handdator

Visa fullständig version : Fotbollsutveckling

jag_linus
2010-09-26, 22:22
Hej jag är 18 år och har många år kvar att utvecklas som fotbollsspelare. Jag vill gärna att folk kan dela med sig om olika träningar man kan göra med boll själv men också ute på fotbollsmatcherna och träningarna. Så alla äldre fotbollspelare som har erfarenhet på högre nivå får gärna hjälpa mig.

När jag spelar själv brukar jag köra mycket bredsideträning, kickningsträning + skott. men även stepträning för att få upp speeden i steget framåt bakåt och i sidled.

Jag har massor med obesvarade frågor som jag tänker på en hel del, t ex hur bra kondition har allsvenska fotbollsproffs osv. Men mata bara på med olika träningsmetoder och inviduella taktiker osv. Ingen kunskap är fel.

Hoppas det blir en långlivad tråd om det fungerar bra så kommer jag ställa fler frågor. :)

Jespersundberg
2010-09-26, 22:30
Vilket lag spelar du i? :)

Topic: Övningarna som man gör är ofta ganska beroende på vad för position man spelar på. Men övningar som alltid är bra är att lyckas "döda" bollen snabbt efter en långboll. Så om du besitter en pärlplatta så kan du köra mycket med den.

Om du spelar fotboll mycket med kompisar så våga ta för dig och testa nya saker. Ex: gör den där extra finten du inte kan göra på match, slå en lite svårare boll än vad du brukar etc etc.