Visa fullständig version : Vettigt kvällsmål efter cardio
Big bicep
2010-09-27, 20:18
Låter 1 Äpple och en 250 gr burk med kvarg som ett vettigt nattmål nu då jag kommer hem vid 21:00 efter ett cardio pass? tänkte inte ur kalorisynpunkt utan mer om äpplet torde räcka som nattkolhydrat. notera att jag dietar
Eddie Vedder
2010-09-27, 20:22
Går inte att svara på. Hur mycket äter du totalt på en dag, hur stort underskott vill du ligga på hur mycket förbrukar passet?
King Grub
2010-09-27, 20:28
Du måste inte ha några kolhydrater alls. Eller så kan du lägga dagens största kolhydratintag där. Bara du har kaloriplats kvar så dags. Upp till dig vad du trivs med och hur du strukturerar dagens intag.
Big bicep
2010-09-27, 20:34
Okej ja det är sant eddie. Men jag nöjer mig ändå med era svar :) tack
För min del ser jag att man med fördel lägger ett större mål efter träning, men det är jag det :)
Eddie Vedder
2010-09-27, 21:03
För min del ser jag att man med fördel lägger ett större mål efter träning, men det är jag det :)
Samma här. Har precis käkat klart, blev nog runt 1500 kcal så här innan läggdags.:) Och nej jag kör inte IF. Men mest äter jag alltid på kvällen ändå.
vicarious
2010-09-27, 21:05
Samma här. Har precis käkat klart, blev nog runt 1500 kcal så här innan läggdags.:) Och nej jag kör inte IF. Men mest äter jag alltid på kvällen ändå.
Men hur ska det gå? Du kommer ju bli tjock då :em:
:D
Själv så upplever jag att jag går upp i vikt eller svårare att gå ner om jag äter så mycket mat innan läggdags/efter träning. Så jag föredrar att dela upp det typ 50/50 eller liknande (före- och efter träning).
King Grub
2010-09-28, 08:24
Själv så upplever jag att jag går upp i vikt eller svårare att gå ner om jag äter så mycket mat innan läggdags/efter träning.
Givetvis, om du lägger till kalorimängden det stora målet ger jämfört med ett mindre. Föredrar man att äta mer på kvällen, och har ett kaloritak att hålla sig till, får man se till att man har kaloriplats kvar till just kvällsmålet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.