Logga in

Visa fullständig version : undran..

Trollet
2003-10-29, 10:16
Min pojkvän cyklar ibland tidningar på morronen, det brukar ta ca 2½ h. Det blir stundtals rätt så högintensit då han springer upp och ned i trapphus och trampar på cykeln. Han äter inget innan utan när han kommer hem. Vad jag undrar är om det räcker att äta en tonfiskbruk el prottdrink + en banan. Jag tycker det känns som att det blir för lite kolhydrater? Efter han ätit lägger han sig och sover nån/några timmar.
Experter, fram med svaren!!

King Grub
2003-10-29, 10:22
2½ timmes konditionsträning på fastande mage! Det låter som ett synnerligen dumt upplägg. Tränar han? Då får han räkna med betydligt sämre, om några alls, resultat, än om han åt före och efter. Han borde äta både innan och efter. Så lång relativt intensiv träning förbrukar mer än 1000 kcal, och någon banan räcker definitivt inte för att ersätta energin eller återhämta sig. En rejäl frukost är vad han behöver ha i magen efter den ansträningen. Kan han av någon anledning inte äta ordentligt innan, kanske han kan ta bananen och tonfiskburken då istället, då han åtminstone har något i sig.

Men efteråt, då bör han äta en rejäl måltid!

m1cke
2003-10-31, 09:56
Trollet; Det är bara att ställa klockan, gå upp och laga gröt till honom!