Visa fullständig version : hur får man bilringar?
Hur ska jag göra för att gå upp i vikt?
jag började bulka för typ 2 månader sen och har endast lyckats gått upp 4 ynkliga kilon:cryout: . har ni några riktigt bra bulk tips? och kom nu inte och säg att jag endast skall äta mer mat, för grejjen är den att jag äter så jag går runt spyfärdig hela dagarna!
nån som har testat att bulka på grädde?
OBS. jag är inte rädd för att bli grisigt fet! det är snarare en dröm jag har!:angel:
/dezuria
Bobbokrull
2003-10-28, 22:48
Antingen så har du världens högsta ämnesomsättning eller så äter du helt enkelt för dåligt. Testa att äta rejäla mål mat var 2-3:e timme, och inga "hotdog" korvar från statoil för det räknas fan inte som mat. Lasta på med mycket gröt/pannaka/pasta, och fläsk + annat gott kött. Koka upp ett 12 pack ägg på morgonen så har du ägg att mumsa på under dagens lopp. Att gå upp i vikt måste väl vara bland det enklaste som finns med tanke på all god mat?
Lättast vore ju om du skrev upp vad du äter under en dag....så kan vi se om du nu "grisäter" :D
Gröt, säger jag! :)
Hälften havre- och hälften råggryn :eating:
Kebab-Arne
2003-10-28, 23:37
Är det skumt för mig eller? För midjemåttet ökar, musklerna växer och jag tar mer i vikt. Men vågen står kvar på samma ställe. Och inte börjat träna precis nyligen trots mina unga år och min spinkiga kropp.
King Grub
2003-10-29, 07:24
Äter du mer än du gör av med går du upp i vikt. När du ätit cirka 7000 kcal mer än du gjort av med har du gått upp ett kilo. Det gäller alla, och dig med. Det är lättare att sätta i sig sådana mängder genom att proppa sig full med energität mat; jämför en måltid på 1000 kcal bestående av chokladkakor med ett glas grädde till - den blir inte stor, och en måltid bestående av kokt broccoli och torsk - den blir gigantisk. I och för sig bygger den första inte mycket annat än prippsmuskler.
Är det skumt för mig eller? För midjemåttet ökar, musklerna växer och jag tar mer i vikt. Men vågen står kvar på samma ställe. Och inte börjat träna precis nyligen trots mina unga år och min spinkiga kropp.
Om du växer är det fysiskt faktum att du måste gå upp i vikt också. Om du inte är uppblåsbar.
kan ni skriva några exempel på kaloririk mat?
/Dezuria
King Grub
2003-10-29, 15:18
Titta i en kaloritabell. Googla fram en; det finns hur många som helst, så kan du välja själv.
Originally posted by Dezuria
kan ni skriva några exempel på kaloririk mat?
/Dezuria
Qp&co. plusmeny m. cola och dipsås... MASSOR av kalorier :D
-Edit
Var inget,,, Jag kan tydligen inte räkna,,,
Tycker att det är ganska lagom ökning som du gör nu,,,
250g/vecka i snitt är väl alldeles lagom
King Grub
2003-10-29, 15:35
Originally posted by Daemon
-Edit
Var inget,,, Jag kan tydligen inte räkna,,,
Tycker att det är ganska lagom ökning som du gör nu,,,
250g/vecka i snitt är väl alldeles lagom
Inte om det verkligen är bilringar man är ute efter. :D
Edit: nu ändrade du ditt inlägg i exakt samma ögonblick som jag quotade dig! :smash: :D
Originally posted by King Grub
Inte om det verkligen är bilringar man är ute efter. :D
He he,,, Det är ju jävligt sant ;)
Men något säger mig att killen inte är ute efter det :D
Originally posted by Daemon
He he,,, Det är ju jävligt sant ;)
Men något säger mig att killen inte är ute efter det :D
hehe kanske inte riktigt men jag måste börja gaina vikt, annars har man ju sumpat en helt bulk... vilker är rätt dumt!
ivandrago
2003-10-29, 16:34
Om du nu lyckas fortsätta öka 2kg per månad är det ju inga problem? 24kg tyngre om ett år.
om du vill bli fet. ät smör :thumbup:
Kebab-Arne
2003-10-29, 19:37
Halib: Självklart äter jag QP&co när jag äter på det stället, vilket jag tex gjorde igår. :D Brukar bli lite extra annat också. Man blir inte så mätt på deras mat. Det är ju ifs bra, då kan man äta mycket.
Problemet är att om man läser i en normal tidning te x Ica Kuriren så deras nyttiga måltider är så kalori fattigmat som möjligt. :(
Avsaknad av kolhydratskälla förekommer ofta i deras "nyttiga" recept.
feldtarn
2003-10-29, 21:33
Som någon resonerade tidigare så finns det ju ingen alnledning att rusa upp i vikt... fläsket ska bort sen o då bygger du inga muskler!
så man förlorar ju bara på att grisbulka....
här har vi en som vet:rolleyes:
4kg på 2 mån är ju inte lite!
Ska bulka smartare nu i forsättningen när min diet är klar....
okey... jag får vell pressa 3 liter grädde varje dag tills deffen :P
Matte_Maiden
2003-10-30, 02:24
jag trodde att det gick 9 kcal på ett gram fett?
1 kg fett = 1000 gram = 9*1000 = 9000 kcal
hur kan då 7000 vara 1 kg? :confused:
Det är något med att det är andra grejor bundna till fettet, vilket således betyder att varje kg "fett" inte innehåller mer än de där 7000 kcalen. Eller något. Jag vet inte riktigt. Har aldrig förstått det riktigt tror jag.
