handdator

Visa fullständig version : Knäpper i nacken!

ismon88
2010-09-22, 19:51
Hej!

Precis som i topic, så knäpper det i nacken på vissa rygg och framförallt bicepsövningar.. Det gör inte ont, men det är ganska obehagligt. Det är ett tydligt knäpp även för den som står bredvid, håller man fingret mot så känner man att det knäpper till.

Lite history kanske. Gymmade relativt seriöst i 2½ år ungefär tills en, enligt doktorn, medfödd ryggdefekt visade sig vilket resulterade sig i ett mindre diskbråck i ländryggen. Efter det tappade jag all motivation till vad träning heter, idag ca 4år senare har jag återfått min motivation och den känns bättre än nånsin :hbang: Har inga känningar i ryggen ifrån skadan idag, är dock försiktig med marklyft och knäböj nu för tiden.. Hur som helst, nu får jag dessa skumma knäpp i nacken!

Har aldrig fått det tidigare under min tidigare gymperiod. Mig veterligen gör jag alla övningarna rätt och riktigt.

Pga det här knäppen har jag nu sänkt vikterna, för då försvinner det, känns inte bra att det knäpper till sådär varje gång. Vill gärna reda ut varför det blir så och vad jag ska ändra på?

Har visserligen bara gymmat nu i 1mån sen mitt uppehåll.

Jag är 22 bast, snart 23. 180 lång och vikt på 78kg

Några ideér?

Tack på förhand *popcorn*