handdator

Visa fullständig version : tömning och laddning

pia
2010-09-20, 08:33
Är det någon som kör med kalcium magnesium och kalium vid tömning och laddning och vilka doser kör ni i så fall med?

Sniggel
2010-09-20, 10:33
Tror det kan finnas en vits med att utnyttja vissa mineraler i kombination med de upplägg smo brukar finnas. Dock är det nog en stor skillnad från person till person vad som kan göra nytta och hur manska tajma in det. Banan är ju inte helt vanligt att vissa tar för att få i sig kalium t ex. Kolhydratsladdning på potatis blir det ju mycket kalium av också. Sen kan man ju förstås ta de olika mineralerna i tillskottsform för att få mer exakt koll men jag tror att man msåte experimentera sig lite fram. Men självklart också ha ett hum om vad man tror man kan ha för nytta av t ex kalium eller magnesium vid situation X (t ex efter några dagars tömning och minimalt saltintag).

Sorry nu svarade jag inte på din fråga :P

Pepz
2010-09-20, 10:37
man kanske ska vara lite försiktig med kalium, laddar man med exempelvis potatis och bananer så borde detta kalium räcka. att supplementera litegrann är ju inga problem men som sagt lite försiktig ska man vara.

magnesium i vanlig dos torde vara vettigt, kanske hjälper mot kramp.

Ramboline
2010-10-04, 13:23
Körer super magnesium 375 mg det funkar för meg,det är vel lite beroende av vad du väger.Kalium tog jag 1/2 tablett om dagen