvis blir en stor del muskler. Det gäller alla; att muskelmassan kanske inte ökar beror på att muskelnedbrytningen är lika stor. Men man bygger hundratals gram muskler per dygn, och mycket av proteinet man äter blir muskelprotein. Och för en person som Kai har handlar det om mycket stora mängder.
åh fan, fick för mig att det absolut mestadels var återvunnet muskelprotein från det nedbrutna musklerna som återgick till proteinsyntesen.
Låter som det är en dålig ide att ta ett uppehåll från högproteindiet om man har mycket muskler i så fall :P
King Grub
2010-10-01, 20:46
åh fan, fick för mig att det absolut mestadels var återvunnet muskelprotein från det nedbrutna musklerna som återgick till proteinsyntesen
Det också, kanske största delen. Men proteinomsättningen är större än vad många tror. Det handlar för aktiva personer om hundratals gram protein som både nybildas och hundratals som bryts ned dagligen.
Det också, kanske största delen. Men proteinomsättningen är större än vad många tror. Det handlar för aktiva personer om hundratals gram protein som både nybildas och hundratals som bryts ned dagligen.
Vad menas med aktiva då? Kai eller Average Joe?
17.45
396g biff
lol
24 äggvitor på förmiddagen. Mums. Nom nom nom *drool*
Joakim pettersen
2010-10-01, 21:41
VA?! Är Kai dopad?!
VA?! Är Kai dopad?!
Det är det ingen som har sagt, hater.
Joakim pettersen
2010-10-01, 22:07
Det är det ingen som har sagt, hater.
otphq5MuVqA
Fredrik_S
2010-10-01, 22:14
Man borde nästan testa å tokäta protein i nån månad eller två.. typ 500-600 gram om dagen eller så.. Är inte så svårt rent tekniskt, bara att dryga ut varje måltid med en vassledrink på 50-75 gram om man har en grundkost som innehåller 300 gram protte i dagsläget.
Kanske är en dum dyr och onödig ide eof... Men det är rätt kul med dumma dyra och onödiga idéer :)
Joakim pettersen
2010-10-01, 22:21
Kanske är en dum dyr och onödig ide eof... Men det är rätt kul med dumma dyra och onödiga idéer :)
Fungerar det så var det ju värt att testa :)
koffein_beroende
2010-10-01, 22:22
Man borde nästan testa å tokäta protein i nån månad eller två.. typ 500-600 gram om dagen eller så.. Är inte så svårt rent tekniskt, bara att dryga ut varje måltid med en vassledrink på 50-75 gram om man har en grundkost som innehåller 300 gram protte i dagsläget.
Testa och återkom med resultat :thumbup:
Ganymedes
2010-10-01, 22:36
Ser att jag måste sänka mitt proteinintag mao... :)
Jag tror inte att han tar de "starkare" grejorna direkt på morgonen.
Eh, för att?
Jag ligger på snart 500 gram protein om dagen. Märker tydlig skillnad att när jag äter runt 4 gram protein/kg kroppsvikt så är jag starkare och större jämfört med om jag ligger på ca 2 gram protein/kg kroppsvikt och äter resten av energin i form av kolhydrater.
Prova 1-2 månader så får du se om du märker skillnad :)
Eh, för att?
För att man tar sin stänkare på kvällen...
För att man tar sin stänkare på kvällen...
Tror jag inte i det här fallet.
Lasse Kongo
2011-01-01, 16:59
Handlar ju om hans kost tråden, men iaf en tråd om Kai, jag hade inte sett denna innan, fyfan vad imponerande posering:
VNB3y0_vlMk
Han ser ut att ha kört sina knäböj. Satan.
Dreglade av att läsa det där...
Handlar ju om hans kost tråden, men iaf en tråd om Kai, jag hade inte sett denna innan, fyfan vad imponerande posering:
Gillar introt starkt!
Kai Greene och Rodney St Cloud med Bob Chick som kommenterar!
woCWYDcujqA
Mera Kai
PDGuc928udg
5v1O4r2EUyM
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.