handdator

Visa fullständig version : Kost vid paus från träning.

Shpendi
2010-09-22, 13:26
Tja, jag har varit sjuk nu i ett par dagar så jag har inte kunnat gymma. Hur viktigt är det att jag käkar rätt mängd protein vid paus-perioder? Gör det någon skillnad över huvud taget?

f.y.i så deffar jag.

Apjavel
2010-09-22, 13:31
Det är viktigt att du får i dig den mängd protein som behövs för att bibehålla din muskelvolym och minska nedbrytningen av muskelceller.

JimmyJoe
2010-09-22, 14:08
Det är viktigt, ja. Så se till att få i dig den mängd du behöver.

benacii
2010-09-22, 14:18
hur många kalorier låg du på där va sjuk? balans? blev själv jävligt förkyld idag..

Benjila
2010-09-22, 14:24
hur många kalorier låg du på där va sjuk? balans? blev själv jävligt förkyld idag..

Beror väl på vad du vill. Vill du gå ner, ligg då på ett fortsatt underskott :)
Om jag fattar det rätt.

benacii
2010-09-22, 14:26
Beror väl på vad du vill. Vill du gå ner, ligg då på ett fortsatt underskott :)
Om jag fattar det rätt.

inte förlora muskelmassa är nog främsta :)

Eddie Vedder
2010-09-22, 16:01
Underäter man när man är sjuk kommer man fortsätta gå ner i vikt men försämrar med stor sannolikhet kroppens förmåga att bekämpa sjukdomen en smula. Gör man det inte så upphör viktnedgångstakten men samtidigt kanske man blir frisk snabbare och kan komma igång med träningen.

Allt är inte bulka och deffa så den som vill bli frisk bör äta tillräckligt helt enkelt.

vicarious
2010-09-22, 17:56
Om du är sjuk och inte kan träna skulle jag säga att det är nästan ännu viktigare att du sköter proteinintaget än om du tränar för att inte förlora några muskler.

Hur länge har du varit borta?

benacii
2010-09-22, 18:32
Underäter man när man är sjuk kommer man fortsätta gå ner i vikt men försämrar med stor sannolikhet kroppens förmåga att bekämpa sjukdomen en smula. Gör man det inte så upphör viktnedgångstakten men samtidigt kanske man blir frisk snabbare och kan komma igång med träningen.

Allt är inte bulka och deffa så den som vill bli frisk bör äta tillräckligt helt enkelt.

tack! det va lite det här jag funderade på,men inte viste. :)

benacii
2010-09-22, 18:49
Om du är sjuk och inte kan träna skulle jag säga att det är nästan ännu viktigare att du sköter proteinintaget än om du tränar för att inte förlora några muskler.

Hur länge har du varit borta?

vaknade upp imorse och var tvär förkyld. vill bli frisk så fort som möjligt