Matte_Maiden
2003-10-30, 02:40
äter man 9000 kcal mer än vad man gör av med, borde det inte tillföra kroppen 1 kg fett? eller går energi bort för att lagra o så?
1 kilo fett= 9000 kcal
1 kilo fettvävnad= 7000 kcal
I kroppen är det fettvävnad man har, förenklat kan man säga att det är fett och vatten, Grub kan säkert komma med ett bättre svar framöver.
Dock tycker jag det är intressant att det krävs just 7000 kcal för att gå upp ett kilo. Borde inte denna siffra se annorlunda ut för en person som vill gå upp ett kilo muskler. Givetvis tar det längre tid att bygga ett kilo muskler än ett kilo fett men är det som så att tränar man tungt och överkompenserar med 7000 kcal så räcker det för att gå upp ett kilo muskler? Nu vet ju jag att man inte enbart kan gå upp i muskler men förstår ni hur jag menar?
King Grub
2003-10-30, 12:04
Originally posted by Matte_Maiden
jag trodde att det gick 9 kcal på ett gram fett?
1 kg fett = 1000 gram = 9*1000 = 9000 kcal
hur kan då 7000 vara 1 kg? :confused:
Som tur är består kroppsfett inte av matolja. Det finns blodkärl, bindväv och annat i kroppsfettet också. Kvar per kilo: 7000-7500 kcal.
King Grub
2003-10-30, 12:06
Originally posted by mangs
Dock tycker jag det är intressant att det krävs just 7000 kcal för att gå upp ett kilo. Borde inte denna siffra se annorlunda ut för en person som vill gå upp ett kilo muskler. Givetvis tar det längre tid att bygga ett kilo muskler än ett kilo fett men är det som så att tränar man tungt och överkompenserar med 7000 kcal så räcker det för att gå upp ett kilo muskler? Nu vet ju jag att man inte enbart kan gå upp i muskler men förstår ni hur jag menar?
Det är kroppsfettökningar det är frågan om. Muskelökningar är helt omöjligt att ge någon exakt kaloriangivelse på. Det är så mycket annat som påverkar. Det finns ju inget som säger att man ökar ett gram muskelmassa bara för att man överäter med hur många kcal som helst; man måste åstadkomma överbelastning hos muskulaturen och få tillräckligt med vila också.
Ett kilo ren muskelmassa, utskuren och placerad på en våg, har naturligtvis ett kalorivärde, men det betyder inte på något sätt att man ökar så mycket muskelvikt bara för att man äter den mängden energi.
dantheman
2003-10-30, 12:55
Kan det tänkas att det för muskelbygge inte krävs särskilt stor mängd kvalitativ mat, utan kanske lite här och där under dagen och att man kan fylla på så att kcal-gränsen spräcks med annat?
Jag tror mig minnas någon stor deffad byggare som åt väldigt mycket skräpmat för att han p g a hög förbränning ej kom upp till kcal-gränsen med "vanlig" mat. Finns det någonting i detta?
King Grub
2003-10-30, 12:59
Inte måste man leva på ris och tonfisk för att kunna bygga muskler. Det går att bygga på pommes, pizza, ost och bacon, för att ta några exempel. Bara man får i sig tillräckligt med energi i form av protein, kolhydrater och fett, kombinerat med överbelastande träning och vila. Och har man svårt att få i sig tillräckligt med energi genom "bra" mat kan kaloritäta, feta och söta saker, vara en utväg. Därmed inte sagt att det på något sätt är ett optimalt upplägg. Och risken att man fläskar på sig och försämrar insulinkänsligheten samtidigt, vilket resulterar i sämre resultat på lång sikt, kan säkert tänkas öka om man bygger på skräp.
mangemani
2003-10-30, 20:07
Originally posted by Dezuria
Hur ska jag göra för att gå upp i vikt?
jag började bulka för typ 2 månader sen och har endast lyckats gått upp 4 ynkliga kilon:cryout: . har ni några riktigt bra bulk tips? och kom nu inte och säg att jag endast skall äta mer mat, för grejjen är den att jag äter så jag går runt spyfärdig hela dagarna!
nån som har testat att bulka på grädde?
OBS. jag är inte rädd för att bli grisigt fet! det är snarare en dröm jag har!:angel:
/dezuria
fan undra om toker från sweclokers är medlem här på kollo,han hade ett recept på en "get big drink" eller vad den nu hette.....kan fråga han på sweclokers om du vill?
Om du nu inte är rädd för att skaffa bilringar, eller om det t.om. är en dröm...
Ät på mcdonalds, ät pizza, ät kebab och massa annat gott tills du spyr, så behöver du inte enns oroa dig att bli sugen på det under deffen, för då spyr du förhoppningsvis bara du ser skiten ;)
Om jag vorit du hade jag, kanske dumt nog, hade jag iaf ätit mycket skitmat, då jag tycker om kebab och dylikt mycket, så ÄT FÖR FAN :thumbup:
Frågan är om det är speciellt hälsosamt att tokbulka upp sig på skräpmat, bara för att man är smal blir det ju inte mer nyttigt...
Originally posted by hermes
Frågan är om det är speciellt hälsosamt att tokbulka upp sig på skräpmat, bara för att man är smal blir det ju inte mer nyttigt...
Har jag inte påståt att det är smart heller, skrev ju t.om. att det kanske inte är speciellt smart :D
Originally posted by DiZi
Har jag inte påståt att det är smart heller, skrev ju t.om. att det kanske inte är speciellt smart :D
Missade det, ursäkta!
Ta med jordnötssmör i kostupplägget, det innehåller mycket med relativt bra fetter och innehåller dessutom mycket protein, smakar jäkligt gott också. :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.