Logga in

Visa fullständig version : Blindtarmsproblem

Loke
2010-09-20, 08:40
Mycket tyder på att jag hade en inflammerad blindtarm igår, men jag var in till sjukan och testerna visade inte på någon inflammation i kroppen. Idag har mycket av smärtan gått över. Kan blindtarmensinflammationer lösa sig själva? Och kan en blindtarmsinflammation finnas även om urinprov/blodprov inte visar på det?

champion
2010-09-20, 08:47
Du kan ha haft en förkylning i magen och det gör skiiiit ont.

King Grub
2010-09-20, 08:50
Inga prover kan helt säkert visa blindtarmsinflammation.

Symptomen kan komma och gå.

Tomten
2010-09-20, 09:12
Mycket tyder på att jag hade en inflammerad blindtarm igår, men jag var in till sjukan och testerna visade inte på någon inflammation i kroppen. Idag har mycket av smärtan gått över. Kan blindtarmensinflammationer lösa sig själva? Och kan en blindtarmsinflammation finnas även om urinprov/blodprov inte visar på det?

De vill skicka hem mig när jag hade akut blindtarmsinflammation.

Jag sa fan heller lägg in mig på observation.

Några timmar senare opererades jag.

Visar lite på hur kompetent läkarkåren kan vara ibland.

Loke
2010-09-20, 09:32
Ja, jag fick välja om jag ville gå hem eller stanna kvar. Eftersom jag kände mig mycket bättre och ville iväg och rösta så sa jag ok. Men det känns väldigt konstigt att gå hem utan att dom gjort något efter att jag legat och vridit mig i väntrummet i bland de värsta smärtor jag varit med om.

King Grub
2010-09-20, 09:40
Du låg där och kostade pengar.

Vunnis
2010-09-20, 11:01
"Ligg inte här och åååma dig! Gå hem, du kostar pengar!"

hahavaffan
2010-09-20, 11:38
Min polare skickades också hem, och hans smärta gick också över dagen därpå, och han är frisk och kry idag :)

Loke
2011-06-26, 18:37
Som uppföljning vill jag bara säga att nu tog dom den ändå i helgen. Denna gången gjorde det betydligt mindre ont, och blodproverna sa knappast mer nu eftersom jag samtidigt var förkyld. Den svaga feber jag hade kunde mycket väl berott på det också. Men jaja, skönt att få det överstökat, även om det skedde över midsommar med de extrema väntetider det innebär.