handdator

Visa fullständig version : Störiga grannar :P

skeletron
2010-09-27, 20:54
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig, för flyttade ganska nylighen till ett ganska ökänt bodstadsområde med en blandning av människor om man säger så.
Det har varit så mycket bättre än jag hört än så länge, (jag bor i Skäggetorp), men det är någon granne under som för liv på kvällar/nätter, låter som en unge som springer marathon ungefär. Kanske kan vara någon gycke möjligvis.

Jag undrar, hur känslig kan man vara? Alltså det är ju rätt jäkla störande om jag ska säga vad jag tycker. Är det hyresvärden man vänder sig till? Problemet är att hyresvärden står inför ett uppköp s de har inte så mycket tid till övers. Och mina grannar... Tja jag vet inte ens om de kan svenska ärligt talat.

Jag kanske borde gå ner och knacka på, men kände för att skapa en tråd ändå.
Vad göra? Blir snart galen.

storPines
2010-09-27, 21:01
plocka ut fjollpinnen ur r*ven och knacka på hos grannarna.

samerino
2010-09-27, 21:10
Knacka på hos grannen och bjud på baklawa och be dem snällt att dämpa sig lite

Pjotor
2010-09-27, 21:25
Tänk efter en stund: om du störde andra grannar utan att veta om det, hur skulle du vilja bli informerad om det? Antagligen inte via hyresvärden, och inte av en vresig och sur granne som hotar med störningsjouren.

Fundera på det, ta fram ditt trevligaste humör och prata med grannen direkt. Man kan vara vänlig men ändå bestämd. Utgå från att grannens störningar är oavsiktliga så har du statistiken med dig. Lycka till.

fiskebulle
2010-09-27, 21:34
Tänk efter en stund: om du störde andra grannar utan att veta om det, hur skulle du vilja bli informerad om det? Antagligen inte via hyresvärden, och inte av en vresig och sur granne som hotar med störningsjouren.

Fundera på det, ta fram ditt trevligaste humör och prata med grannen direkt. Man kan vara vänlig men ändå bestämd. Utgå från att grannens störningar är oavsiktliga så har du statistiken med dig. Lycka till.

+1 Ibland är du jävligt klok.