handdator

Visa fullständig version : Någon som vill kommentera min kost?

cherokee
2010-09-16, 15:49
Har sammanställt veckans kostintag (samt träning) och vore intressant att få lite synpunkter på detta!

Målet är ej att gå ner i vikt i första hand men på lång sikt vill jag ändå inte bli större utan snarare lite tightare. Känna mig slim liksom och hellre viktnedgång än uppgång, dock är prio ett att må bra och ha rejält med ork både i vardagen och när jag tränar. Min vardag är ganska stillasittande då jag pluggar. Mitt BEE är beräknat till 1410 kcal.

Detta är alltså inte en dietmeny utan något som jag själv vill se som en hållbar livsstil som på sikt (om än att det tar månader/år) ger resultat :)

Måndag:
Frukost: Havregrynsgröt (1 dl fibergryn), 0.25 dl linfrön, bär, 50 g mosad banan och 2 kokta ägg med lite kaviar (500 kcal)
Mellanmål: Kesella med bär (150 kcal)
Lunch: Wook med kyckling, vita bönor, kikärtor, grönsaker och mango chutney (450 kcal)
Träning: Bodypump 60 min
Mellanmål: Banan (150 kcal)
Middag: Omelett (2 ägg och 1 äggvita) med skinka, ost, paprika och lök. (450 kcal)
Snacks: Varma bär med lite sötningsmedel (50 kcal)
Övrigt: Kaffemjölk ca 1.5 dl (100 kcal)
Totalt: ca 1850 kcal

Tisdag:
Frukost: Havregrynsgröt och 2 kokta ägg (samma som måndag) (500 kcal)
Lunch: Wook (samma som måndag) (450 kcal)
Mellanmål: Kesella med bär och banan (250 kcal)
Träning: Spinning 60 min
Mellanmål: Banan (150 kcal)
Middag: Omelett (2 ägg och 1 äggvita) med 50 g keso, lax, broccoli och ost. (500 kcal)
Snacks: Persika (50 kcal)
Övrigt: Kaffemjölk (150 kcal), tuggummi (50 kcal)
Totalt: ca 2100 kcal

Onsdag:
Frukost: Kesella med bär + kokta ägg (350 kcal)
Lunch: Kallrökt lax med wookgrönsaker och couscous (450 kcal)
Mellis: Grekisk youghurt med frukt och bär (300 kcal)
Träning: Gym 60 min + Spinning 60 min
Mellis: 2 bananer (250 kcal)
Middag: Omelett (500 kcal)
Snacks: Persika och päronbitar (130 kcal)
Övrigt: Kaffemjölk 50 kcal
Totalt: 2030 kcal

Torsdag: