Visa fullständig version : Makrill i tomatsås
Har gått och blivit helt torsk på makrill i tomatsås, blir 1-3 konserver/dag för tillfället. Billigt, nyttigt och gott.
Men jag undrar var makrillen är fiskad egentligen? Är det mest i Atlanten eller är det så illa att mycket fiskas i Östersjön?? I så fall blir det till att minska dosen drastiskt...
GhostFace
2003-10-27, 21:54
Originally posted by -GP-
Men jag undrar var makrillen är fiskad egentligen? Är det mest i Atlanten eller är det så illa att mycket fiskas i Östersjön?? I så fall blir det till att minska dosen drastiskt...
Konsumentkontakt?
Nog för att det är gott men TRE brukar om dagen… Det låter som du kommer att föräta dig på det:rolleyes:
Var makrillen fiskas vet jag inte. Vi får hoppas att det görs i något kallt ishav nära nordpolen.
Makrillen är en saltvattens fisk och kommer ytterst sällan ända ned till Öresund. Den går definitivt inte in i Östrersjön som är bräckt vatten.
Originally posted by Sverker
Makrillen är en saltvattens fisk och kommer ytterst sällan ända ned till Öresund. Den går definitivt inte in i Östrersjön som är bräckt vatten.
Låter bra det! Då kan man unna sig en par konserver om dagen utan att gå och bli steril! :D :eating:
Glenner_84
2003-10-28, 16:41
brukar ät amakrill i tomatsås när tonfisken är slut, inehlåller 20g proteiner per konserv om jag inte minns helt fel...är väldit gott till keso
det är jädrigt gott, men håller med dwaggen, tre om dagen är att ta i lite... du blir less, annars är det fel på dig!
Originally posted by Fartman
det är jädrigt gott, men håller med dwaggen, tre om dagen är att ta i lite... du blir less, annars är det fel på dig!
Nu skrev jag ju faktiskt 1-3 konserver och det är inte många dagar man trycker 3st... :eating: <-- makrill
Det är grymt gott på rejält grovt bröd, tar bort torrheten. Har precis tryckt i mig två burkar. :eating:
Originally posted by Kimo
Det är grymt gott på rejält grovt bröd, tar bort torrheten. Har precis tryckt i mig två burkar. :eating:
respect!!! :D
makrillfilé, mums!
när man tröttnar på tonfisken, så plockar man bara fram en burk med makrill o slaffsar i sig :eating: :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.