handdator

Visa fullständig version : Makrill i tomatsås

-GP-
2003-10-27, 21:20
Har gått och blivit helt torsk på makrill i tomatsås, blir 1-3 konserver/dag för tillfället. Billigt, nyttigt och gott.

Men jag undrar var makrillen är fiskad egentligen? Är det mest i Atlanten eller är det så illa att mycket fiskas i Östersjön?? I så fall blir det till att minska dosen drastiskt...

GhostFace
2003-10-27, 21:54
Originally posted by -GP-
Men jag undrar var makrillen är fiskad egentligen? Är det mest i Atlanten eller är det så illa att mycket fiskas i Östersjön?? I så fall blir det till att minska dosen drastiskt...

Konsumentkontakt?

Dwag
2003-10-27, 21:58
Nog för att det är gott men TRE brukar om dagen… Det låter som du kommer att föräta dig på det:rolleyes:

Sverker
2003-10-28, 07:42
Var makrillen fiskas vet jag inte. Vi får hoppas att det görs i något kallt ishav nära nordpolen.

Makrillen är en saltvattens fisk och kommer ytterst sällan ända ned till Öresund. Den går definitivt inte in i Östrersjön som är bräckt vatten.

-GP-
2003-10-28, 08:19
Originally posted by Sverker
Makrillen är en saltvattens fisk och kommer ytterst sällan ända ned till Öresund. Den går definitivt inte in i Östrersjön som är bräckt vatten.

Låter bra det! Då kan man unna sig en par konserver om dagen utan att gå och bli steril! :D :eating:

Glenner_84
2003-10-28, 16:41
brukar ät amakrill i tomatsås när tonfisken är slut, inehlåller 20g proteiner per konserv om jag inte minns helt fel...är väldit gott till keso

Fartman
2003-10-28, 19:38
det är jädrigt gott, men håller med dwaggen, tre om dagen är att ta i lite... du blir less, annars är det fel på dig!

-GP-
2003-10-29, 08:05
Originally posted by Fartman
det är jädrigt gott, men håller med dwaggen, tre om dagen är att ta i lite... du blir less, annars är det fel på dig!
Nu skrev jag ju faktiskt 1-3 konserver och det är inte många dagar man trycker 3st... :eating: <-- makrill

Kimo
2003-10-29, 15:46
Det är grymt gott på rejält grovt bröd, tar bort torrheten. Har precis tryckt i mig två burkar. :eating:

-GP-
2003-10-29, 18:04
Originally posted by Kimo
Det är grymt gott på rejält grovt bröd, tar bort torrheten. Har precis tryckt i mig två burkar. :eating:
respect!!! :D

tiger
2003-10-31, 00:21
makrillfilé, mums!
när man tröttnar på tonfisken, så plockar man bara fram en burk med makrill o slaffsar i sig :eating: :eating: