handdator

Visa fullständig version : Övningsköra.

Meister
2010-09-28, 18:44
Saker man kan tänka på när man övningskör? Ni som har tagit körtkort/har körtkort, vad brukar eran lärare "klaga" på?

Dennis93
2010-09-28, 19:00
Nu har inte jag körkort än men du får väll vara lite mer specifik :D Alltså hur långt har du kommit med körningen ?

Och för att tillföra något så, speglarna och att söka av trafiken lite längre fram.

LoTiX
2010-09-28, 19:03
För mig var det mest att ha koll på alla skyltar. Men det är nog många som har så mycket att tänka på i början att de inte hinner registrera alla skyltar.

egge
2010-09-28, 19:04
Backspeglar, backspeglar och backspeglar. Innan vänstersväng kollar du vänsterbackspegel + en släng över axeln. Samma för högersväng fast motsatt spegel då.

Brickhead
2010-09-28, 19:20
Backspeglar, backspeglar och backspeglar. Innan vänstersväng kollar du vänsterbackspegel + en släng över axeln. Samma för högersväng fast motsatt spegel då.

+1

min brorsa failade uppkörningen pga detta, medans han annars körde i stort sett galant.

nmanradnävna
2010-09-28, 19:26
Nu ibörjan så vill du ju lära dig å köra per automatik. Hur du ska växla å allt dedär utan att behöva tänka på det. Sedan för att säga något specifikt så vill jag säga Uppsikt, uppsikt uppsikt och mer uppsikt längre fram :)

Dålig uppsikt försvårar körningen lätt imo, blir mer stressigt du ser skyltar,avfarter,svänger,övergångsställen - ja fan allt alldeles för sent. Medan om du har uppsikten långt fram och rörlig hela tiden så kan du i god tid göra dig redo

Andy.da.wohoo
2010-09-28, 19:34
Om du ska svänga vänster i en T-korsning och har kollat åt båda hållen två gånger, kolla åt båda hållen igen, det kommer ALLTID en extra bil från höger.

delta_mats
2010-09-28, 19:49
+1

min brorsa failade uppkörningen pga detta, medans han annars körde i stort sett galant.

Bra. En sådan sak är mycket viktig att få in som rutin. Folk som inte har koll bakåt är livsfarliga i trafiken.

feyin
2010-09-28, 19:51
Ja, vad har du läraren till egentligen?

Meister
2010-09-28, 19:55
Ja, vad har du läraren till egentligen?

Sluta va så sur nu va? :)