Timmhaay
2010-09-21, 15:22
Hejsan!
som sagt så är min fråga som rubriken lyder, Kan man träna två muskler samtidigt mellan varandra?
Just nu så ser mitt schema ut så här:
Måndag:
* Bröst (MM2K program)
* Snedbänk hantlar (3 set)
* Axlar (2 övningar)
* Triceps (2 övningar)
Tisdag:
* Vila
Onsdag:
* Rygg (2 övningar)
* Biceps (2 övningar)
* Mage (2 övningar)
Torsdag:
* Vila
Fredag:
* Bröst (MM2K program)
* Axlar (2 övningar)
* Triceps (2 övningar)
Lördag:
* Rygg (2 övningar)
* Biceps (2övningar)
* Ben (2 övningar)
Söndag:
* Vila
Men jag vill köra 3 övningar istället för 2 på Axlar, Biceps, Triceps och ben. Jag vet att man "tränar" "lite?" av triceps vid bröstövningar, och biceps vid ryggövningar, men känns ändå som jag behöver mer.
Nu ska man ju inte träna i mer än en timme helst, så därför kan jag inte köra 3 övningar på varje utan måste i så fall köra varje set mellan varandra, till exempel:
Lördag:
* Rygg (3 övningar)
* Biceps (3 övningar) ben (3 övningar) köra ben set emellan biceps set.?
Funkar det eller tar jag bara ut all min energi då? är det bättre att bara köra 2 övningar, eller kanske bättre att köra 3 övningar på varje men köra lite mer än en timme?
Tack på förhand för svar. ;)
som sagt så är min fråga som rubriken lyder, Kan man träna två muskler samtidigt mellan varandra?
Just nu så ser mitt schema ut så här:
Måndag:
* Bröst (MM2K program)
* Axlar (2 övningar)
* Triceps (2 övningar)
Tisdag:
* Vila
Onsdag:
* Rygg (2 övningar)
* Biceps (2 övningar)
* Mage (2 övningar)
Torsdag:
* Vila
Fredag:
* Bröst (MM2K program)
* Axlar (2 övningar)
* Triceps (2 övningar)
Lördag:
* Rygg (2 övningar)
* Biceps (2övningar)
* Ben (2 övningar)
Söndag:
* Vila
Men jag vill köra 3 övningar istället för 2 på Axlar, Biceps, Triceps och ben. Jag vet att man "tränar" "lite?" av triceps vid bröstövningar, och biceps vid ryggövningar, men känns ändå som jag behöver mer.
Nu ska man ju inte träna i mer än en timme helst, så därför kan jag inte köra 3 övningar på varje utan måste i så fall köra varje set mellan varandra, till exempel:
Lördag:
* Rygg (3 övningar)
* Biceps (3 övningar) ben (3 övningar) köra ben set emellan biceps set.?
Funkar det eller tar jag bara ut all min energi då? är det bättre att bara köra 2 övningar, eller kanske bättre att köra 3 övningar på varje men köra lite mer än en timme?
Tack på förhand för svar. ;)