handdator

Visa fullständig version : Sjuk! Hjälp snabbt?

Gasp
2010-09-28, 11:56
Hej!

Jag har nu sedan den 13 september varit förkyld. I dag (28 september) börjar har min hosta börjat avta och är bara lite snorig. Jag undrar nu, tappar man extremt mycket under dessa dagar pga att man inte gymmar? Jag äter mycket mera under dessa sjukdagar och fokuserar framförallt på proteinet, jag äter även BCAA tabletter (8 tabletter om dagen).

Jag lever dock för gymmet och det är dock sjukt jobbigt att vara ifrån, men har lyckats mig hålla ifrån pga att man inte vill få något kroniskt. Så avvaktar i någon vecka till tills jag känner mig 100 % återställd med kanske en och annan snuva.

Men min fråga lyder alltså, om jag fortsätter att hålla mig till detta (gällande intag av mat, BCAA och protein) bör jag kunna hålla mig någolunda i form utan att tappa jättemycket massa? Tränar i vanliga fall 5-6 gånger i veckan styrketräning.

Tack snälla ni!

King Grub
2010-09-28, 11:57
Vad hade du tänkt ta dig till om svaret blir "ja, du tappar mycket"? Träna fast du är sjuk? Det är inte mycket du kan göra åt saken; friskna till i stället för att oroa dig för vad som händer pga saker du inte har kontroll över.

Pjotor
2010-09-28, 12:11
Det påstås att det finns en värld utanför gymmet. Kanske kan du hitta något annat att leva för de dagar du inte kan träna.

Gasp
2010-09-28, 12:18
Istället för att du ska vara en dryg jävel grub kan du besvara min fråga huruvida muskelmassan minskar eller ej, det var min fråga.

King Grub
2010-09-28, 12:20
Jag var inte dryg; det var din fråga som visade att du oroade dig för något som du inte behöver oroa dig för. Det spelar ingen roll om ett år. Förlorar du muskelmassa under en sjukdomsperiod är den inte borta för alltid, utan kommer snabbt tillbaka så fort du kan börja träna igen. Du oroar dig i onödan. Men, om du envisas...

Ja, den minskar mer än om du hade varit frisk och tränat.

Så, nu kan du oroa dig i fred.

Gasp
2010-09-28, 12:21
Det påstås att det finns en värld utanför gymmet. Kanske kan du hitta något annat att leva för de dagar du inte kan träna.

vart i mitt inlägg står det att jag inte har ett liv utanför gymmet? Jag statuerade att gymmet och träningen i sig är en del utav mitt liv, en viktig och prioriterande del av mitt liv. Om du tycker det framstår som att jag är en isolerande AAS-snubbe får det stå för dig, vill egentligen bara poängtera att hälsa och träning är något jag värdesätter högt.

King Grub
2010-09-28, 12:22
Sluta övertolka allt som förolämpningar.

Gasp
2010-09-28, 12:22
Jag var inte dryg; det var din fråga som visade att du oroade dig för något som du inte behöver oroa dig för. Det spelar ingen roll om ett år. Förlorar du muskelmassa under en sjukdomsperiod är den inte borta för alltid, utan kommer snabbt tillbaka så fort du kan börja träna igen. Du oroar dig i onödan. Men, om du envisas...

Ja, den minskar mer än om du hade varit frisk och tränat.

Så, nu kan du oroa dig i fred.

Ok tack!

Pjotor
2010-09-28, 12:42
Jag statuerade att gymmet och träningen i sig är en del utav mitt liv, en viktig och prioriterande del av mitt liv.

Nej, det gjorde du inte. Du skrev: "Jag lever dock för gymmet och det är dock sjukt jobbigt att vara ifrån,..."

Om du tycker det framstår som att jag är en isolerande AAS-snubbe
Nu ser ju inte jag att jag har skrivit, påstått eller antytt det någonstans. Om du hittar det så får du gärna skicka ett PM.

vill egentligen bara poängtera att hälsa och träning är något jag värdesätter högt.
Det var ju bra. Kom ihåg bara att paranoia inte är bra för hälsan.

HulkH
2010-09-28, 12:49
Istället för att du ska vara en dryg jävel grub kan du besvara min fråga huruvida muskelmassan minskar eller ej, det var min fråga.

Som grub sa, plus att om du ska vara otrevlig mot folk så kan ju alla skriva sök istället, så det finns massor med trådar om det här ämnet också.