Visa fullständig version : Övningsköra.
Saker man kan tänka på när man övningskör? Ni som har tagit körtkort/har körtkort, vad brukar eran lärare "klaga" på?
Dennis93
2010-09-28, 19:00
Nu har inte jag körkort än men du får väll vara lite mer specifik :D Alltså hur långt har du kommit med körningen ?
Och för att tillföra något så, speglarna och att söka av trafiken lite längre fram.
För mig var det mest att ha koll på alla skyltar. Men det är nog många som har så mycket att tänka på i början att de inte hinner registrera alla skyltar.
Backspeglar, backspeglar och backspeglar. Innan vänstersväng kollar du vänsterbackspegel + en släng över axeln. Samma för högersväng fast motsatt spegel då.
Brickhead
2010-09-28, 19:20
Backspeglar, backspeglar och backspeglar. Innan vänstersväng kollar du vänsterbackspegel + en släng över axeln. Samma för högersväng fast motsatt spegel då.
+1
min brorsa failade uppkörningen pga detta, medans han annars körde i stort sett galant.
nmanradnävna
2010-09-28, 19:26
Nu ibörjan så vill du ju lära dig å köra per automatik. Hur du ska växla å allt dedär utan att behöva tänka på det. Sedan för att säga något specifikt så vill jag säga Uppsikt, uppsikt uppsikt och mer uppsikt längre fram :)
Dålig uppsikt försvårar körningen lätt imo, blir mer stressigt du ser skyltar,avfarter,svänger,övergångsställen - ja fan allt alldeles för sent. Medan om du har uppsikten långt fram och rörlig hela tiden så kan du i god tid göra dig redo
Andy.da.wohoo
2010-09-28, 19:34
Om du ska svänga vänster i en T-korsning och har kollat åt båda hållen två gånger, kolla åt båda hållen igen, det kommer ALLTID en extra bil från höger.
delta_mats
2010-09-28, 19:49
+1
min brorsa failade uppkörningen pga detta, medans han annars körde i stort sett galant.
Bra. En sådan sak är mycket viktig att få in som rutin. Folk som inte har koll bakåt är livsfarliga i trafiken.
Ja, vad har du läraren till egentligen?
Ja, vad har du läraren till egentligen?
Sluta va så sur nu va? :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.